Una dintre porţile de intrare ale României, Calafatul a suferit mult în anii tulburi de după Decembrie 1989, urmările fiind încă vizibile în ceea ce priveşte imaginea elegantului oraş de pe malul Dunării. Totuşi, actuala administraţie, condusă de primarul PNL Doru Mituleţu, îşi propune să schimbe lucrurile şi să redea frumuseţea „oraşului Independenţei“. Iar semnele se văd deja, multe străzi fiind reabilitate, iluminatul stradal a fost îmbunătăţit considerabil, iar simbolurile municipiului fiind, rând pe rând, reabilitate şi puse din nou în valoare.
2023, anul investiţiilor
Graţie eforturilor depuse de actuala administraţie, anul care tocmai a început se anunţă unul deosebit de agitat pentru municipiul de pe malul Dunării, mai multe proiecte urmând să debuteze, unele chiar din această primăvară. „Calafatul are aprobată, prin Compania Naţională de Investiţii,o bază sportivă tip 1, proiect care se ridică la peste 8 milioane de lei. Licitaţia a fost deja finalizată, există o contestaţie, dar, din informaţiile noastre, nu va exista nicio problemă astfel încât lucrările la baza sportivă să înceapă în primăvara acestui an. Tot prin CNI va începe construirea unei creşe cu 40 de locuri, Calafatul fiind unul dintre beneficiarii unui program naţional care prevede construirea a 62 de astfel de creşe în România. La fel ca în cazul bazei sportive, licitaţia a fost finalizată, dar şi aici există o contestaţie. În plus, prin programul «Anghel Saligny» avem aprobaţi banii necesari pentru asfaltarea satului Ciupercenii Vechi“, a precizat Doru Mituleţu.
Edilul mai spune că una dintre priorităţile administraţiei o reprezintă îmbunătăţirea calităţii vieţii pentru locuitorii oraşului. Astfel că investiţiile în sănătate nu puteau lipsi. „Anul viitor vrem să achiziţionăm un computer tomograf: 50% din bugetul oraşului şi 50% din bugetul spitalului Calafat. Un astfel de aparat lipseşte acum din unitatea sanitară şi nu trebuie să vă spun câtă nevoie este de un asemenea echipament. Tocmai de aceea vrem să fie achiziţionat cu fondurile noastre proprii, pentru a nu mai aştepta după linii de finanţare ori după aprobarea proiectului, care se poate să nici nu primească undă verde.
Tot pentru calafeteni am accesat un proiect cu fonduri nerambursabile care este deja în derulare şi care prevede achiziţia unei bărci cu 12 locuri şi a unui ponton care este deja amplasat. Astfel că, din această vară, locuitorii municipiului vor putea să se bucure de plimbări gratuite pe Dunăre.
În acest an avem în plan modernizarea parcului vechi al Calafatului, care este într-o stare avansată de degradare. El va fi dotat cu zone specifice pentru copii şi pentru bătrâni, respectiv un loc de joacă, dar şi aparate de fitness în aer liber“, a precizat primarul, care a adăugat că, în prezent, se lucrează la reabilitarea monumentului închinat Războiului de Independenţă de la 1877, un punct de referinţă pe harta judeţului.
O problemă… kilometrică
Tot în acest an, primarul Doru Mituleţu speră să vină şi rezolvarea pentru una dintre problemele care dau mari bătăi de cap oamenilor din oraş, dar mai ales celor din localităţile Basarabi şi Golenţi. Este vorba despre coada de TIR-uri, lungă de peste zece kilometri, care a devenit o prezenţă constantă în ultimii doi ani pe drumul dinspre Craiova către Calafat. „Coada de TIR-uri este o mare problemă pentru Calafat. Au fost accidente, este poluare, zgomot, praf… un disconfort foarte mare pentru locuitorii din Basarabi şi Golenţi. Dar nu numai pentru ei, ci şi pentru şoferii care vin spre Calafat şi care sunt practic obligaţi să încalce toate regulile de circulaţie din moment ce prima bandă este aproape blocată de către TIR-urile care sunt permanent acolo“, spune edilul, care precizează că soluţii există, una dintre ele fiind realizabilă într-un timp foarte scurt. „Variante sunt. Spre exemplu, un drum ocolitor pentru aceste camioane ori o iniţiativă, înaintată de către noi spre Prefectura Dolj şi Guvern prin Ministerul Transporturilor, care prevede amenajarea unei parcări de mari dimensiuni. Noi avem terenul, peste 480 de hectare, care este amplasat chiar în vecinătatea podului şi care poate fi dat imediat către Ministerul Transportului. Acolo ar putea aştepta, în condiţii fireşti, aproximativ 700 de TIR-uri, cu mult peste fluxul normal din această zonă. Am putea rezolva foarte uşor această problemă. Acolo s-ar putea amenaja o semaforizare specială, ba chiar s-ar putea efectua toate controalele necesare în acel spaţiu, fără ca aceste TIR-uri să mai fie nevoite să aştepte pe pod sau pe stradă. Am făcut foarte multe demersuri pentru a rezolva această problemă, dar, deocamdată, ea rămâne nerezolvată“, mai spune Mituleţu, care speră, totuşi, ca 2023 să fie anul în care coloana nesfârşită de TIR-uri să devină doar o amintire.