Nemţii „se luptă cu dinţii” pentru milioanele de euro pe care le-au băgat în buzunarul lui Pupăză
Lidl „joacă murdar” la Cârcea

Ne mai desparte mai puţin de o săptămână de reluarea procesului prin care Ministerul Apărării Naţionale (MApN) solicită instanţei sistarea lucrărilor la proiectul plin de ilegalităţi al concernului german LIDL de pe raza comunei Cârcea. În două săptămâni, cel de-al doilea litigiu, anularea autorizaţiei de construcţie pentru depozitul logistic de la Cârcea, va avea, de asemenea, termen de judecată. În ambele litigii, primul cu o miză mai mică având în vedere că lucrările sunt deja sistate, dar în cel de-al doilea, capital pentru investiţia germană şi pentru primarul Valerică Pupăză şi acoliţii săi din Consiliul Judeţean Dolj, Ministerul Apărării Naţionale are calitate de reclamant, în timp ce reclamate sunt Consiliul Judeţean Dolj, SC LIDL România, societate în comandită, şi firma care construieşte edificiul ilegal, SC BogArt SRL.

0

De-a lungul a mai bine de o jumătate de an, am scris numeroase articole prin care am demonstrat nu numai că investiţia LIDL ce se ridică la Cârcea este ilegală, dar şi că actul de vânzare-cumpărare a terenului, încheiat între membrii şi firmele familiei Pupăză şi societatea germană, este nul de drept. Şi în baza acestor dezvăluiri, ministerul s-a sesizat că depozitul nemţilor este construit fără avizul său, în ciuda faptului că legea prevedea foarte clar că acest document ar fi fost obligatoriu, având în vedere că în apropierea sa este poziţionat un radar de importanţă strategică pentru România.

Nemţii, conştienţi că au nevoie de avizul MApN pentru construcţia de la Cârcea

Aşa cum era firesc, pentru a-şi proteja bunul, a se citi radarul, MApN a făcut două solicitări Tribunalului Dolj: în primul proces se cere sistarea lucrărilor la depozit, în al doilea, mult mai important, anularea autorizaţiei de construcţie. Ce ar însemna pentru investitorul german pierderea acestor litigii? Enorm din punct de vedere financiar, în jur de douăzeci de milioane de euro după părerea unor experţi. Pe de o parte, banii pe care i-a dat pe teren familiei Pupăză, pe de altă parte suma de bani deja investită în obiectiv, undeva în jur de zece milioane de euro. Acest lucru i-a determinat pe nemţi să se angreneze într-un „balet“ periculos cu ministerul. Astfel, la debutul scandalului, după ce juriştii armatei au intrat pe fir şi au trimis somaţii atât pe adresa Consiliului Judeţean Dolj, instituţia emitentă a autorizaţiei de construcţie, cât şi la sediul din Bucureşti al firmei proprietare, nemţii au solicitat MApN-ului un aviz retroactiv pentru construcţia pe care deja o ridicaseră în proporţie de peste 60%. Evident, acest demers s-a lovit de refuzul clar şi concis al ministerului, pe 23.02.2022 aducându-li-se la cunoştinţă că avizul este nefavorabil. De această situaţie a fost înştiinţat şi Consiliul Judeţean Dolj, printr-o altă adresă a MApN.

Valerică Pupăză (foto stânga) alături de Mihai Neațu, vicepreședinte CJ Dolj

Văzând că nu „o pot da la pace“ cu militarii pe această cale, nemţii „o întorc ca la Ploieşti“ şi, pe parcursul litigiului privind sistarea lucrărilor, se apără susţinând că nu era necesar avizul MApN. Culmea este că şi juriştii Consiliului Judeţean Dolj, care reprezintă instituţia în litigiul suspendării lucrărilor, susţin într-o întâmpinare că LIDL România a suspendat lucrările până la obţinerea avizului din partea ministerului. Adică, mai-marii CJ Dolj au susţinut public, după primele dezvăluiri publice ale săptămânalului Indiscret în Oltenia, că nu era necesară nicio aprobare „de la armată“, însă, când ilegalitatea a ajuns pe masa judecătorilor, au uitat subit acest lucru şi s-au apărat susţinând că nemţii au suspendat investiţia până la obţinerea avizului. Păi, dacă totul era frumos şi legal, de ce LIDL România şi-a oprit benevol lucrările şi a solicitat aprobarea ministerului?

De ce nu răspund nemţii?

„Jocurile“ LIDL România par a fi însă mult mai mizerabile decât cele expuse mai sus. Speriaţi că vor pierde milioanele de euro băgate în conturile familiei Pupăză, nemţii ar fi apelat inclusiv la ajutorul ambasadei ţării natale pentru a interveni şi a face un mic „trafic de influenţă“ pe lângă ministrul Dâncu. Acest lucru ne-a fost relatat, sub protecţia anonimatului, atât de o sursă de la vârful MApN, cât şi de către un pesedist local, apropiat al familiei Pupăză. Se spune că nemţii s-ar fi arătat dispuşi să plătească o înălţare a radarului astfel încât acesta să nu mai fie afectat de depozitul logistic al LIDL. Conform ultimelor informaţii, acest „deal“ ar fi căzut, mai-marii armatei analizând un alt scenariu, la fel de ilegal: desfiinţarea unităţii militare de la Cârcea şi, implicit, mutarea radarului. Această variantă ar fi foarte bună pentru nemţi şi perfectă pentru familia Pupăză, care ar mai avea interese imobiliare în zonă. Interesant este că şi alte două persoane importante din Craiova, Popeci şi Dugăeşescu, ambele cu rădăcini adânci în viaţa urbei, ar fi foarte mulţumite de mutarea radarului deoarece au proprietăţi mari pe care vor avea probleme să construiască atâta timp cât radarul există.

Încă din 19 aprilie, am solicitat un punct de vedere oficial investitorului german, discutând telefonic cu una dintre purtătoarele de cuvânt ale societăţii şi trimiţând un mail cu un scurt set de întrebări vizavi de investiţia de la Cârcea. Nici până acum, după patru luni, nu am primit un răspuns din partea concernului german, motiv pentru care ne vedem obligaţi de a face public mailul trimis la adresa presa@lidl.ro:
Aşa după cum probabil cunoaşteţi, săptămânalul Indiscret în Oltenia și portalul www.indiscret.ro au scris în ultima lună despre dificultăţile pe care le traversaţi cu privire la implementarea proiectului Centru logistic în comuna Cârcea, judeţul Dolj. Din informațiile noastre, lucrările la acest obiectiv sunt sistate deoarece Ministerul Apărării Naţionale a solicitat acest lucru ca urmare a încălcării Codului Aerian (Legea 21/2020). Având în vedere acest lucru, vă rugăm să ne răspundeţi la următoarele întrebări de interes public:
1. Care este viitorul acestei investiţii având în vedere că ea este realizată în proporţie de 50%?
2. Cine consideraţi că se face vinovat de faptul că LIDL România ar fi încălcat legea, după cum afirmă reprezentanţii MApN?
3. Credeţi că LIDL România a căzut victimă unor interese imobiliare locale, ştiut fiind faptul că terenurile pe care este construit depozitul logistic au aparţinut primarului și familiei acestuia?

Evident, nu vom primi nici de această dată un punct de vedere oficial din partea germanilor, însă vom fi prezenţi la fiecare înfăţişare a celor două litigii astfel încât opinia publică olteană să fie bine informată şi să înţeleagă ceea ce se întâmplă în această provincie istorică a României.
(Va urma)

Facebook Comments