Începe execuţia lotulului 5 al autostrăzii Sibiu – Piteşti

Lucrările pe secţiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti vor începe în maximum două luni, conform ministrului transporturilor, Cătălin Drulă. Acest tronson din Autostrada Sibiu – Piteşti va fi construit de firma italiană Astaldi. Parte a Coridorului 4 Pan-European, Autostrada Sibiu-Piteşti, cu o lungime de 122,11 de kilometri, va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, şi va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri. Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est.

0

Conform ministrului Drulă, la Curtea de Argeş –  Piteşti , lotul 5, contractul este semnat cu o firmă italiană. ”Într-o lună sau maximum două, încep lucrările acolo şi din ce am mai avut experienţă cu ei în România, merg repede când au front de lucru”, a spus Cătălin Drulă, invitat la o emisiune Digi FM. Şeful transporturilor a trecut în revistă stadiul fiecărui lot din viitoarea autostradă de pe Valea Oltului. „La Sibiu – Boiţa, care va fi gata la finalul anului viitor, se lucrează bine, conform contractului, e în termen. Pe Tigveni – Curtea de Argeş, au fost contestaţii cu o firmă din China, în vreo 2-3 zile se dă câştigătorul. Dacă nu vor fi contestaţii, se poate semna contractul. Loturile 2 şi 3 sunt în licitaţie. Lotul 2 e mai greu, că e în defileul Oltului. Se va alege o listă scurtă cu 5 – 6 ofertanţi în câteva săptămâni. Mă bucură că e atât interes. Va fi cel mai greu proiect”, a menţionat Cătălin Drulă.
Demararea  lucrărilor pe tronsonul 5 Curtea de Argeş – Piteşti aduce veşti bune şi pe piaţa forţei de muncă, preconizându-se  crearea a 1.000 de locuri de muncă pe toată perioada şantierului.

Pe  11 mai 2020 a fost semnat contractul de proiectare şi execuţie pentru secţiunea 5 din Autostrada Sibiu – Piteşti cu firma italiană Astaldi. Valoarea de atribuire a contractului este de 1,71 miliarde de lei fără TVA, faţă de cea estimată de 1,83 miliarde de lei, fără TVA. În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 60 de luni, respectiv: 12 luni perioada de proiectare şi 48 de luni pentru execuţia lucrărilor. Perioada de garanţie a lucrărilor ofertată de ASTALDI SpA este de 120 de luni (10 ani), a anunţat CNAIR.

Lungimea  tronsonului este de 30,35 km

Traseul acestei secţiuni în lungime de 30,35 km începe în zona localităţii Curtea de Argeş şi continuă paralel cu râul Argeş până la actuala centură a municipiului Piteşti. Viteza de proiectare este de 120 km/h, iar platforma autostrăzii este de 26,00 m lăţime. Principalele lucrări de artă constau în construcţia a 12 poduri, un viaduct, 6 pasaje, 3 noduri rutiere, un spaţiu de servicii,  un centru de întreţinere şi coordonare, o parcare de scurtă durată.

Pe 14 aprilie 2019, CNAIR a semnat contractul de proiectare şi execuţie pentru secţiunea 1, Sibiu – Boiţa, în lungime de 13,17 km cu austriecii de la Porr.
Pentru secţiunea 2, Boiţa – Cornetu, în lungime de 31,33 km şi secţiunea 3, Cornetu – Tigveni, în lungime de 37,40 km, este în derulare etapa de precalificare a firmelor care şi-au depus candidatura.
Pentru secţiunea 4, Tigveni – Curtea de Argeş, încă nu a fost desemnat un câştigător.

Facebook Comments