marți, octombrie 27, 2026

„Provocarea Paracetamolului“ face ravagii printre tineri

O nouă provocare periculoasă, denumită „Paracetamol Challenge”, se răspândește rapid pe platforma TikTok, punând în pericol viața copiilor și adolescenților. Această practică implică ingerarea unor cantități mari de paracetamol, un analgezic frecvent utilizat, cu scopul de a testa rezistența participanților și de a vedea cine petrece cel mai mult timp în spital. Deși poate părea o simplă distracție, consecințele sunt extrem de grave și pot duce la leziuni hepatice ireversibile sau chiar la deces. f

RECOMANDĂRILE REDACȚIEI

Paracetamolul este un medicament sigur atunci când este utilizat conform indicațiilor medicale, însă depășirea limitelor admise poate provoca insuficiență hepatică severă. În cazul copiilor, doza sigură este și mai mică decât în cazul unui adult, iar administrarea excesivă poate cauza leziuni hepatice ireversibile. În situații extreme, supradozajul poate necesita un transplant de ficat sau poate duce la deces. Un aspect deosebit de periculos al acestei provocări este faptul că simptomele intoxicației cu paracetamol nu apar imediat. Primele semne, precum greața, vărsăturile și durerile abdominale, pot să nu se manifeste decât după 24 până la 48 de ore de la ingestie. În cazurile severe, pielea poate căpăta o nuanță gălbuie (icter), indicând o afectare gravă a ficatului. Acest interval de latență face ca intervenția medicală să fie adesea tardivă, reducând șansele de supraviețuire.

Semnal de alarmă tras de medici

Medicii trag un semnal de alarmă și subliniază importanța intervenției rapide. Dacă există suspiciunea că un copil a participat la această provocare, este esențial ca părinții să îl ducă imediat la spital, chiar dacă nu prezintă simptome evidente. Tratamentul administrat în primele ore de la ingestie poate preveni leziunile hepatice severe și poate salva viața pacientului.
În acest context, părinții trebuie să fie extrem de vigilenți cu privire la activitatea online a copiilor lor. Monitorizarea conținutului accesat pe internet și discutarea deschisă despre pericolele unor astfel de provocări pot preveni comportamentele riscante. Este esențial ca tinerii să înțeleagă că astfel de „jocuri” pot avea consecințe fatale și că nu merită să își pună viața în pericol pentru o tendință de pe rețelele sociale. Din nefericire, în ultimii ani, am observat că rețelele sociale, în special TikTok, pot exercita o influență puternică asupra comportamentului adolescenților, iar provocările de acest tip nu sunt o noutate. Cu toate acestea, „Paracetamol Challenge” se remarcă prin periculozitatea sa extremă, având potențialul de a provoca decese în rândul tinerilor.

- Advertisement -
Cea mai nouă ştire

Primăria Craiova mai cere o dată Spitalul CFR

Primăria Craiova mai face încă o dată demersuri oficiale pentru a obține Spitalul CFR din municipiul reședință de județ. Un...
- Advertisement -

ULTIMELE ȘTIRI