Lia Olguţa Vasilescu a fost abordată pe tema taxelor şi impozitelor locale la ultima conferinţă de presă susţinută la sediul de partid, asigurând că edilii nu intenţionează majorarea dărilor pentru contribuabilii craioveni. Cu câteva excepţii însă. „Am avut o discuţie pe această temă cu cei de la Direcţia de Impozite şi Taxe şi am stabilit, de principiu, ca taxele şi impozitele să nu crească în Craiova pentru anul viitor, vom merge cu acelaşi cuantum de anul acesta. Bineînţeles că vom aplica însă indexarea cu indicele inflaţiei, aşa cum prevede legea şi cum se întâmplă în toată ţara. E posibil însă să mai avem modificări, pe ici pe acolo, dar nu pentru ceea ce înseamnă mari categorii de populaţie. S-ar putea să modificăm, spre exemplu, taxele pentru stadion”, a declarat Lia Olguţa Vasilescu.
Maşinile electrice, scoase la lumină din parcarea subterană
Modificări ar putea interveni şi la modul de taxare a vehiculelor care folosesc parcarea subterană din zona Teatrului Naţional, reglementările deja adoptate în acest domeniul fiind făcute, potrivit primarului Craiovei, „pe repede înainte”. Mai mult, pe viitor, o categorie de autovehicule ar putea fi exclusă de la folosirea spaţiului de parcare subteran. „La fel, la parcarea subterană, s-ar putea să fie mai multe modificări, pentru că anul trecut au fost făcute pe repede înainte, au apărut unele aspecte care nu au fost luate în vedere. Nu aveam toate datele, spre exemplu, pentru taxarea încărcării maşinilor electrice. Asta în condiţiile în care va trebui să ne interesăm foarte serios dacă vom mai putea primi maşini electrice în parcarea subterană. Pentru că înţeleg că există o reglementare care împiedică acest lucru, deoarece în momentul în care iau foc nu pot fi stinse prin mijloacele clasice, cu apă şi cu stingătoare. Ar trebui să fie, din câte înţeleg, o structură care să coboare peste maşini, astfel încât prin lipsa oxigenului să fie stins incendiul. Încă ne mai documentăm”, a mai spus Lia Olguţa Vasilescu.
Ironia sorţii face ca proiectul parcării subterane din centrul Craiovei să fi fost demarat tocmai pe principiul încurajării transportului ecologic, facilităţile pentru vehiculele electrice făcând parte integrantă din proiect. Parcarea de 650 de locuri a fost construită din start, pe fonduri europene, cu 250 de prize pentru încărcare lentă şi două staţii a câte două locuri pentru încărcarea rapidă a maşinilor electrice. Până recent, municipalitatea nu percepea nici un leu pentru folosirea prizelor. Ulterior, când au realizat cât plătesc pentru energia folosită, prizele au fost dezactivate „din motive tehnice”, până ca edilii să conceapă şi să implementeze un sistem de taxare adecvat, încă neinaugurat însă.
Locurile de parcare, împinse spre licitaţie
Vremuri complicate se anunţă şi pentru vehiculele de la suprafaţă, nu numai pentru cele din subteran, timpul scoaterii la licitaţie a locurilor de parcare rezidenţiale părând din ce în ce mai aproape. Reamintim că primăria Craiova iniţiase un asemenea demers, încă din mandatul lui Mihail Genoiu, acesta nefiind însă implementat până acum. Asta chiar dacă aleşii locali adoptă an de an, odată cu restul taxelor şi impozitelor locale şi sume minime pentru închirierea parcărilor rezidenţiale, în funcţie de zonă. Vremea în care vecinii vor trebui să concureze pentru locurile de parcare de reşedinţă pare să se apropie, în condiţiile în care edilii încearcă să atragă muşterii pentru investiţii în parcări supraetajate.
„Noi am făcut o comparaţie cu alte municipii din ţară, de mărimea noastră ca şi populaţie, dar cu bugete mult mai mari şi am constatat că sume foarte mari din aceste bugete vin din taxele de parcare. La Craiova există doar acea taxă de 100 de lei pe an, în timp ce în alte părţi sunt scoase la licitaţie. Avem şi un regulament care prevedea scoaterea la licitaţie a locurilor de parcare, dar care nu s-a aplicat niciodată. Noi suntem la ora actuală în top cinci la nivel naţional în privinţa locurilor de parcare, cu peste 40.000, însă la un moment dat vom fi probabil şi noi nevoiţi să venim cu un asemenea regulament. Mai ales că, după cum ştiţi, noi dăm terenuri în concesiune pentru investitori care vor să construiască parcări supraetajate. Ori, în momentul în care ei îşi fac calculele şi spun că abia după 40 de ani de funcţionare vor începe să facă profit, va trebui să asigurăm un grad pentru ca aceste parcări să funcţioneze”, a declarat Lia Olguţa Vasilescu.