Licitaţia pentru „achiziţie autoturisme electrice prin «Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic 2020-2024 – 3 bucăţi»” a fost lansată de poliţia locală craioveană la sfârşitul lunii august, după ce reprezentanţii instituţiei au obţinut acordul consiliului local municipal. Practic, anunţul a fost publicat în sistemul electronic de achiziţii publice în aceeaşi zi cu cel de desfăşurare a şedinţei ordinare de consiliu local, mai marii instituţiei dând zor să nu rateze subvenţia acordată de stat pentru achiziţia de maşini electrice.
Aleşii locali au aprobat fără probleme proiectul, mai ales că acesta nu presupunea vreun efort bugetar suplimentar. „Potrivit adresei mai sus menţionate, Poliţia Locală a Municipiului Craiova a întocmit şi depus dosarul de înscriere în «Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024» (Rabla Plus), dosarul fiind aprobat cu nr.RJE002202441700068, Poliţia Locală a Municipiului Craiova primind o finanţare nerambursabilă în valoare de 360.000,00 lei cu TVA (72.000 Euro) reprezentând contravaloarea a 3 ecotichete în cuantum de 120.000 lei fiecare din bugetul Administraţiei Fondului pentru Mediu. Finanţarea se realizează din sumele nerambursabile provenind din Fondul pentru Mediu, în limita maximă de 360.000 lei cu TVA, fără o contribuţie proprie din bugetul de venituri şi cheltuieli al Poliţiei Locale a Municipiului Craiova sau al autorităţii locale”, preciza referatul întocmit de funcţionarii primăriei Craiova.
Poliţia locală vrea garanţie cinci ani şi autonomie de 220 de km
În cele din urmă, licitaţia a fost lansată la o valoare nu de 360.000 de lei noi, ci de 302.400 de lei, data de depunere a ofertelor fiind stabilită pentru 10 septembrie. De menţionat că, dintre cele trei criterii de evaluare a ofertelor, preţul deţine o pondere de numai 40 la sută din punctajul total, restul de 60 de procente fiind împărţite în mod egal între perioada de garanţie oferită de furnizor şi autonomia vehiculelor ofertate. Astfel, pentru perioada de garanţie minim solicitată prin caietul de sarcini de 36 luni sau minim 100.000 km (în funcţie de condiţia care se îndeplineşte prima) se acordă 0 puncte, iar pentru o perioada de garanţie ofertată de 60 de luni sau 150.000 km – în funcţie de condiţia care se îndeplineşte prima, se acorda 30 puncte. În privinţa autonomiei de deplasare garantate de furnizor, calculele poliţiei locale pornesc de la un minimum de 220 de km. „Autonomie electrică reală WLTP (KM) (în cazul autovehiculelor electrice) nu poate fi mai mică de 220 km. Autonomie electrică reală WLTP (km) este influenţată de diverşi factori subiectivi: stilul personal de conducere, condiţiile de drum, temperatura atmosferică, utilizarea aerului condiţionat etc. Pentru o valoare minimă a autonomiei electrice reale WLTP (km) de 220 km nu se acordă punctaj, această autonomie fiind o condiţia minimă solicitată. (…) Pentru cea mai mare valoare a autonomiei electrice reale WLTP (KM) ofertate se acordă 30 puncte; pentru celelalte valori ale autonomiei electrice reale WLTP (KM) ofertate punctajul se calculează proporţional”, precizează anunţul postat de reprezentanţii poliţiei locale în sistemul electronic de achiziţii publice.