„Sunt niște probleme (…) foarte grave la nivelul municipiului Craiova cu privire la traficul din oraș. Deși, de 8 ani de zile se promite realizarea acelui pasaj este calea ferată în zona străzii Gârlești, nici până acum nu a fost realizat. Luna trecută am avut, în ședința de consiliu local, o reactualizare a indicatorilor tehnico-economici la acest pasaj, cu alte valori ale costurilor acestuia, dar lucrurile nu evoluează. Bat pasul pe loc și acest lucru este foarte grav. În toată acea zonă, atât dimineața cât și după amiaza, nu mai poți să ajungi în oraș. Calea București este blocată, bariera este pusă, iar strada Toamnei, de asemenea, este blocată pentru că nu poate să facă față la traficul rutier din ce în ce mai aglomerat. (…) În ședințele de consiliu am tot reclamat faptul că nu există o strategie de dezvoltare a orașului, nici în privința traficului din oraș, care, vă spun, în câteva luni de zile va fi complet blocat. Nu mai avem cum să circulăm pentru că nimeni nu ia niciun fel de măsură“, a declarat Sas, care a spus că, în schimb, municipalitatea cheltuie haotic sume importante pentru repararea unor străzi care nu aveau nicio problemă. „Se cheltuie bani total aiurea și aici vreau să dau niște exemple care, după părerea mea, sunt incredibile. A început să fie decopertat strada Caracal. Săptămâna trecută a fost decopertată strada Henri Coandă. Sunt niște străzi pe care asfaltul se prezenta în niște condiții foarte bune. Pe strada Caracal eu n-am văzut nicio groapă. În fiecare zi trec pe acolo și, în afară de trafic blocat, eu gropi nu am văzut pe acea stradă. Ori să te apuci să decopertezi o stradă de 20 de metri lățime, cu 3 benzi pe sens, pe o distanță de peste un kilometru, care costă enorm, în condițiile în care alte străzi din oraș care se află într-un stadiu foarte avansat de degradare, mi se pare aberantă. Am solicitat clarificări Executivului ieri și mi s-a spus că sunt reparații locale. Păi astea nu sunt reparații locale. Reparații locale ar însemna să repari gropile din oraș, să repari acele denivelări apărute în asfalt în jurul gurilor de canalizare sau după ce au trecut unii deținători de utilități care au spart și nu au reparat așa cum trebuie. Asta înseamnă reparații locale. Dar se cheltui niște sume enorme de bani, și o să întrebe exact după această decopertare și asfaltare pe strada Caracal, și să lași alte străzii fie neasfaltate, fie într-un stadiu foarte avansat de degradare, mi se pare aberant“, a adăugat consilierul local.
Investiții urgente în infrastructura rutieră
Teo Sas afirmă că este nevoie urgentă de construirea unor pasaje supraterane în zonele cu probleme din oraș, acolo unde șoferii pierd zeci de minute zilnic. „Vreau să aduc în discuție realizarea unor investiții foarte importante (…) pentru fluidizarea traficului rutier. Să demareze urgent execuția acestor investiții, cum ar fi realizarea unui pasaj suprateran pe Calea București, la intersecția cu strada Tehnici, la sensul giratoriu din Lăpuș. Acolo, tehnic, este posibil să faci un astfel de pasaj și practic ai decongestiona acel blocaj. Vă spun, la acel sens giratoriu stai și o jumătate de oră blocat în trafic la intrarea în oraș. O altă zonă în care traficul este complet blocat este sensul giratoriu provizoriu de la intersecția bulevardului Decebal cu strada Caracal. Acolo, obligatoriu, trebuie făcut un pasaj suprateran. Dar lucrările să nu dureze 8-10 ani, așa cum se întâmplă cu străpungerea din strada Traian Lalescu, de pe Calea București. O altă investiție necesară, care a fost promisă și făcută doar parțial, o reprezintă finalizarea străzii Carpenului, între Bariera Vâlcii și Hanul Doctorului. Este o arteră de circulație paralelă cu strada de centură care ar fluidiza destul de mult traficul în acea zonă și ar ajuta destul de mult. Urgent trebuie făcut studiu de trafic pentru preluarea traficului rutier odată cu finalizarea Drumului Expres. Deci trebuie găsite soluții pentru acces pe căi noi de rulare în municipiul Craiova. Este o problemă care a fost trecută cu vederea de multe ori“, a precizat liberalul.
Problema parcărilor se agravează
Reprezentantul PNL mai spune că, deși municipalitatea a cheltuit, în ultimii ani, sume foarte mari pentru achiziția de terenuri pentru construirea de noi parcări, acestea nu au mai fost realizate. „În ultimii ani s-au achiziționat terenuri de milioane de euro în municipiul Craiova în vederea realizării de parcări subterane și supraterane, însă, în afară de parcarea subterană făcută în centru acum 10 ani, nicio altă parcare subterană sau supraterană nu a fost realizată pe acele terenuri pe care s-au cheltuit milioane de euro din bugetul local tocmai în acest scop. Dacă ai avea parcări supraterane și subterane, șoferii nu ar mai parca pe carosabil și circulația s-ar desfășura în condiții mult mai bune“, a menționat Sas. În context, el spune că primăria este „repetentă“ și când vine vorba să urmărească atent ca dezvoltatorii din domeniul imobiliar să-și respecte obligațiile când vine vorba despre numărul locurilor de parcare aferente blocurilor noi construite. „Nu am nimic împotriva construirii de blocuri noi. Orașul este în dezvoltare, orașul trebuie dezvoltat, însă atunci când ai autorizație pentru un bloc trebuie să te gândești la impactul asupra traficului, la căile de acces, trebuie să te gândești la parcările care trebuie construite și să te asiguri că ele sunt realizate. Aceste lucruri cad exclusiv în sarcina primăriei (…) și pot spune cert că nimeni nu este atent la aceste lucruri. Iar cu privire la realizarea locurilor de parcare din autorizații nu am informații certe, dar am dubii că se respectă în toate cazurile aceste lucruri, iar primăria ar trebui să le verifice“, a mai spus consilierul liberal.