Produs exclusiv în fabrica de la Craiova începând cu a doua jumătate a anului 2019, Ford Puma este deja un best-seller în România, fiind cel mai bine vândut model cu propulsie hibridă din 2021 (2.765 unităţi Hybrid), fiind şi cel mai bine vândut model Ford din ţara noastră. Cota de piaţă în segment a înregistrat o creştere importantă, de la 6,71% în 2020 la 9,41% în 2021.
Totodată, modelul Ford Kuga, produs în Valencia, a înregistrat anul trecut un volum total de vânzări în România de 1.064 unităţi, din care 397 de unităţi au fost hibride (MHEV, Full-Hybrid, Plug-in Hybrid). Cota de piaţă pentru toate versiunile vândute a crescut de la 4,53% în 2020 la 7,02% în 2021. „Mă bucură faptul că românii aleg din ce în ce mai des astfel de modele electrificate, lucru demonstrat de cifrele de vânzări foarte bune pe care le-au obţinut anul trecut Ford Puma şi Ford Kuga PHEV“, a declarat Cristian Prichea, director general al Ford România.
Ford accelerează strategia de electrificare în 2022 şi pregăteşte lansarea de noi modele
Noul Ford Fiesta este pregătit să ajungă în showroom-urile Ford la mijlocul lunii februarie, fiind urmat de noul Ford Focus la doar o lună mai târziu. Ambele modele vor oferi clienţilor multiple versiuni de sisteme de propulsie electrificate. În ceea ce priveşte lansările de vehicule comerciale, Ford România va miza anul acesta pe modelul complet electric E-Transit – care oferă cea mai mare autonomie din segment (317 km WLPT1), dar şi pe noul Ranger, cel mai avansat şi conectat Ranger construit vreodată de Ford.
Ford s-a angajat în procesul de electrificare a produselor din portofoliu. Până la mijlocul anului 2026, 100% din gama de autoturisme Ford din Europa va fi capabilă de zero emisii, fiind complet electrică sau Plug-in Hybrid, urmând ca trecerea la o gamă complet electric să se facă până în anul 2030. Gama de vehicule comerciale Ford din Europa va fi, de asemenea, 100% capabilă de zero emisii, complet electrică sau Plug-in Hybrid până în 2024. Două treimi din vânzările de vehicule comerciale vor fi reprezentate de vehicule complet electrice sau Plug-in Hybrid până în 2030.
Lider de piaţă în 2021 pe segmentul vehiculelor comerciale
Conform datelor publicate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), Ford este lider de piaţă pe segmentul de vehicule comerciale în 2021. În 2021, piaţa de vehicule comerciale (fără segmentul HCV) a crescut cu 14% faţă de 2020, o creştere datorată în principal evoluţiei pozitive a segmentelor 2T şi pick-up. Astfel, Ford îşi păstrează poziţia de lider înregistrând o cotă de piaţă de 19,7% şi o creştere a volumelor cu 21% faţă de anul 2020.
Modelul Ford Transit Custom atinge cea mai bună cotă de segment din ultimii 8 ani, respectiv 30,7% şi o creştere a volumului vândut de 30% faţă de anul 2020. Ford Ranger îsi păstrează poziţia de lider în segment pentru al cincilea an consecutiv, cu o cotă de segment de 37,4% şi o creştere a volumelor de 18% faţă de 2020. Din totalul vânzărilor Ford Ranger, versiunea Raptor reprezintă o cotă de 32%. Modelul Transit este pe un trend pozitiv, cu o creştere de 30% faţă de 2020, astfel încât se plasează pe locul al doilea în segment, cu o cotă de 18,47%.
„Performanţa înregistrată în 2021 confirmă fiabilitatea vehiculelor comerciale Ford, încrederea clienţilor în serviciile propuse de noi, atât pe partea de soluţii integrate de produs, cât şi pe cea de finanţare şi service. Reţeaua autorizată de dealeri Ford – Centru Transit este proiectată pentru a pune la dispoziţia clienţilor noştri întreaga asistenţă şi consiliere de specialitate de care au nevoie pentru a lua decizia corectă de achiziţie în funcţie de specificul activităţii lor economice şi pentru a deveni un partener eficient, de încredere şi construit pentru rezultate”, a declarat Cristian Prichea, director general al Ford România.