Cinci firme se bat pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova – Lugoj

0

Lansată la 1 iunie în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), licitația pentru studiul de fezabilitate necesar construirii drumului de mare viteză Craiova – Lugoj s-a dovedit extrem de atractivă. E drept că şi suma pusă în joc de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru un SF detaliat care include şi proiectare este pe măsură: între 107 milioane lei şi 127 de milioane lei, fără TVA. După încheierea termenului de depunere a ofertelor, CNAIR s-a trezit cu patru asocieri de firme şi un ofertant unic, toate interesate de proiectarea completă a drumului de mare viteză Craiova – Drobeta Turnu Severin – Lugoj. Profilul acestuia – drum expres sau autostradă – ar urma să fie stabilit în urma analizelor multicriteriale, după cum anunţa în momentul lansării licitaţiei ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Tot el a fost cel care a anunţat că există cinci oferte pentru proiectarea acestui drum. „Proiectul este unul esențial pentru asigurarea unei conexiuni moderne și rapide între două dintre regiunile țării, Oltenia și Banat. Caietul de sarcini a fost configurat mult mai clar, pentru a asigura derularea proiectului fără sincope”, a spus Drulă. Aceasta a fost şi ultima sa declaraţie ca ministrul al Transporturilor, miniştrii USR-PLUS din Guvernul Cîţu depunându-şi mandatele după scandalul politic izbucnit în coaliţia de guvernare.

Cine sunt proiectanţii înscrişi la licitaţie

Revenind la şoseaua rapidă care va asigura legătura între Oltenia şi Banat, ea va avea o lungime de aproximativ 250 de kilometri. Practic, Drumul Expres sau Autostrada Craiova – Lugoj (aşa cum va reieşi din analiza cost-beneficiu) va asigura legătura Olteniei cu Autostrada A1 şi vama Nădlac 2. Iată care sunt asocierile de firme înscrise în lupta pentru contractul ce poate ajunge la valoarea de 30 de milioane de euro, cu TVA: asocierea EGIS ROMANIA SA (lider de asociere) – SEARCH CORPORATION SRL –  ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – GEOSTUD SRL – ECO GEODRUM SRL – EGIS INTERNATIONAL SA; asocierea IRIMAT CONS SRL (lider) – STUDIO CORONOA SRL CIVIL ENGINEERING – G&M ROAD BUILDING ENGINEERING SRL; asocierea EXPLAN SRL (lider) – GEOLOGIC SITE SRL – DP CONSULT SA – SCA TEAHA&FUZESI; asocierea SC TPF INGINERIE SRL (lider) – TPF-CONSULTORES DE ENGENHARIA E ARQUITETURA SA – STEROGIS PROIECT SRL – SAIDEL PROIECT SRL – SIDEL ENGINEERING SRL – ERNST & YOUNG SRL. La licitaţie s-a prezentat şi un ofertant unic: YUKSEL PROJE AS (companie din Turcia).
Potrivit documentaţiei din sistemul electronic de achiziţii publice, durata contractului este de 43 de luni, iar componenta financiară are un punctaj de 40%, ceea ce înseamnă că se punctează în primul rând soluţiile tehnice. Din contract va reieși un studiu de fezabilitate cu grad foarte mare de detaliu, așa-numitul „preliminary design” (proiect tehnic „preliminar”), astfel încât o licitație design&build ulterioară să aibă majoritatea riscurilor eliminate, dar să permită inovație și adaptare la tehnologia constructorului, după cum explica ministrul Cătălin Drulă. Termenul maxim de evaluare a celor cinci oferte este 29 noiembrie.
Potrivit CNAIR, valoarea totală a proiectului este de 130,22 milioane de lei. El va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, după cum urmează: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 93,29 milioane de lei, 15% contribuția proprie a beneficiarului – 16,46 milioane de lei, restul de 20,46 milioane de lei reprezentând cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA. Durata de implementare a proiectului este de 27 de luni.

Facebook Comments