Aventura oltenească a lui Bogdan Bratu a început în vremea în care Nicolae Bădălău, baronul de Giurgiu, era un personaj extrem de influent în PSD, iar partidul, condus de Liviu Dragnea, era pe cai mari în Parlament. Impus atunci, în pofida opoziţiei organizaţiei Dolj a PSD, Bratu a avut, totuşi, nevoie de intervenţia Justiţiei pentru a rămâne în fruntea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova, una dintre cele mai importante şi râvnite instituţii din Oltenia.
Guvernările se schimbă, Bratu rămâne
Interesant este că, din anul 2018, de când a revenit, graţie unei decizii a Tribunalului Iaşi, la conducerea DRDP Craiova, Bogdan Bratu pare să fi descoperit „lipiciul“ potrivit care îi permite, după schimbări succesive la nivelul Ministerului Transporturilor, să-şi păstreze funcţia. Performanţa sa este cu adevărat spectaculoasă dacă ne gândim că, pe plan local, el nu are susţinerea niciunui partid din actuala coaliţie de guvernare. Nici liberalii, nici fraţii lor de conjunctură „pluserişti“ nu îl sprijină pe Bratu. Ba chiar, şi unii şi alţi l-ar vrea plecat, acţiunea pe care ar aplauda-o inclusiv social-democraţii doljeni, care nu uită că a fost adus aici „peste capul lor“.
Performanţe doar la rubrica de cancan
Chiar dacă este văzut drept omul de casă al baronului PSD de Giurgiu, Nicolae Bădălău, liberalii s-au dovedit, în perioada de guvernarea de până la alegerile parlamentare, extrem de „toleranţi“ cu Bogdan Bratu. Surse politice spun că acest lucru s-ar fi datorat unor vorbe dulci pe care fostul şi actualul ministru al economiei, mehedinţeanul Virgil Popescu, le-ar fi şoptit la urechea lui Lucian Bode, ministrul transporturilor în Guvernele Orban I şi II. Însă, de mai bine de două luni, fotoliul transporturilor este ocupat de pluseristul Cătălin Drulă, o persoană din afara sistemului, care la preluarea mandatului declara că nu se fereşte de schimbări şi de reforme, mai ales „dacă există persoane la nivelul fiecărei structuri din minister care şi-au făcut un obicei din a veni la serviciu doar pentru a avea de unde pleca acasă”. Or, în cei peste trei ani de când se află la conducerea DRDP Craiova, Bogdan Bratu s-a făcut remarcat doar prin scandalurile în care fie a fost implicat, fie au vizat instituţia. Presa, în special cea centrală, a publicat numeroase articole despre directorul DRDP Craiova, plecând de la cele legate de viaţa sa amoroasă, acuzaţiile de hărţuire la adresa subordonatelor, contractele cu dedicaţie semnate în favoarea unor firme aparţinând unor apropiaţi ai baronului de Giurgiu ori, mai recent, despre descinderile procurorilor anticorupţie.
Un contract controversat
De departe însă, cel mai mare scandal care vizează DRDP Craiova este legat de atribuirea, în regim de urgenţă, în urma calamităţii de pe Valea Oltului, a unui contract a cărui valoare a crescut de la 3.000.000 lei la 12,5 milioane lei, către firma Alpha Construct, patronată de Constantin Isvoranu, un controversat om de afaceri din Drobeta – Turnu Severin, „fieful“ ministrului liberal Virgil Popescu. Întâmplător sau nu, firma respectivă a câştigat mai multe licitaţii pentru reabilitarea şi modernizarea drumurilor din Mehedinţi, lucări în valoare de aproximativ 47 milioane de lei.
Situaţia a atras inclusiv atenţia procurorilor DNA, care, la începutul acestui an, au descins la sediul DRDP Craiova, de unde au ridicat mai multe documente. Conform primelor informaţii, iniţial, în zona localităţii Câineni – Vâlcea trebuia să fie executate o serie de lucrări, pe o suprafaţă de 25 de metri liniari, conform unui raport de calamitate. Ulterior, acest raport a fost modificat şi lucrarea în regim de urgenţă a fost extinsă pe o suprafaţă de 180 metri liniari. Astfel, valoarea lucrărilor a crescut de la aproximativ 3 milioane lei la peste 12,5 milioane lei!
Chiar dacă cercetările sunt încă la început şi, deocamdată, vizează doar fapta, este interesant de văzut cum va gestiona actualul ministru al transporturilor situaţia de la Craiova, mai ales când partidul din care face parte a trâmbiţat ani la rând că nu vrea „penali în funcţii publice“!