Concediere colectivă – o treime din angajații Salubrității, scoși din schemă

SRL-ul municipal de salubritate renunță la o treime din organigramă în condițiile în care activitatea de colectare a deșeurilor din Craiova intră pe mâinile Iridex, firma desemnată operator județean în domeniu. Tot acolo ar urma să ajungă și grosul salariaților puși pe liber de salubritatea craioveană.

0

Conducerea SC Salubritate Craiova SRL a anunțat, într-un comunicat de presă distribuit marți, 16 februarie,  intenția de a renunța la o importantă parte a personalului angajat. „SC Salubritate Craiova SRL, operator care are delegată, printre altele, activitatea de colectare și transport a deșeurilor în municipiul Craiova, va intra în următoarele luni într-un amplu proces de restructurare având în vedere preluarea acestei activități de către asocierea SC Iridex Grup Salubrizare SRL- SC Servicii Salubritate Bucureşti SA-Iridex Group Import-Export SRL. Planul de restructurare are ca scop eficientizarea operațională a societății și menținerea unei situații financiare stabile după încetarea prestării activității de colectare și transport a deșeurilor în municipiul Craiova, prin optimizarea costurilor, fiind vizate atât componenta de resursă umană, cât și reorganizarea celorlalte activități prestate în prezent de operator”, se precizează în comunicat.

220 de angajați din 663, vizați de restructurare

Planul de restructurare a fost făcut cunoscut atât autorităților cu atribuții în domeniu, cât și salariaților, conducerea salubrității craiovene anunțând și demararea de negocieri cu sindicatele care îi reprezintă pe angajații concediați: „În acest sens, în data de 16.02.2021 a fost transmisă celor două sindicate din cadrul societății notificarea referitoare la demararea procedurii de restructurare, care implică și începerea unor negocieri cu reprezentanții salariaților. De asemenea, vor fi înștiințate atât Inspectoratul Teritorial de Muncă Dolj cât și Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Dolj despre intenția SC Salubritate Craiova SRL de a disponibiliza personal. În perioada următoare, vor avea loc discuții cu toţi angajații afectați de măsura concedierii colective, pentru găsirea unor soluții individuale convenabile”. Potrivit reprezentanților SC Salubritate Craiova SRL, numărul celor afectați de măsurile de restructurare se ridică la 220 de persoane. Vorbim practic de o treime din angajații Salubrității, organigrama societății cuprinzând la această oră 663 de posturi. Marea majoritate a disponibilizaților o reprezintă angajații Secției de transport deșeuri a srl-ului municipal, aproximativ 180, care rămân fără obiectul muncii odată cu preluarea acestei activități de pe raza municipiului Craiova de către Iridex, restul de 40 fiind categorisiți generic drept personal TESA.

Salariații Salubrității, lăsați pe două drumuri: Iridex și Eco Dolj

De altfel, potrivit conducerii SC Salubritate Craiova SRL, marea masă a disponibilizaților nu va rămâne fără serviciu, ci doar fără statutul de angajat la stat, operatorul privat fiind așteptat să preia în număr cât mai mare foștii angajați ai Salubrității. Alții ar putea fi direcționați către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Eco Dolj, entitatea care gestionează implementarea masterplanului județean de deșeuri și care ar avea în perioada următoare nevoie de personal. „În vederea asigurării unei tranziții optime și a desfășurării în bune condiții a activității de colectare și transport a deșeurilor în municipiul Craiova, SC Salubritate Craiova SRL a inițiat demersurile pentru încheierea unui protocol de colaborare cu asocierea condusă de SC Iridex Grup Salubrizare SRL, cu scopul preluării unei părți importante din personal. Alți angajați urmează să activeze în cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Gestionarea Deșeurilor ECO DOLJ, entitate care monitorizează derularea contractului de delegare a gestiunii pentru activitatea de colectare și transport a deșeurilor în județul Dolj și, implicit, în municipiul Craiova”, se mai arată în comunicatul celor de la Salubritate.

Aurelia Filip

Ideea este întărită și de viceprimarul Aurelia Filip, care spune că întâlniri cu reprezentanții celor două entități sunt programate chiar în aceste zile. „Discuții cu cei de la Iridex pe tema preluării personalului disponibilizat de societatea noastră au avut loc de mai mult timp și vor continua și în perioada următoare. Chiar mâine (miercuri, 17 februarie 2021) este programată o altă întâlnire. În principiu, dacă vorbim de șoferii și de muncitorii de la Transport Deșeuri, ei sunt gata să preia oricâți le putem noi da, pentru că au nevoie de oameni, având de gestionat un județ întreg. Este o altă chestiune cu personalul TESA, pentru că ei au o altfel de organizare, nu prea au de exemplu nevoie de casieri, pentru că au un alt sistem de încasare a veniturilor. Suntem însă în discuții cu cei de la ADI, cei care monitorizează sistemul de gestionare a deșeurilor din județ și care are nevoie de oameni cu experiență în acest domeniu. Ca o părere personală, cred că vor rămâne pe dinafară doar cei care nu vor să facă pasul de la stat la privat”, a spus Aurelia Filip.  

Facebook Comments