Procedura de achiziţie publică a fost lansată de primărie în toamna anului trecut, valoarea contractului pus la bătaie de edili fiind estimată la 1.115.224 de lei noi. Este vorba, potrivit descrierii din sistemul electronic de achiziţii publice, despre „implementare portal servicii către cetăţeni şi actualizare sistem de management de documente prin digitalizare fluxuri interne ce deservesc aceste servicii pentru proiect „A.R.C.A. – Accesibilitatea procedurilor administrative prin Reducerea birocraţiei şi digitizare pentru Cetăţenii BĂNIEI”, prin această achiziţie municipalitatea intenţionând să implementeze un sistem informatic de tip portal pentru livrarea electronică a minimum 10 servicii către cetăţeni şi reducerea birocraţiei în lucrul cu aceştia. Achiziţia vizează atât echipamentele hardwere, licenţele şi aplicaţiile software necesare pentru implementarea portalului, cât şi extinderea şi actualizarea sistemului de management de documente existent la primărie pentru a putea deservi noile canale de comunicaţie electronică ce se doresc a fi implementate.

Potrivit datelor disponibile în sistemul electronic de achiziţii publice, deliberarea pentru stabilirea câştigătorului licitaţiei a avut loc în data de 14 ianuarie. Anunţul de atribuire nu a fost publicat încă, dar ne putem face o idee cu privire la identitatea firmei câştigătoare dacă aruncăm o privire pe lista ofertanţilor înscrişi la licitaţie. Care conţine un singur nume: Sobis Solutions din Sibiu. Interesant este că firma sibiană se laudă pe site-ul propriu nu numai cu implementarea de soluţii IT destinate în principal administraţiilor publice, ci şi cu o suită de activităţi suplimentare: păstrăvărie, carmangerie, turism, lactate etc. „În anul 1999 Sobis Solutions SRL a debutat pe piaţa din România ca firmă specializată în IT, care oferă soluţii şi servicii complete de suport software şi hardware pentru toate tipurile de clienţi şi în special pentru administraţia publică. Între timp, pasiunea pentru munte, călătorie şi artă gastronomică a condus la dezvoltarea într-un grup ce oferă nu doar soluţii business, ci şi relaxare în timpul liber. Aşa au apărut deja celebrele păstrăvării Albota, restaurantul Hermania, fermele şi unităţile pentru producţia proprie şi Sobis Turism”, se arată pe prima pagină a site-ului firmei sibiene, decorată cu imagini sugestive de la obiectivele din patrimoniu.

Contract de 130 de zile pentru noul portal
Durata contractului scos la licitaţie de edilii craioveni este stabilită la 130 de zile, timp în care firma câştigătoare ar trebui să livreze la cheie noul portal, cu caracteristicile stabilite prin caietul de sarcini: „Prin intermediul acestui portal persoanele fizice sau juridice interesate vor putea utiliza formularele online pentru eliberarea actelor de autoritate. De asemenea, tot prin acest sistem electronic, actele emise de autoritate se vor comunica solicitantului în format electronic, validate prin semnătură electronică şi coduri de bare. Portalul va avea două funcţionalităţi principale: o funcţionalitate de informare despre serviciile oferite de instituţie şi o funcţionalitate de ghişeu virtual care va înlocui practic procedura clasică de înregistrare/eliberare documente la sediul instituţiei cu una digitală (on-line). Precizăm că măsurile de simplificare pe care le propunem au în vedere doar acele servicii publice de interes local, pentru asigurarea cărora autoritatea contractantă exercită competenţă exclusivă conform legii nr. 195/2006 a descentralizării cu completările şi modificările ulterioare coroborată cu normele specifice în vigoare. Aceste aspecte vor fi stabilite în perioada de implementare şi expuse detaliat în front-office”.