Lucrările la drumul Craiova – Cetate sunt în grafic

De departe cel mai important proiect de infrastructură rutieră derulat de Consiliul Judeţean Dolj, reabilitarea şi modernizarea drumului Craiova - Cetate, un proiect în valoare de aproape 50 de milioane de euro, merge înainte, chiar dacă, pe la colţuri, clevetitorii de serviciu încearcă să picteze şantierul în culori sumbre. Pe tronsonul Bucovăţ - Terpeziţa, spre exemplu, progresul fizic al lucrărilor a depăşit 25%, constructorul fiind în grafic.

0

„Vorbim, fără îndoială, despre cel mai important proiect de infrastructură rutieră al instituţiei noastre, deoarece are şi valoarea cea mai mare, iar acest drum, în lungime de peste 67 de kilometri, traversează 7 comune. În egală măsură, modernizarea DJ 552 constituie proiectul cu cele mai multe elemente novatoare şi cu cel mai mare grad de complexitate: cu sisteme fotovoltaice care alimentează ledurile indicatoarelor rutiere, piste pentru biciclete care se întind pe zeci de kilometri, staţii de autobuz şi parcări, cu cel mai mare număr de poduri şi podeţe – aproximativ 40, incluzând podul peste râul Jiu, la ieşirea din Craiova”, afirma, la momentul în care s-a dat startul lucrărilor, Cosmin Vasile, proaspătul preşedinte al Consiliului Judeţean Dolj.
Dincolo de faptul că vorbim despre al doilea cel mai lung drum judeţean şi de cel mai mare contract de finanţare semnat pentru infrastructura rutieră a judeţului, drumul Craiova – Cetate vine şi cu numeroase provocări pentru constructori. Acestea sunt legate, în principal, de trafic, în special acolo unde lucrările presupun şi modernizarea unor poduri. Primul pe listă, şi cel mai dificil, este podul peste Jiu, de pe raza comunei Bucovăţ. În continuare, la Terpeziţa trebuie modernizat podul peste pârâul Lazu şi cel peste pârâul Terpeziţa, la Sălcuţa podurile peste Desnăţui şi pârâul Putnei, iar la Vârtop podul peste Valea Cornu şi podul peste pârâul Baboia. Mai departe, la Caraula va trebui modernizat podul peste Valea Caraula, iar la Cetate podul peste canalul de irigaţii. 

Mobilizare din partea constructorilor
În ciuda unui traseu dificil, cele două societăţi care lucrează pe primul tronson, Domarcons SRL şi Erpia SA, au reuşit să păstreze un ritm bun, astfel că, în prezent, pe porţiunea Bucovăţ – Terpeziţa, progresul fizic a depăşit 25%. În principal, au fost executate lucrări de consolidare – săpături pentru execuţia de casete şi ziduri de sprijin, forare micropiloţi, montare
armătură şi betonare micropiloţi, turnare beton, strat de geotextil etc. – , dar s-au executat şi diverse lucrări de drum precum şi lucrări la mai multe podeţe. Implicarea constructorilor se bazează şi pe faptul că obiectivul are asigurată finanţarea, Consiliul Judeţean Dolj făcând eforturi deosebite pentru atragerea fondurilor necesare. „Echipa de la CJ Dolj, din care sunt mândru să fac parte, a ştiut să fructifice o şansă uriaşă, obţinând finanţare nerambursabilă pentru proiecte de infrastructură rutieră cu o valoare totală de aproape 150 de milioane de euro, ceea ce ne-a permis să începem deja lucrările de modernizare a peste 200 de kilometri de drumuri judeţene. (…) Sunt investiţii pe care nici nu am fi putut să ne gândim că le vom realiza, dacă nu am fi urmărit în permanenţă orice posibilitate de a atrage fonduri europene şi nu am fi ştiut să ne luptăm pentru fiecare euro“, spune Cosmin Vasile.

Cosmin Vasile

Proiectul „Modernizarea DJ 552 Craiova – Mofleni – Bucovăţ – Terpeziţa – Sălcuţa – Vârtop – Caraula – Cetate, km 4+200 – 71+771” este finanţat în cadrul Programului Operaţional Regional 2014 – 2020, având o valoare totală de 234.692.016,98 lei (49,6 milioane de euro). Din aceşti bani, 36 de milioane de euro reprezintă finanţarea europeană nerambursabilă, diferenţa fiind suportată de CJ Dolj dintr-un împrumut contractat în anul 2019.
Licitaţiile pentru cele două tronsoane au fost câştigate de asocierea Domarcons SRL – Erpia SA, cu o ofertă de 99.988.882,75 lei, inclusiv TVA, pentru primul tronson de 27,7 km, şi de asocierea Strade Bauunternehmung SRL – Condor Păduraru SRL – Hydrostroy AD, cu o ofertă de 99.382.303,21 lei, pentru cel de-al doilea tronson de 39,8 km. 
Predarea amplasamentului pentru lotul 1 şi lotul 2 a fost efectuată la data de 13.05.2020, ordinul de începere a lucrărilor fiind dat  o săptămână mai târizu. Termenul de execuţie este de 14 luni.
În total, conform proiectului, vor fi amenajate 14 staţii de autobuz, 21,3 km de trotuare noi şi 21,2 km de piste pentru biciclişti. De asemenea, vor mai fi montate 797 de indicatoare rutiere, 12,5 km de parapeţi de protecţie, limitatoare de viteză şi vor fi amenajate zece treceri de pietoni cu alveole, marcaje transversale albe şi sisteme de alimentare fotovoltaică. 

Facebook Comments