Edilii investesc în tehnică de calcul şi software pentru un portal menit să debirocratizeze administraţia locală
Primăria Craiova, proiect de un milion pentru digitalizare

Proiectul care beneficiază de finanţare europeană în cadrul POCA prevede digitalizarea a cel puţin 10 procese derulate la această oră offline de administraţia publică. Actele necesare craiovenilor ar putea fi astfel solicitate şi eliberate online de primărie dacă planul municipalităţii e dus la bun sfârşit.

0

Primăria Craiova tocmai a scos la licitaţie un contract pentru „Implementare portal servicii către cetăţeni şi actualizare sistem de management de documente prin digitalizare fluxuri interne ce deservesc aceste servicii pentru proiect ’A.R.C.A. – Accesibilitatea procedurilor administrative prin Reducerea birocraţiei şi digitalizare pentru Cetăţenii BĂNIEI’. Suma pusă la bătaie de edili este de 1,1 milioane de lei, bani contra cărora municipalitatea ar urma să obţină echipamentele şi pachetele software solicitate, de la care aşteaptă reducerea birocraţiei în relaţia cu cetăţenii. „Prin prezenta achiziţie Municipiul Craiova intenţionează să implementeze un sistem informatic de tip portal pentru livrarea electronică a minim 10 servicii către cetăţeni şi reducerea birocraţiei în lucrul cu aceştia. Achiziţia are ca arie de întindere echipamente hardware pentru infrastructura suport, licenţe şi aplicaţii software de portal servicii electronice şi extinderea şi actualizarea sistemului de management de documente existent la Primărie pentru a putea deservi noile canale de comunicaţie electronică ce se doresc a fi implementate”, se arată în documentaţia postată în sistemul electronic de achiziţii publice de către edilii craioveni. Termenul de depunere a ofertelor este 19 octombrie, perioada de derulare a contractului fiind de 130 de zile.

Portal trilingv pentru primărie

 Caietul de sarcini întocmit de funcţionarii Primăriei Craiova detaliază caracteristicile viitorului portal municipal scos la licitaţie de edili: „Prin intermediul acestui portal persoanele fizice sau juridice interesate vor putea utiliza formularele online pentru eliberarea actelor de autoritate. De asemenea, tot prin acest sistem electronic, actele emise de autoritate se vor comunica solicitantului în format electronic, validate prin semnătură electronică şi coduri de bare. Portalul va avea două funcţionalităţi principale: o funcţionalitate de informare despre serviciile oferite de instituţie şi o funcţionalitate de ghişeu virtual care va înlocui practic procedura clasică de înregistrare/eliberare documente la sediul instituţiei cu una digitală (on-line). Precizăm că măsurile de simplificare pe care le propunem au în vedere doar acele servicii publice de interes local pentru asigurarea cărora, autoritatea contractantă exercită competenţă exclusivă conform legii nr. 195/2006 a descentralizării cu completările şi modificările ulterioare coroborată cu normele specifice în vigoare. Aceste aspecte vor fi stabilite în perioada de implementare şi expuse detaliat în front-office. Portalul trebuie să fie accesibil în orice moment, atât de la orice locaţie de Internet, cât şi din interiorul sistemului informatic al Instituţiei. Portalul va trebui să fie 100% compatibil, din punctul de vedere al funcţionalităţii, cu versiunile la zi ale celor mai răspândite browsere (Microsoft Internet Explorer, Opera, Mozilla FireFox) şi care să fie suportate de sistemele de operare ale beneficiarului enunţate în prezentul document. (…) Portalul trebuie să aibă suport nativ pentru stocarea, gestionarea şi afişarea în cel puţin 3 limbi a conţinutului pentru fiecare pagină afişată. Portalul va dispune de posibilitatea selectării limbii în care să fie afişate paginile şi, pentru fiecare dintre limbile selectate, să fie capabil să preia şi să afişeze diacriticele specifice limbii respective. Selectarea limbii în care se va afişa conţinutul portalului va trebui să se facă din oricare dintre paginile portalului”.

Facebook Comments