Craiovenii au beneficiat, în ultimii ani, de intervenţii majore în domeniul infrastructurii rutiere
Intervenţii majore în infrastructura rutieră Străzi şi parcări, modernizate de Primăria Craiova, în valoare de peste 200 de milioane de lei

„Am luat decizia să nu ne mai axăm foarte mult pe zona de plombări şi să mergem pe lucrări ample, de asfaltare, astfel încât să nu mai peticim an de an oraşul. Astfel, în ultima perioadă, au putut fi văzute şantiere prin toate cartierele oraşului. Important este că am atacat, în aceşti ani, mai ales străzile care nu văzuseră asfalt niciodată şi nici trotuare, iar accesul era foarte anevoios pentru craiovenii care locuiau în aceste zone”, a declarat primarul Mihail Genoiu.

0

Printr-un acord cadru de modernizare străzi, nu mai puţin de 3 pachete de asfaltare a străzilor de piatră şi pământ sunt în lucru: unul ce însumează 87 de străzi, altul de 9 străzi şi un alt pachet de 107 străzi. Dintre cele 87 de străzi, anul trecut au fost finalizate 25. Pentru anul 2020 sunt prevăzute pentru asfaltare 35 de străzi, iar în această perioadă este demarată deja documentaţia pentru un nou pachet de 107 străzi, licitaţia pentru efectuarea Documentelor de Avizare a Lucrărilor de Intervenţie (DALI) fiind în derulare. Investiţiile în străzi fiind o prioritate pentru administraţia locală, şi alocarea bugetară pentru lucrările de modernizare a străzilor reprezintă o parte însemnată din bugetul pe anul 2020.

Programul de reparaţii şi cel de asfaltări ale străzilor de pământ sau piatră, din ultimii ani, însumează peste un milion de metri pătraţi în Craiova, Primăria investind, în perioada 2016-2020, peste 200 milioane de lei în modernizarea străzilor. De intervenţii (fie că vorbim de investiţii sau reparaţii) în domeniul infrastructurii rutiere (străzi şi parcări) beneficiază craiovenii din mai multe cartiere: Bariera Vâlcii, Romaneşti, Veterani, Catargiu, Brestei, Nisipuri – Dorobănţia, Craioviţa, Izvorul Rece, Brazdă, Valea Roşie, cartierul 1 Mai, Severinului, George Enescu, Rovine, Lăpuş, Sărari şi centru.

Una dintre cele mai importante lucrări realizate în această perioadă se referă la modernizarea străzii Carpenului, un loc insalubru ce se umpluse de gunoaie şi vegetaţie spontană şi care a fost transformat într-un adevărat bulevard. „Am realizat primul bulevard al Craiovei din istoria modernă pe o lungime de 1,7 km, cu reţea de canalizare pluvială separată, dar şi cu spaţii verzi în lateralele părţii carosabile. Iar planurile referitoare la această zonă nu se opresc aici. Vom continua cu acest bulevard şi pe canalul Mălinului până în Bariera Vâlcii, iar în sensul celălalt, bulevardul va ajunge până în Calea Bucureşti, zona Hanul Doctorului. Astfel, o nouă arteră principală va traversa municipiul Craiova de la Est la Nord şi va funcţiona ca o nouă centură. În perspectiva amplasării Spitalului Regional în zona de nord a Craiovei şi având în vedere conexiunea cu drumul expres Craiova – Piteşti, o nouă arteră principală care să descongestioneze traficul este absolut necesară. Documentaţia D.A.L.I. a fost depusă de către proiectant. Urmează să licităm proiectarea şi execuţia în decursul acestui an”, a punctat primarul Mihail Genoiu.

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ