CJ Dolj alocă peste jumătate din bugetul de investiţii către infrastructura de transport

În anul în care, conform preşedintelui Ion Prioteasa, judeţul are „cel mai sărac buget“, Consiliul Judeţean Dolj reuşeşte totuşi să găsească resurse pentru a continua investiţiile în infrastructura de transporturi, atât de necesare pentru dezvoltarea acestei zone. Graţie fondurilor europene în special, autorităţile judeţene au, pentru 2020, o listă cu peste 20 de obiective din zona transporturilor, cele mai importante fiind modernizarea drumului Craiova - Cetate, modernizarea celui mai lung drum judeţean Giurgiţa - limita judeţului Mehedinţi, dar şi continuarea procesului de dezvoltare a Aeroportului Craiova.

0

„Anul acesta avem un buget de peste 138 de milioane de euro, adică 660 de milioane de lei. Bugetul este mai mare decât anul trecut, însă este mai mare pentru că au crescut sumele atrase pe fonduri europene, care au fost înglobate în buget“, a precizat Ion Prioteasa, care a menţionat că fără fondurile nerambursabile, bugetul pe 2020 ar fi fost cel mai slab buget din ultimii ani. Preşedintele CJ Dolj spune că, faţă de 2019, se înregistrează o creştere cu 57% la capitolul finanţări nerambursabile, dar şi o scădere cu 18% din sumele defalcate din TVA şi din cotele defalcate din impozitul pe venit. „Chiar şi în aceste condiţii, rămânem unul dintre cei mai importanţi investitori din judeţ. Noi avem de investit circa 243 de milioane de lei. Din aceşti bani, 217 milioane de lei sunt fonduri europene şi fondurile PNDL“, a mai spus Prioteasa.

Proiectele de infrastructură – peste jumătate din bugetul de investiţii

„Principalul nostru obiectiv în acest an, după ce ani de zile am avut ca prioritate sănătatea, acolo unde ne apropiem de final cu investiţiile, este infrastructura. Nu am avut niciodată atâtea sume alocate pentru drumuri, cum avem acum. Proiectele finanţate pe infrastructură în judeţ se ridică la 55% din totalul investiţiilor“, a declarat preşedintele CJ Dolj, adăugând că la acest capitol există peste 20 de obiective finanţate în 2020.
Probabil cea mai importantă dintre investiţii o reprezintă modernizarea drumului judeţean 552 Craiova – Mofleni – Bucovăţ – Terpeziţa – Sălcuţa – Vârtop – Caraula – Cetate, una dintre cele mai semnificative investiţii în domeniul infrastructurii rutiere, având în vedere faptul că vorbim despre al treilea drum judeţean, ca lungime, din Dolj, o arteră care măsoară aproximativ 67,5 kilometri şi conectează opt localităţi, cu o populaţie totală de aproape 330.000 de persoane. „Este vorba despre o investiţie de aproape 50 de milioane de euro. Suntem aproape de finalizarea evaluărilor şi cred că în maximum o lună vom anunţa câştigătorul.
Al doilea drum unde vom investi o sumă similară, de aproape 48 de milioane de euro, este drumul Giurgiţa – Moţăţei – limita judeţului Mehedinţi. Această investiţie este la fel de importantă pentru că vorbim despre cel mai lung drum al CJ Dolj, de peste 70 de km. Avem deja oferte depuse pentru acest drum, vor intra în evaluare şi sper să avem un rezultat cât mai repede“, a precizat Ion Prioteasa.
Alte investiţii din domeniul infrastructurii rutiere vizează modernizarea a 8 km de drum în zona de nord a judeţului, între localitatea Bulzeşti şi graniţa cu judeţul Vâlcea; modernizarea a 27 de kilometri de drum între localitatea Dăbuleni şi limita judeţului Olt, o investiţie de 17 milioane de euro; tronsonul Horezu Poenari – Padea, care va fi apoi continuat cu porţiunea Padea – Segarcea, adică un total de aproape 25 de km pentru care sunt alocaţi 13,6 milioane de euro; dar şi drumul care traversează comuna Cârcea şi care face legătura între drumul naţional spre Alexandria şi cel către Piteşti, acolo unde vor merge 5,2 milioane de euro. 

Dezvoltarea Aeroportului Craiova rămâne o prioritate

La capitolul investiţii în infrastructura de transport trebuie amintite şi planurile CJ Dolj de continuare a procesului de dezvoltare a Aeroportului Craiova care prevede, printre altele, extinderea de terminale şi amenajarea unei noi parcări de mari dimensiuni. „Avem puşi, din banii economisiţi de noi, 6,4 milioane de euro pentru două corpuri de clădire. Vorbim despre extinderea acestora cu 2,200 mp şi vom face ca acest terminal să opereze peste 1,1 milioane de pasageri în fiecare an. Am pornit de la zona de check-in care este foarte aglomerată, în special în anumite zile în care avem chiar şi 3 avioane care trebuie să decoleze unul după altul. La actualul etaj vom amenaja scări care vor coborî direct pe pistă, ceea ce va corespunde unor gate-uri, astfel că pasagerii nu vor mai trebui să se înghesuie ca până acum.
Plus că vom avea un nou terminal pentru Sosiri deoarece actualul terminal nu mai corespunde.
De asemenea, vom amenaja şi o nouă parcare în partea dinspre Hanul Doctorului, acolo unde se lucrează la degajarea terenului. Va fi o parcare cu  500 de locuri pentru maşini, 10 pentru autocare şi 15 pentru microbuze şi care va fi prevăzută şi cu staţie de încărcare destinată maşinilor electrice“, a declarat Ion Prioteasa. Acesta a vorbit şi despre planurile de viitor care vizează Aeroportul Craiova. „Totodată, am ales şi o firmă, în urma unei licitaţii, care să ne scrie proiectul de dezvoltare a Aeroportului pentru următorii ani, când ne dorim să obţinem o finanţare de 76 de milioane de euro. Avem în plan construirea de noi terminale, o autogară, precum şi o platformă-parcare pentru 10 avioane. În plus, avem în vedere reabilitarea unei zone care va deveni un o pistă secundară“, a mai amintit preşedintele CJ Dolj.  

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ