Inspiraţi de zicala „nicio masă fără peşte“, oamenii lui ÎPS Irineu lansează programul „nicio zi fără-o comandă“
Firma de catering a Mitropoliei Olteniei le bagă pe gât meniul zilei preoţilor craioveni

După ce, în urmă cu câţiva ani, Biserica Ortodoxă a încercat, fără succes, să pună monopol pe serviciile funerare, slujitorii Banului par să fi înţeles că, pentru a trage spre propriile buzunare sumele uriaşe care se învârt în afacerile care înfloresc în jurul înmormântărilor, trebuie să intre pe piaţa liberă. Aşa se face că, în 2018, Mitropolia Olteniei a pus bazele unei firme de catering şi furnizare servicii funerare, botezată Arhi San Lazarus SRL. Nu ştim din ce motive, conducerea Mitropoliei a ales să atace, pentru început, piaţa de profil din judeţul Gorj, amenajând şi două puncte de lucru în Tg. Jiu şi Tg. Cărbuneşti. Afacerile par să fi mers binişor dacă ne gândim că, recent, sutanele de pe strada Mitropolit Firmilian au hotărât să se extindă.

0

Normă la meniuri…

Ca nişte veritabili acţionari ai unei companii care învârte sume cu multe zerouri, oamenii lui ÎPS Irineu (foto), în frunte cu mitropolitul Olteniei, au ţinut, în urmă cu câteva săptămâni, o şedinţă la sediul instituţiei, unde au stabilit planul de lucru, ţintele ce trebuie atinse, dar, mai ales, ce pot face pentru maximalizarea profitului. Şi, după cum ne-am obişnuit, mai-marii Mitropoliei Olteniei au ales să facă ce ştiu mai bine: exploatarea preoţilor! Presate să „doneze“ sume consistente pentru Catedrala Mântuirii Neamului, parohiile craiovene s-au trezit acum că trebuie să comande, zilnic, câte două meniuri de la firma de catering a Mitropoliei. Nota de plată? 30 de lei, zilnic! „Ni s-a spus că trebuie să comandăm, în fiecare zi, câte două meniuri de la această firmă. Unii colegi au spus că mănâncă acasă, nu au nevoie să comande mâncare. Li s-a replicat că dacă nu le mănâncă ei, pot să le ofere oamenilor nevoiaşi din parohie. Cum vine asta? Păi dacă vor să ajutăm persoanele nevoiaşe, de ce nu le împart ei direct? De ce ne mai obligă pe noi să le cumpărăm?“, a povestit un preot craiovean.
La un calcul simplu descoperim că doar din această mică scamatorie firma Arhi San Lazarus SRL, care îşi propune să devină un jucător important pe piaţa de catering din Craiova, are asigurată, lunar, suma de 30.000 de lei.

…dar şi la „clienţi“

Obligaţiile preoţilor din parohiile craiovene nu se limitează însă la comandarea de meniuri, ci aceştia trebuie să furnizeze şi „clienţi“. Mai pe româneşte, trebuie să convingă familiile decedaţilor din parohiile lor să organizeze înmormântările apelând la gama de „servicii funerare complete“ oferite de Arhi San Lazarus SRL. Practic, Mitropolia Olteniei mizează pe influenţa subordonaţilor, transformaţi în agenţi de marketing, pentru a pune stăpânire pe piaţa serviciilor funerare, o afacere unde se învârt anual sute de mii ori poate chiar milioane de euro. Aşteptăm momentul în care Arhi San Lazarus SRL îşi va adăuga în portofoliu atelier pentru confecţionarea de cruci şi coşciuge…