Primul proiect aflat pe ordinea de zi a şedinţei extraordinare din august are o valoare de peste 60 de milioane de lei şi se referă, în principal, la modernizarea depoului de tramvaie care deserveşte flota de profil a RAT Craiova. „Se aprobă proiectul «Modernizare depou şi modernizarea staţiilor de redresare pentru alimentarea electrică a tramvaielor-Faza 2 Modernizare depou tramvai», în vederea finanţării acestuia în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4, Prioritatea de investiţii 4.e, Obiectivul specific 4.1, Apelul de proiecte: POR/182/4/1/Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reşedinţă de judeţ prin investiţii bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă. Art.2. Se aprobă valoarea totală a proiectului prevăzut la art.1 din prezenta hotărâre, în cuantum de 61.046.070,09 lei, inclusiv TVA (…). Se aprobă contribuţia proprie a municipiului Craiova, reprezentând achitarea tuturor cheltuielilor neeligibile ale proiectului, cât şi contribuţia de 2% din valoarea eligibilă a proiectului, în cuantum de 1.210.449,40 lei, reprezentând cofinanţarea proiectului prevăzut la art.1 din prezenta hotărâre”, se arată în documentaţia înaintată consilierilor locali craioveni.
Intervenţii la linia de tramvai pe Calea Bucureşti şi str. Henry Ford
Un alt proiect, intitulat ,,Proiect Integrat de Modernizare a Sistemului de Transport Public cu Tramvaiul în Municipiul Craiova-MOTRIC-T 1”, cu o valoare de 59,9 milioane de lei, din care municipalitatea asigură de la buget 2 la sută, are în vedere de asemenea investiţii în infrastructura tramvaiului. Sunt vizate, printre altele, reabilitarea unei porţiuni a liniei de tramvai, sisteme de management al traficului pe Calea Bucureşti şi str. Henry Ford. „Astfel, proiectul are 3 componente reprezentând 3 investiţii care propun intervenţii ce vor contribui la îmbunătăţirea eficienţei transportului public de călători din municipiul Craiova cât şi la reducerea emisiilor de dioxid de carbon şi de alte gaze cu efect de seră provenite din transport rutier motorizat, respectiv: 1. Modernizarea căii de tramvai (în cale proprie) de pe strada Henry Ford în zona industrială Ford şi Extinderea sistemului de management al traficului prin integrarea de noi intersecţii semaforizate cu funcţionarea în regim adaptiv şi sistem de comunicaţii (de pe str. Henry Ford ) – Etapa1, Faza3; 2. Extinderea sistemului de management al traficului prin integrarea de noi intersecţii semaforizate cu funcţionarea în regim adaptiv şi sistem de comunicaţii (de pe strada Calea Bucureşti) – Etapa1, Faza1 şi Faza2; 3. Modernizarea staţiilor de redresare pentru alimentarea electrică a tramvaielor”, se arată în proiectul supus aprobării consilierilor locali craioveni.
Încă un lot de autobuze electrice
Al treilea proiect cu finanţare europeană, cel mai consistent, este împărţit în două capitole: „Creşterea siguranţei şi confortului cetăţenilor care utilizează transportul public cu autobuzul prin achiziţionarea a 16 autobuze electrice noi”, respectiv „Reducerea emisiilor de echivalent CO2 provenite din transport prin minimizarea efectelor congestionării urbane asupra mediului, ca urmare a extinderii sistemului de management al traficului prin integrarea a 5 intersecţii importante din municipiul Craiova”. Atât reabilitarea intersecţiilor, cât şi achiziţia de autobuze electrice ar urma să fie realizate contra unei sume de peste 76 de milioane de lei, din care municipalitatea craioveană va contribui cu ceva mai mult de 1,3 milioane lei. „Autobuzele care urmează a fi achiziţionate vor fi dotate ulterior cu echipamente de monitorizare şi dirijare în trafic care să permită atingerea obiectivului de prioritizare a acestora în trafic. Astfel, în cadrul proiectului se vor realiza următoarele: 98 semafoare şi 5 automate de dirijarea circulaţiei instalate în cele 5 intersecţii, 30 detectori instalaţi în vederea prioritizării în trafic a autobuzelor şi 2.262 m canalizaţie executată pe carosabil şi trotuare pentru amplasarea de cabluri în vederea semaforizării intersecţiilor. Autobuzele ce urmează să fie achiziţionate trebuie să îndeplinească condiţii speciale de fiabilitate, securitate, confort, protecţie ambientală la nivelul normelor europene şi internaţionale în vigoare, respectiv înmatriculări la beneficiar şi trebuie să asigure o fiabilitate ridicată”, se arată în raportul întocmit de funcţionarii Primăriei Craiova.
De menţionat că edilii nu sunt la prima încercare în materie de achiziţie de vehicule performante, precedentele tentative din acest mandat rămânând însă, până la această oră, fără rezultat. Licitaţia pentru un lot consistent de tramvaie, organizată de Ministerul Dezvoltării, a fost anulată din lipsă de ofertanţi, licitaţia pentru autobuze diesel euro 6, organizată de BERD, nu a fost finalizată până în acest moment, rezultatul fiind aşteptat luna aceasta. Primăria Craiova a demarat recent, pe cont propriu, o procedură de achiziţie publică pentru autobuze electrice, un lot de câteva zeci de vehicule, licitaţia debutând însă cu o primă amânare, termenul de depunere a ofertelor fiind schimbat, din august, în luna septembrie.
Primăria Craiova aprobă, la foc automat, trei proiecte cu finanţare europeană pentru îmbunătăţirea transportului cu autobuze şi tramvaie Plan de cheltuit 200 milioane lei pentru transportul în comun
Consilierii locali craioveni sunt chemaţi în şedinţă extraordinară pentru a da viteză proiectelor din domeniul transportului în comun, pentru care municipalitatea craioveană mizează pe finanţare din fondurile Uniunii Europene. Investiţiile, totalizând aproape 200 de milioane de lei vizează depoul de tramvaie, semaforizarea şi prioritizarea accesului în intersecţii pentru mijloacele de transport în comun, reabilitarea liniei de tramvai, precum şi un nou lot de autobuze electrice.