Undă verde la ridicări

Consiliul Local Municipal Craiova aprobă în şedinţa de joi regulamentul după care se va desfăşura activitatea de ridicare a autovehiculelor parcate neregulamentar şi delegarea acesteia către RAT SRL, societatea primăriei având la dispoziţie două luni să se reorganizeze din punct de vedere tehnic şi să vină cu fundamentarea tarifelor care vor fi suportate de către deţinători.

0

Proiectul aflat pe ordinea de zi a şedinţei de consiliu local prevede că „se aprobă modalitatea de delegare, prin atribuire directă, a serviciului public de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor staţionate şi parcate neregulamentar pe domeniul public sau privat al municipiului Craiova”, precum şi „atribuirea directă a gestiunii serviciului public de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor staţionate şi parcate neregulamentar pe domeniul public sau privat al municipiului Craiova, către R.A.T. SRL”. Prin acelaşi act supus votului CLM se aprobă şi contractul privind delegarea de gestiune, între municipiul Craiova şi R.A.T. SRL, pe o perioada de 4 ani, dar şi redevenţa pe care va fi obligată să o plătească la bugetul local SRL-ul municipal, aceasta fiind stabilită la 5 procente din încasările pe care le efectuează anual din activitatea de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor parcate neregulamentar.

Regulamentul de ridicări, la aprobare

Prin acelaşi act normativ se vor aproba regulamentul privind procedura de ridicare/transport/depozitare a vehiculelor, precum şi caietul de sarcini pentru operatorul care va prelua activitatea, respectiv RAT SRL. Potrivit proiectului de hotărâre aflat pe ordinea de zi a şedinţei de consiliu local, măsura ridicării vehiculelor poate fi dispusă de poliţiştii rutieri sau cei locali: a) în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară; b) în zona de acţiune a indicatorului cu semnificaţia „Staţionarea interzisă” şi a marcajului cu semnificaţia de interzicere a staţionării; c) pe drumurile publice cu o lăţime mai mică de 6 m; d) în dreptul căilor de acces care deservesc proprietăţile alăturate drumurilor publice; e) în pante şi în rampe; f) în locul unde este instalat indicatorul cu semnificaţia „Staţionare alternantă”, în altă zi sau perioadă decât cea permisă, ori indicatorul cu semnificaţia „Zona de staţionare cu durata limitată” peste durata stabilită. Preluând legislaţia revizuită anul trecut, regulamentul municipal mai prevede: transportarea la locul de depozitare numai cu vehicule specializate, care asigură preluarea în totalitate a vehiculului transportat pe caroseria vehiculului transportor; încetarea operaţiunilor dacă la vehicul se prezintă conducătorul auto, înainte de iniţierea transportului către locul de depozitare; stabilirea responsabilităţilor administratorului pentru perioada cât vehiculul se află în custodia sa (privind paza şi integritatea bunului).

RAT-ul, pus la cheltuială

„Contractul privind delegarea de gestiune prin atribuire directă a serviciului public de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor staţionate şi parcate neregulamentar pe domeniul public sau privat al municipiului Craiova, va intra în vigoare în termen de 60 zile de la data aprobării prezentei hotărâri”, prevede proiectul supus aprobării consiliului local. În perioada respectivă, cei de la RAT SRL sunt aşteptaţi să prezinte consilierilor locali fundamentarea tarifelor care vor fi percepute deţinătorilor de vehicule, lucru imposibil la ora actuală întrucât RAT SRL nu mai deţine autospeciale de ridicări. De altfel, pe ordinea de zi a şedinţei de consiliu local şi-a făcut loc şi un proiect de hotărâre referitor la rectificarea bugetului RAT SRL, abia aprobat luna trecută. În propriul buget, SRL-ul municipal îşi stabilise achiziţia a două autospeciale, destinate a fi folosite pentru depanare auto, respectiv ca atelier mobil pentru secţia tramvai. Prin rectificarea de buget din această lună, suma prevăzută pentru achiziţie, 922.000 de lei noi, va fi destinată însă cumpărării a două autospeciale de ridicări auto, activitatea respectivă fiind considerată prioritară.