Proiectul, intitulat „Sporire capacitate trafic DN 65 km 5+210 – km11+500“, vizează, în principal, mărirea numărului de benzi de circulaţie de la o bandă pe fiecare sens, la câte două benzi pe fiecare sens, cu menţiunea că acest lucru există deja pe o porţiune de 2,2 kilometri. Compania estimează că, pentru achiziţionarea terenurilor necesare, va trebui să achite peste 250.000 de euro. Conducerea instituţiei consideră că, prin lărgirea drumului la patru benzi, „traficul se va fluidiza şi se vor reduce costurile de transport, consumul de carburanţi precum şi costurile de întreţinere şi reparaţie ale vehiculelor. De asemenea, va creşte nivelul de deservire a tuturor localităţilor de pe traseu şi a localităţilor adiacente, se vor îmbunătăţi condiţiile de acces, creându-se astfel condiţii pentru dezvoltarea economică a zonei pe termen mediu şi va spori siguranţa traficului“. Costurile pentru implementarea proiectului ar urma să se ridice la aproximativ 5 milioane de euro, banii urmând să vină de la bugetul de stat.

Giratoriu la Aeroport
După cum spuneam, unul dintre obiectivele acestui proiect este acela de a veni cu o soluţie pentru problema traficului care vizează accesul către Aeroportul Internaţional Craiova. În ultimii ani, odată cu introducerea unui număr mare de zboruri săptămânale, accesul cu autoturisme către parcarea aeroportului s-a transformat într-un coşmar pentru şoferi. Autorităţile judeţene au vorbit deseori despre soluţii care să rezolve această problemă, însă, până acum, ea a întârziat să apară. Conform proiectului CNADNR, soluţia ar fi un sens giratoriu, prevăzut a fi realizat la intrarea din dreptul zonei de îmbarcare pasageri. Totodată, un giratoriu ar urma să fie construit şi la intersecţia cu DJ652A – drumul spre comuna Cârcea.

Rigole acoperite şi podeţe reabilitate
Proiectul prevede, de asemenea, realizarea de rigole acoperite pentru zona intravilană şi şanţuri pereate în extravilan care să preia apele pluviale. În plus, podeţele existente pe traseu ar urma să fie decolmatate şi curăţate, precum şi înlocuirea şi completarea parapeţilor în zonele de risc.
De asemenea, tot pentru sporirea siguranţei traficului, sensurile de circulaţie ar urma să fie separate printr-un separator fizic denivelat care va elimina virajul la stânga, una dintre manevrele care au stat la baza celor mai multe dintre accidentele înregistrate pe acest sector de drum.

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ