Ca să facem o mică retrospectivă a achizițiilor de profil ale primăriei din municipiul reședință de județ în ultimii ani, trebuie să constatăm că valoarea acestora a crescut de la an la an. De la ceva mai mult de 40.000 de lei în 2022, la 88.872,86 lei în 2023, respectiv 118.695,04 lei plus TVA în 2024. Echipamentele au fost cumpărate sub diverse denumiri: Kit informare, Kit camera video, Kit transmisie live, Kit prelucrare și stocare imagini în 2022, Kit aparatură foto-video în 2023, respectiv Kit producție foto – video în 2024. Ultima achiziție din serie ridică oareșce semne de întrebare, printre echipamentele achiziționate figurând scule pentru podcast și un teleprompter, ca și cum edilii ar avea de gând să înceapă să transmită știrile în direct, după toate regulile artei, fără să se rezume la postările de pe rețelele de socializare, ca până acum.
Ultima investiție municipală: Studio de podcast
Prevederile din caietul de sarcini al achiziției întăresc această impresie, chit că achiziția e pusă pe seama transmiterii ședințelor de consiliu local. Care sunt transmise însă și la ora actuală, fără tehnologia de podcast. „Primăria și Consiliul Local Municipal doresc să achiziționeze echipamente video, foto şi accesorii pentru crearea unui studio de podcast, pentru creşterea calității transmisiilor în direct ale şedinţelor de consiliu local precum și pentru documentarea lucrărilor de investiții din municipiu. Această aparatură este necesară pentru completarea echipamentelor achiziționate anterior. Produsele sunt necesare, după caz, pentru: captura de imagini video de la ședințele Consiliului Local Municipal Craiova; creşterea calității transmisiei în direct a ședințelor de consiliu local pe rețelele de socializare (Youtube, Facebook etc.), dar şi pe pagina proprie de internet www.primariacraiova.ro a imaginilor video captate la ședințele Consiliului Local Municipal Craiova; interacțiunea şi informarea locuitorilor municipiului Craiova cu privire la deciziile luate în cadrul Consiliului Local Municipal Craiova; crearea unui studio de podcast; documentarea în teren a lucrărilor de investiții pe parcursul implementării acestora; stocarea imaginilor foto/video; nevoia de comunicare rapidă şi de calitate; documentarea foto/video a vizitelor oficiale, ale delegațiilor etc.”, se arată în caietul de sarcini.



Iată cum arată o parte a listei de cumpărături municipale: „1 bucată set Portabil Streaming Podcast, Compatibil cu smartphone-uri, tablete şi computere, efecte sonore, monitorizare în timp real a căştilor cu ascultare şi înregistrare simultană, minim două intrări de microfon în acelaşi timp, anularea zgomotului şi a sunetului ambiental, interfață USB-C pentru alimentare şi transfer de date, baterie integrată, conexiune wireless: Bluetooth, microfon pentru podcast inclus, conexiune XLR, cablu de microfon, trepied pentru microfon, paravânt, cablu de încărcare, cablu audio TRRS de 3,5 mm; 1 bucată microfon pentru podcast cu conexiune XLR/3.5 mm, trepied pentru microfon, paravânt; 1 bucată căşti profesionale cu microfon pentru podcast, conectivitate prin cablu, conector audio de 3,5 mm; 1 bucată căşti profesionale wireless cu microfon pentru podcast, conectivitate fără fir (prin bluetooth versiunea 5) şi prin cablu. () 1 bucată teleprompter pentru tablete cu diagonala de până la 12 inch, posibilitate de filmare orizontală sau verticală, sticlă cu fascicul multicotat 70/30, aplicație pentru dispozitive mobile echipate cu iOS sau Android pentru efectuarea de setări cum ar fi dimensiunea textului, viteza de derulare, pauză, redare, oprire, compatibilitate cu camere video şi DSLR- uri cu o distanţă focală maximă de 97 mm, minimă de 35 mm”.
Primăria: E prompter de investiții și fonduri europene
Reprezentanții primăriei susțin însă că nu au de gând să intre pe piața podcasturilor autohtone, denumirea echipamentelor neavând corespondență directă în modul de utilizare. Instrumentele audio-video ar urma să fie folosite începând cu ultima perioadă a acestui an, odată ce edilii vor reveni în sediul principal al primăriei, pe strada A.I. Cuza, după efectuarea recepției la lucrările de reabilitare a imobilului. Ar fi nevoie deci de suplimentarea aparaturii audio-video pentru reluarea transmisiilor din plenul consiliului municipal în noua locație. Cât despre mai sus pomenitul prompter, acesta ar urma să fie folosit de funcționarii primăriei, în principal de cei care se ocupă de proiectele pe fonduri europene și de investiții, în cadrul întrunirilor online cu preopinenții. „Acolo, după pandemie, se preferă de cele mai multe ori aceste ședințe pe zoom și în aceste domenii e vorba despre foarte multe date tehnice, iar oamenii trebuie să fie foarte preciși în exprimare, de aceea e nevoie de un asemenea echipament”, ne-au transmis reprezentanții primăriei. Probabil și pentru înregistrarea mesajelor către contribuabili, dacă se vor ivi prin conducere și oameni mai puțin obișnuiți cu vorbitul liber.