Birocrația Sudului, cu sfetnici de la Capitală se ține
Ce își mai ia primăria prin cumpărare directă? Consultanță de organizat licitațiile!

Municipalitatea craioveană, care are în structură inclusiv o direcție de „Achiziții, Investiții, Licitații”, investește peste o jumătate de milion de euro într-un contract de consultanță pentru licitații. Motivul: pe funcționarii din aparatul primăriei i-au cocoșat natura, volumul și complexitatea proiectelor derulate. Asta chiar dacă primăria derulează acest gen de proiecte de câteva mandate la rând.

0

Achiziția realizată de edilii craioveni are o valoare de 266.000 de lei și are ca rezultat un contract valabil până la sfârșitul acestui an sau până la finalizarea licitațiilor în care și-au prins dinții funcționarii municipali. În documentația postată în sistemul electronic de achiziții publice, reprezentanții primăriei motivează măsura ca venind „în vederea asigurării unor condiții optime pentru sprijinirea activităţii compartimentului intern specializat în domeniul achiziţiilor în contextul naturii, volumului și complexității proiectelor/contractelor derulate la nivelul acestuia”, consultanța fiind necesară de la planificarea/pregătirea și, respectiv, organizarea procedurilor/atribuirea contractelor/acorduri-cadru aferente și până la etapa de post-atribuire, implicând executarea şi monitorizarea implementării contractului de achiziţie/acordului-cadru. „Astfel, având în vedere resursele financiare aprobate la nivelul instituției în vederea derulării proiectelor investiționale în perioada următoare, precum și dat fiind faptul că, în raport cu etapele procesului de achiziție publică aferente proiectelor/contractelor aflate în curs de atribuire, este necesară depășirea într-un timp relativ scurt a tuturor provocărilor ridicate de modul de interpretare și aplicare a cadrului legislativ în domeniul achizițiilor publice, prin achiziționarea serviciilor de consultanță În domeniul achizițiilor se urmărește obținerea sprijinului necesar din partea unui furnizor de servicii auxiliare achiziției în completarea propriilor resurse profesionale existente la nivelul autorității contractante pentru desfășurarea activităților specific”, se arată în documentația publicată în sistemul electronic de achiziții publice.

Nu putem reabilita termic neconsultați

Nu este vorba însă de achiziții la modul general, ci de doar cinci proceduri lansate de Primăria Craiova în prima parte a acestui an și cărora propriii angajați nu le-au dat încă de cap. Potrivit documentelor postate în SEAP, prestatorul va asigura servicii de consultanță în domeniul achizițiilor pentru evaluarea de către experţi cooptaţi a propunerilor tehnice și financiare prezentate în cadrul ofertelor depuse pentru procedurile de atribuire  a contractelor având ca obiect: „Execuţia lucrărilor pentru proiectul «Renovare enerGetică a clădirilor REzidENţiale din Municipiul Craiova- GREEN-4», inițiată prin publicarea în SEAP a anunțului de participare nr.CN1069036/21.05.2024, procedură aflată în prezent în cadrul etapei de evaluare a ofertelor; „Execuţia lucrărilor pentru proiectul «Renovare enerGetică a clădirilor REzidENţiale din Municipiul Craiova – GREEN-1», inițiată prin publicarea în SEAP a anunțului de participare simplificat nr. SCN1148961 din 25.06.2024, procedură aflată în prezent în cadrul etapei de evaluare a ofertelor; „Execuţia lucrărilor pentru proiectul «Renovare enerGetică a clădirilor REzidENţiale din Municipiul Craiova – GREEN-3», inițiată prin publicarea în SEAP a anunțului de participare simplificat nr. SCN1149390 din 03.07.2024, procedură aflată în prezent în cadrul etapei de evaluare a ofertelor; „Execuţia lucrărilor pentru proiectul «Renovare enerGetică a clădirilor REzidENţiale din Municipiul Craiova- GREEN-2», inițiată prin publicarea în SEAP a anunțului de participare simplificat nr. SCN1149390 din 03.07.2024, procedură aflată în prezent în cadrul etapei de evaluare a ofertelor; „Executarea lucrărilor pentru «Creşterea eficienţei energetice a blocurilor de locuinţe din Municipiul Craiova»: Lotul 1-Zona Sud, Lotul 2-Zona Nord”, inițiată prin publicarea în SEAP a anunțului de participare nr . CN1064347/ 19.01.2024, procedură aflată în prezent în cadrul etapei de evaluare a ofertelor. După cum se vede, este vorba exclusiv de proiecte din domeniul reabilitării termice, domeniul în care municipalitatea craioveană este implicată de mai bine de un deceniu, reprezentând unul dintre primele acțiuni inițiate de primarul Lia Olguța Vasilescu încă din 2012, de la câștigarea primului mandat.

380 de lei pe ora de consultanță

De menționat că serviciile de consultanță pot fi oferite, potrivit documentației din SEAP, atât la sediul primăriei, cât și de la distanță: „Prestarea serviciilor se va asigura la sediul beneficiarului/prestatorului/prin intermediul poștei electronice/telefonului/faxului/corespondenței transmise prin poștă”. Edilii au rezolvat simplu problema complicatelor licitații de la reabilitarea termică, prin achiziție directă, alegând oferta postată de o societate comercială de profil în catalogul electronic. Consultându-l, descoperim și prețul nominal al serviciilor de consultanță pe care le achiziționează primăria: 380 de lei pe oră. Astfel, reperul selectat de edilii craioveni din oferta S.C. EURO FORM CONSULTING S.R.L. din București prevede un „pachet de servicii de consultanță în domeniul achizițiilor publice care include până la 700 ore, în care sunt cuprinse diverse activități: a) asistența privind aplicarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziție publică / acordurilor-cadru (inclusiv prin mijloace electronice/on-line), precum și informarea asupra prevederilor legale și schimbărilor survenite la nivel legislativ privind aplicarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziție publică; b) suport pentru configurarea portalului SEAP (www.e-licitatie.ro) în vederea inițierii procedurii de atribuire a contractelor prevăzute la lit. a); c) consultanță/consiliere privind întocmirea și, după caz, verificarea documentației de atribuire, precum și a tuturor documentelor care fac parte din dosarul achiziției, din punct de vedere al conformității acestora cu prevederile legale în vigoare; d) asistență și suport acordate: în scopul formulării de către beneficiar a: punctelor de vedere/întâmpinărilor la contestațiile/plângerile/notificările prealabile depuse în fața instituțiilor/organelor abilitate prin care se atacă actele/deciziile întocmite/adoptate de către beneficiar; plângerilor/contestațiilor/întâmpinărilor la contestație împotriva sancțiunilor contravenționale/corecțiilor financiare aplicate de către instituțiile abilitate să efectueze verificări/controale (…)”.

Facebook Comments