Primăria Craiova nu mai are nevoie de personal de bord, angajează direct salvamar

Pe principiul „Autobuze avem, șoferi ce ne mai trebuie?”, Primăria Craiova desființează peste 30 de posturi din organigrama SRL-ului municipal de transport. Totul în trendul ordonanțelor austerității de anul trecut. În același timp, edilii au găsit câteva posturi scutite de desființare în organigrama proprie și au dat drumul din nou la concursuri.

0

Reamintim că RAT Craiova SRL fusese propusă la mărire anul trecut. Mai precis, edilii îi adoptaseră o organigramă nouă, mărită cu 88 de posturi, printre care numeroase de șofer și vatman, angajările fiind considerate necesare întrucât parcul auto al societății era în continuă creștere grație achizițiilor de vehicule noi făcute de municipalitate. Planul inițial nu a fost dus însă până la capăt, pe parcurs intervenind acte normative adoptate la nivel central care puneau stop angajărilor și impuneau desființarea posturilor vacante din organigrame. Așa se face că RAT Craiova nu a putut să ocupe decât aproximativ două treimi din posturile oferite de municipalitate. Restul au fost desființate la capătul lunii trecute printr-o nouă organigramă adoptată de consiliul local municipal, în ton cu ordonanțele Guvernului. Iată și istoricul evenimentelor rezumat de funcționarii Primăriei Craiova în raportul de specialitate anexat proiectului de hotărâre supus votului CLM la ședința de la sfârșitul lunii iunie. „Conform notei de fundamentare transmisă de RAT SRL, la data de 30 octombrie 2023 la nivelul RAT SRL din totalul de 865 posturi aprobate existau: – 777 posturi ocupate – 88 posturi vacante. Din totalul de 88 posturi vacante, pentru un număr de 55 posturi vacante fusese declanșată procedura de ocupare prin concurs a acestora, respectiv: – 20 posturi șofer autobuz – 11 posturi de controlor – 7 posturi casier tonetă – 6 posturi mecanic auto – 1 post vulcanizator – 2 posturi electrician exploatare stații electrice – 1 post zidar – 1 post electronist – 1 post inginer – 5 posturi economist.  Astfel, în aplicarea dispozițiilor art. XXXII (1) din Legea 296/2023, au fost identificate un număr de 33 posturi vacante supuse desființării, după cum urmează:  4 posturi conducere (1 post șef atelier exploatare Secția Tramvai – 1 post șef Compartiment Monitorizare Contract Serviciul Public de Transport – 1 post șef Birou Financiar – 1 post consultant administrator), 3 posturi muncitor calificat (1 post agent securitate Serviciul Pază – 1 post revizor tehnic Secția Tramvai – 1 post electronist Secția Tramvai) și  26 posturi personal de bord (15 posturi șofer autobuz – 11 posturi vatman)”, precizează raportul. Matematica simplă ne arată că, la bilanț, SRL-ul de transport al Primăriei Craiova a reușit să salveze mai puțin de jumătate din posturile primite anul trecut care au legătură strictă cu activitatea de bază, de vreme ce a scos la concurs 20 de posturi de „personal de bord” și desființează 26.

Mini-dezghețul angajărilor la primărie

În altă ordine de idei, Primăria Craiova însăși avea anul trecut un ambițios plan de populare a birourilor administrației cu puiet bugetar proaspăt angajat, plan dejucat la rândul său, în mare parte, de aceleași legi și ordonanțe născute de guvernarea PSD-PNL. Recent însă, administrația craioveană a reluat ofensiva angajărilor, chiar dacă la o scară mai mică față de 2023. În ultima lună și jumătate, edilii craioveni au demarat nu mai puțin de cinci concursuri. Două dintre acestea sunt destinate Direcției de elaborare și implementare proiecte, pentru care sunt scoase la concurs, în total, patru posturi de funcționar public. Un alt concurs lansat de Primăria Craiova are în vedere două posturi de inspector în cadrul Direcției de impozite și taxe. Alte două concursuri sunt destinate angajării de personal în cadrul Direcției infrastructură, baze sportive și agrement. Un concurs pentru ocuparea a două posturi de paznic, altul pentru ocuparea unui post de „referent-salvamar”, căci da, la atâția ani de la inaugurare, parcul acvatic al municipalității tot nu și-a întregit stocul de salvamari. Slabe șanse să se întâmple și de data aceasta, de vreme ce, pentru privilegiul de a supraveghea piscinele primăriei, doritorii trebuie mai întâi să tocească două coduri (Codul Administrativ și Codul Muncii), plus o lege, un ordin de ministru și o hotărâre de guvern.

Facebook Comments