În urmă cu patru ani, locuitorii din Malu Mare, una dintre comunele din proximitatea Craiovei care a cunoscut o dezvoltare fulminantă în istoria recentă, după ce a atras sute de familii care visau la o viaţa liniştită la casă, sărbătoreau rezultatul alegerilor care consfinţea înfrângerea lui Ilie Dodocioiu. Sătui de lipsa proiectelor vitale, precum reţele de apă şi canalizare, iluminat şi transport public, ori, cel mai arzător dintre toate, asfaltarea străzilor, majoritatea votanţilor au căzut pradă promisiunilor candidatului PNL – Adela Gherghe. Speculând abil valul uriaş de nemulţumire al locuitorilor, aceasta a reuşit să obţină voturile necesare pentru a se aşeza în fotoliul de primar al comunei Malu Mare.
Pentru unii „mumă“, pentru restul „ciumă“
Şi, ca să fim sinceri, imediat ce s-a văzut cu mandatul în buzunar, Adela Gherghe s-a pus pe treabă. Ce-i drept, nu „treaba“ pe care o aşteptau oamenii din comună, ci să umfle cu simţ de răspundere organigrama instituţiei pe care o păstorea, organigramă care a crescut cu 25% în doar trei ani. La fel de mult a crescut şi numărul contractele semnate de Primăria Malu Mare cu diverse firme, foarte multe reprezentând achiziţii de studii de diverse tipuri, pentru care au fost plătite, din bugetul instituţiei, sume colosale în perioada 2021 – 2024. Spre exemplu, firma Green Art Center care a încasat aproape 400.000 de lei pentru un număr de şapte contracte, în vreme ce MXM-Topgeopro Design a trebuit să se mulţumească cu jumătate din sumă pentru o serie de „studii“. Un caz special îl reprezintă firma Popular Art Dance SRL, care a încasat sute de mii de lei pentru „servicii privind dansul şi reprezentaţiile“. Mai exact, Adela Gherghe le-a plătit din banii localităţii 118.500 de lei în şase contracte succesive. Aproape 400.000 de lei a încasat, din 9 contracte, şi firma CoffeeWork SRL, iar 150.000 de lei au ajuns în conturile KaloKaşt, pentru 5 contracte.
Acestea sunt doar un fragment din cele peste 600 de contracte de achiziţii derulate de instituţia Adelei Gherghe de când a devenit primar, valoarea totală depăşind 13.000.000 de lei!
Hulită acasă, apreciată peste hotare
Anii au trecut, iar speranţele locuitorilor din Malu Mare, care visau la uliţe asfaltate, reţea de gaze, apă ori canal, au început să se năruiască. Aceştia au înţeles până la urmă că niciuna dintre promisiunile Adelei Gherghe nu va deveni realitate, edilul liberal fiind preocupat strict de rezolvarea problemelor personale, nu şi pe cele ale comunităţii. Aşa se face că popularitatea primăriţei cu părul vâlvoi a scăzut dramatic, ajungând în prezent la cote alarmante. Iar acest lucru reprezintă o mare problemă, în special în an electoral, atunci când ar trebui să mergi prin localitate şi să stai de vorbă cu cetăţenii. O astfel de mişcare ar fi riscantă, mai ales în cartierul Preajba Nouă, acolo unde cetăţenii nu sunt doar dezamăgiţi, ci furioşi de-a dreptul. Aşa se face că soluţia la îndemână pentru Adela Gherghe a fost să se focuseze mai mult pe prezenţa în mediul on-line, ajutată de reţeaua de socializare Facebook. Şi, pentru a da impresia că, totuşi, cetăţenii sunt mulţumiţi de realizările mandatului său, edilul pare că s-a asigurat că postările ei vor fi „plăcute“ într-un număr cât mai mare. Doar că, la o privire mai atentă, descoperi că multe dintre „like-uri“ provin de la cetăţeni de care ne îndoim că ar locui în Malu Mare. M’BakiKuzu, IbrahimPaşa, SercanKutlu, MetehanAktağ, EmreKoçyiğit, ÖkkeşInak, KadirÜstün, NurullahGürbüzKöse sau Muhammed Ali Deliahmetoğlu sunt doar câteva dintre sutele de persoane care, mai nou, apreciază postările primarului comunei. Ar putea fi angajaţi ai Ford Otosan, care de la ferestrele fabricii privesc la frumoasele străzi pline de nămol din comuna păstorită de Adela Gherghe sau poate un grup consistent de admiratori ai primăriţei. Dar, cel mai probabil, sunt nişte biete „like-uri“ cumpărate de edil, în speranţa că astfel îşi va cârpi imaginea extrem de şifonată cu care trebuie să se prezinte în faţa alegătorilor în data de 9 iunie! Din păcate însă pentru Adela Gherghe, „like-urile“ de pe Facebook nu se transformă şi-n voturi…