Municipalitatea craioveană a încheiat un nou contract „Servicii de promovare prin intermediul revistei tipărite Wizzair pentru anul 2024. Potrivit datelor publicate în sistemul electronic de achiziţii publice, procedura a fost finalizată în urmă cu o săptămână, preţul achiziţiei fiind de aproape 2 miliarde de lei vechi. Mai precis, 188.025,00 RON (37.854,08 EUR) va plăti bugetul local al Craiovei pentru privilegiul de a avea oraşul promovat în revista Wizzair.
Cinci reprize de reclamă aeriană
Potrivit datelor publicate de edili, Craiova va figura în nu mai puţin de cinci numere ale revistei cu câte un articol cu ilustraţii foto reprezentând atracţiile Craiovei. „Serviciile de promovare prin intermediul revistei catalog Wizzair, tipărită, trebuie să îndeplinească următoarele caracteristici: Publicare articol pe o pagină A4 completă în revista catalog Wizzair, tipărită; Dimensiune articol: 300 cuvinte/articol + 3 imagini; Perioada publicării: 5 ediţii aprilie/mai-, iunie/iulie-august/septembrie-octombrie/noiembrie-decembrie 2024. Textul şi imaginile care urmează să fie publicate vor fi realizate de Autoritatea Contractantă. Preţul va fi ferm, exprimat în EURO, acesta rămânând neschimbat pe durata contractului”, se arată în postarea municipalităţii din sistemul electronic de achiziţii publice.
Numărul destinaţiilor, în picaj
De menţionat că Primăria Craiova nu este la primul contract de acest gen cu reprezentanţii publicaţiei Wizzair. Parteneriatul a debutat anul trecut cu un contract similar, de o valoare mai mică însă. La vremea respectivă, edilii puneau la dispoziţie aproximativ 33.000 de euro pentru tot cinci apariţii în varianta tipărită a revistei. Ironia sorţii face ca, la data respectivă, aceiaşi edili să reducă din lipsă de bani anvergura chiar a evenimentelor culturale prezentate pe post de atracţii în revistă. A fost cazul festivalului Puppets Occupy Streets, scurtat de la opt la patru zile pe motiv de austeritate, dar promovat pe bani buni în revista transportatorului aerian. Singurele diferenţe notabile faţă de anul trecut ar fi că, spre deosebire de 2023, numărul destinaţiilor operate de pe aeroportul din Craiova de către Wizzair este în scădere. În contrapartidă, valoarea contractului pus la bătaie de municipalitate a crescut cu aproximativ 5.000 de euro.
Dai un ban, dar măcar e monopol
Reducerea numărului de destinaţii operate de Wizzair de la Craiova nu a produs vreo impresie asupra reprezentanţilor primăriei, aceştia mizând în continuare pe publicul captiv al revistei, pe care îl estimează la milioane şi milioane de cititori. „O modalitate eficientă de realizare a promovării municipiului Craiova este publicitatea prin intermediul revistelor de la bordul aeronavelor cu plecare de pe aeroportul din Craiova. (…) Având în vedere că Wizzair este singura companie care operează cursele internaţionale de pe Aeroportul Internaţional Craiova, se impune implementarea unei campanii de promovare prin intermediul mijloacelor de marketing puse la dispoziţie de către aceasta. Conform datelor publice oferite de Wizzair, compania publică, la fiecare două luni un catalog tipărit, ce conţine informaţii despre destinaţii turistice din toată Europa.. Revista Wizzair este citită de mai mult de 90% dintre călători/turişti, iar la fiecare ediţie se printează un tiraj de 70.000 exemplare, cu 12 milioane de cititori per ediţie (2 luni)”, precizează documentaţia întocmită de funcţionarii Primăriei Craiova.