Primăria Craiova îşi „angajează” roboţel de încasat impozite şi amenzi

Edilii craioveni vin cu noi şi noi forme de achitare a dărilor către bugetul local, fie că e vorba de impozite şi taxe, fie de amenzile plătite, conform legii, către vistieria locală. Ultima inovaţie în materie presupune achitarea birurilor locale în sistem selfpay, pe modelul facturilor la utilităţi. Proiectul va costa bugetul local aproximativ 2 miliarde de lei vechi.

0

Edilii au lansat recent procedura de achiziţie publică pentru „Servicii de acceptare plăţi numerar prin automate de tip selfpay”, aceasta urmând a fi finalizată în câteva zile, la o valoare estimată de 209.927,76  RO. Edilii îşi extind astfel metodele de colectare a veniturilor proprii din taxe şi impozite locale, sursă importantă a bugetului local. „Ca alternativă la plata cu numerar la ghişeele Direcţiei impozite şi taxe a municipiului Craiova, autoritatea intenţionează să achiziţioneze servicii de plată a impozitelor, taxelor şi amenzilor în numerar prin intermediul terminalelor de tip selfpay amplasate în reţele de retail, centre comerciale, pieţe, benzinării şi magazine de proximitate. (…) De asemenea, autoritatea intenţionează să închirieze un terminal de tip selfpay care va fi amplasat într-o locaţie deţinută pe autoritatea locală pentru care prestatorul va asigura serviciul de încasare a amenzilor, impozitului şi taxelor fără debit”, se arată în documentaţia publicată de reprezentanţii Primăriei Craiova în sistemul electronic de achiziţii publice. În afara terminalului găzduit de primărie, restul aparatelor cu care vine în afacere operatorul vor încasa taxele şi impozitele pe bază de comision. Potrivit documentaţiei publicate de edili, primăria se aşteaptă să încaseze prin această metodă peste 10,8 milioane de lei noi pe parcursul acestui an, numărul tranzacţiilor estimate pentru 10 luni de contract în anul 2024 fiind de 38.202 plăţi. „Comisioanele serviciului de colectare plăţi amenzi, impozite şi taxe nu vor depăşi 1,7 la sută din valoarea tranzacţiei; pentru tranzacţiile cu valoare mai mare de 10 RON – 1,7 din valoarea tranzacţiei, dar nu mai puţin de 1 RON”, precizează documentaţia de atribuire.

Primăria are deja „seiful“, îi lipsesc doar banii

Plata cu CNP-ul sau codul de bare

Firmele interesate să intre în hora încasării taxelor şi impozitelor locale cu  Primăria Craiova trebuie să îndeplinească mai multe condiţii. „Astfel, ofertanţii trebuie să deţină o reţea de staţii de plată amplasate în municipiul Craiova la care să permită încasarea impozitelor, taxelor şi amenzilor cu numerar. Reţeaua de staţii de plată trebuie să fie dotată cu o aplicaţie software care să permită încasarea obligaţiilor de plată cu debit către bugetul municipiului Craiova, utilizând ca metodă de autentificare un cod unic CNP, CUI, CIF şi/sau ROL sau cod de bare. Ofertantul trebuie să asigure o conectare securizată a serverului principal cu serverul de aplicaţii al Direcţiei impozite şi taxe a municipiului Craiova, în vederea realizării transferului de date şi înregistrarea plăţii între cele două sisteme informatice. Ofertantul trebuie să dispună din infrastructura de personal resurse tehnice pentru întreţinerea reţelei de staţii de plată”, se arată în caietul de sarcini întocmit de edili. Terminalele trebuie să asigure şi plata restului, fie în numerar, fie sub formă de bon: „În cazul în care în urma efectuării unei plăţi în numerar e necesară restituirea unui rest de bani, terminalul de plată va elibera restul sub forma de numerar sau sub forma unui bon valoric, care poate fi utilizat pentru plăţi ulterioare în reţeaua de plăţi de tip selfpay”.

Facebook Comments