Vâlcea: Autostrada Sibiu-Piteşti a intrat în zona Câineni, unde au început defrişările

Au început defrişările pe lotul 2 lângă Câineni, unde va fi construit unul dintre cele mai dificile tuneluri în lungime de 1.590 metri din autostrada Sibiu-Piteşti. Termenul de execuţie pentru cel mai complicat lot de autostradă din România este de 50 de luni de la emiterea Ordinului pentru începerea lucrărilor, însă un termen realist, dată fiind complexitatea lucrărilor, ar fi după 2030, potrivit unor specialişti în domeniu.

0

Constructorul lotului 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Piteşti a început defrişările şi în zona Câineni-Râul Vadului, unde va fi construit şi tunelul de la Câineni cu o lungime de 1.590 metri, al doilea tunel ca lungime de pe A 1. Cel mai lung tunel de pe A 1 Sibiu-Piteşti este cel de 1.700 metri de la Poiana pe lotul 3 Cornet-Tigveni, lotul WeBuild cu o lungime de 37 km., dar cel mai dificil de construit fiind în zonă de munte cu acces greu este cel de la Câineni pe lotul Mapa-Cengiz dintre Boiţa şi Cornet (31 km.). Termenul de execuţie pentru acest lot este de 50 de luni de la emiterea Ordinului pentru începerea lucrărilor, însă specialiştii în domeniu estimează că un termen realist, dată fiind complexitatea lucrărilor, ar fi după 2030. Şeful de proiect Bogdan Alexandru explica în luna ianuarie 2024 că după încheierea lucrărilor de defrişare urmează studiile geotehnice şi finalizarea proiectării, deci pe acest tronson încă nu pot începe lucrările efective, potrivit acestuia. Primele lucrări sunt estimate în luna mai şi vor fi la viaductul de la Boiţa (700 metri), conexiunea cu lotul 1 Sibiu-Boiţa deschis de PORR în decembrie 2022.

Traseul autostrăzii

Cele mai noi imagini cu lucrările pentru defrişarea pădurii din zona Câineni au fost publicate pe Canalul YouTube de Radu Ignat. ,,În zona localităţii Boiţa s-a propus amplasarea Centrului de întreţinere şi coordonare (CIC) Boiţa. Traseul autostrăzii ocoleşte pe la vest localitatea Boiţa, apoi intră în defileul Oltului. În această zonă se vor realiza 2 tuneluri, unul de 250 m şi unul de 360 m. Traseul se continuă pe partea dreaptă a râului Olt, iar apoi îl traversează ajungând pe partea stângă a acestuia. Pentru evitarea sectorului sinuos al Oltului din zona Lazaret, traseul se va desfăşura pe partea stângă a DN 7, traversând zona muntoasă prin două tuneluri cu o lungime de circa 1,39 km. În zona km 27 a fost propusă o parcare de scurtă durată amplasată atât pe partea stânga, cât şi pe partea dreaptă a autostrăzii, şi un punct de sprijin.

În continuare traseul autostrăzii se va desfăşura în lungul râului Olt, pe partea stângă a acestuia traversând ulterior dealul Urii, la vest de localitatea Câinenii Mari, printr-un tunel cu o lungime de circa 1,59 km. În continuare, traseul autostrăzii se menţine în lungul râului Olt, a lacurilor de acumulare Robeşti şi Cornetu, pe partea stângă a acestora, până în apropierea localităţii Racoviţa unde traseul intră pe valea Băiaşului. În zona amenajării hidroenergetice de la Robeşti, traseul autostrăzii traversează versantul stâng al Oltului printr-un tunel cu o lungime de circa 0,9 km. Apoi traseul autostrăzii traversează versantul stâng al Oltului printr-un tunel cu o lungime de circa 455 m, după care urmează un nod rutier propus pentru a face legătura cu DN 7 prin DJ 703 M (Curtea de Argeş – Cornetu). În apropierea confluenţei râului Băiaş cu Olt, s-a propus amplasarea Centrului de întreţinere şi coordonare (CIC) Cornetu şi a spaţiului de servicii tip S2.”, a explicat Radu Ignat.

Ce prevede cel mai complicat tronson

Contractul aferent acestei secţiuni prevede construcţia:
– 31,33 km de autostradă
– 49 de poduri şi viaducte
– 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m şi 1590 m
– 1 ecoduct în zona localităţii Lazaret, de 210 metri lungime, care va traversa râul Olt, calea ferată şi DN 7.

Facebook Comments