Aeroporturile din România unde compania low-cost a anulat sau nu va relua unele rute deja suspendate ori sezoniere sunt: București, Cluj-Napoca, Craiova, Iași, Timișoara și Târgu Mureș. Pe lângă aceste anulări, Wizz Air a mai redus frecvența cu care operează alte câteva zeci de rute spre și dinspre aeroporturile din țara noastră. De asemenea, unele rute din rețeaua companiei maghiare din și spre România nu vor mai fi disponibile în sezonul de iarnă 2024/5, care debutează la finele lunii octombrie 2024.
Zborurile care vor fi anulate:
București – Praga (Cehia) / suspendată după 29 martie;
București – Preveza (Grecia) / rută sezonieră – nu va fi reluată în 2024; București – Skiathos (Grecia) / rută sezonieră – nu va fi reluată în 2024; București – Jeddah (Arabia Saudită) / suspendată după 14 aprilie;
București – Luxemburg (Luxemburg) / suspendată după 29 martie;
Cluj Napoca – Viena (Austria) / suspendată după 30 martie;
Cluj Napoca – Berlin (Germania) / suspendată anterior – nu va fi reluată;
Cluj Napoca – Lyon (Franța) / suspendată anterior – nu va fi reluată;
Cluj Napoca – Antalya (Turcia) / rută sezonieră – nu va fi reluată în 2024;
Cluj Napoca – Malta (Malta) / suspendată anterior – nu va fi reluată;
Cluj Napoca – Abu Dhabi (Emiratele Arabe) / suspendată după 29 martie;
Cluj Napoca – Birmingham (Marea Britanie) / suspendată după 27 martie
Cluj Napoca – Liverpool (Marea Britanie) / suspendată anterior – nu va fi reluată;
Craiova – Paris BVA (Franța) / suspendată anterior – nu va fi reluată;
Craiova – Dortmund (Germania) / suspendată anterior – nu va fi reluată;
Craiova – Barcelona (Barcelona) / suspendată anterior – nu va fi reluată; Craiova – Madrid (Spania) / suspendată anterior – nu va fi reluată;
Iași – Santorini (Grecia) / rută sezonieră – nu va fi reluată în 2024;
Timișoara – Frankfurt HHN (Germania) / suspendată după 29 martie;
Târgu Mureș – Dortmund (Germania) / suspendată după 28 martie;
Târgu Mureș – Memmingen (Germania) / suspendată după 28 martie.
Probleme cu motoarele avioanelor Airbus 321neo
Conform presei maghiare, compania Wizz Air se confruntă cu dificultăți din pricina unei probleme descoperită la motoarele Pratt & Whitney, care echipează aeronavele Airbus 321neo. Potrivit aviationweek.com, în martie 2020, într-un motor A321neo al Vietnam Airlines, a fost descoperită o poluare microscopică în interiorul motoarelor cu reacție fabricate de companie care, conform experților, poate reduce durata de viață a unei părți. Deși, inițial, autoritățile de reglementare din domeniul aviatic au spus că nu există motive pentru chemarea de urgență în service a aeronavelor, ulterior companiilor li s-a recomandat să parcurgă procesul „într-un ritm mult accelerat“, considerând că respectiva contaminarea ar putea duce la accidente în interiorul motoarelor. Din păcate pentru companii, dar și pentru pasageri, pentru a înlocui discurile afectate, trebuie să scos motorul, demontat și apoi asamblat din nou, inspecția putând dura chiar și 60 de zile. Ziariștii maghiari spun că, în cazul Wizz Air, întregul proces va dura 18 luni și va duce la reduceri ale capacității companiei aeriene, deoarece va afecta un număr total de 45 de avioane Airbus, adică aproape o treime din flota operatorului.