Indiscret în Oltenia – 16 ani şi 800 de numere!

Mai fascinant decât conţinutul unei publicaţii pe care, cu siguranţă, ca cititori fideli, îl cunoaşteţi, este istoria din spatele foilor de hârtie care ajung în mâinile dumneavoastră. De aceea vă propun, la ceas aniversar, nu trecerea în revistă a subiectelor remarcabile din istoria publicaţiei – ne-ar lua foarte mult spaţiu –, ci partea „indiscretă”, mai puţin vizibilă, a aisbergului.

0

Săptămânalul dumneavoastră preferat a luat naştere, oficial, la 23 august 2005, aşadar într-o zi cu aromă, azi, vag istorică, dar similitudinile se opresc la faptul că victoria pe care a repurtat-o a fost exclusiv pe tărâmul publicistic, împlinind în această zi frumuşica vârstă de 16 ani şi confirmând statutul de cel mai longeviv săptămânal din Oltenia. La momentul ieşirii pe piaţa publicistică, Indiscret în Oltenia avea 32 de pagini, organizate în două caiete, costa 95 de bani şi reunea un sumar ofertant şi divers: Special, Interviu, Anchetă, Reportaj, Sport, Henţuri, Internaţional, Vivisecţii, Auto, Economic, Sănătate, Juridic, IT, Divertisment, Programul TV, Special, Câte-un praz de căciulă, Dezvăluiri, Comentarii, Analiză, PamFlit, „fata de la pagina 32”. Designul publicaţiei era, încă de la început, unul special, achiziţionat de la Layout-ul bucureştean. Colectivul redacţional provenea dintr-unul mai mare care aparţinuse cotidianului Opinia Olteniei, iar principala dificultate pentru redactori a fost depăşirea stadiului de „informaţii la zi”, către subiecte de analiză, documentate şi elaborate pe termen lung. Atuul l-a constituit faptul că echipa era deja omogenizată, însă, până la succesul de azi a fost o luptă grea, marcată de o sinusoidă agitată, o fluctuaţie redacţională firească oricărei publicaţii. Principalele dificultăţi întâmpinate au fost, pe de o parte, cristalizarea unui sistem eficient de tipar şi distribuţie, pe de altă parte, eficientizarea echipei redacţionale, inegală mai ales în judeţele limitrofe Doljului. Numărul 8 marchează schimbarea redactorului şef, Marian Bădârci fiind înlocuit de subalternul său – Marius Pîrlea, iar până la finele anului 2005, săptămânalul îşi caută încă strategia. Schimbarea majoră vine chiar din primul număr – 21 – al noului an 2006 când o nouă echipă se formează prin cooptarea unor talentaţi şi experimentaţi ziarişti. Cosmin Pretorian devine redactor şef şi imprimă o nouă dinamică publicaţiei care îşi reduce preţul la numai 50 de bani, devenind astfel un regional popular. De la numărul 24, Indiscretul apare în 24 de pagini, într-un format grafic nou, mai adecvat scopului propus. De la numărul 47, în plină vară, publicaţia surprinde din nou: revine la 32 de pagini într-un sezon considerat, din punct de vedere publicistic, mort; vânzările însă nu stagnează, ci cresc.

Pe parcursul a 16 ani şi a 800 de numere apărute, Indiscret în Oltenia şi-a schimbat de cinci ori sediul, a operat cu trei tipografii, şi-a modificat în mai multe rânduri formatul, cel actual fiind cel mai aproape de statutul de tabloid pe care şi l-a propus, logo-ul, numărul de pagini şi chiar ziua de apariţie – până la urmă schimbări normale în viaţa oricărei publicaţii. Toate aceste detalii (de culise) nu au afectat însă apariţia periodică, drept pentru care ne propunem să dublăm, pentru început, această vârstă şi să mai revoluţionăm puţin statutul publicistic. Mai ales că, aşa cum aţi remarcat, varianta pe hârtie se distribuie, de aproximativ un an, GRATUIT! Pentru plăcerea dumneavoastră, a cititorilor fideli, cărora vă urmăm să rămâneţi la acest statut întru mulţi ani!

Facebook Comments