Lista amplasamentelor destinate instalaţiilor de alimentare a vehiculelor electrice, la aprobat în CLM
Primăria a găsit loc pentru primele staţii de încărcare din oraş

Primele staţii de încărcare a vehiculelor cu propulsie electrică amplasate pe domeniu public vor fi edificate pe nouă amplasamente din Craiova, în medie cam o locaţie pe cartier. Consilierii locali aprobă lista la şedinţa ordinară din această lună.

0

Proiectul amplasării de staţii de încărcare pentru autovehiculele electrice pare a fi un caz rarisim de viteză politico-administrativă. Ideea a aparţinut consilierilor de la USR PLUS, care au expus-o cu prilejul dezbaterii bugetului local, fiind preluată şi susţinută călduros de primarul Lia Olguţa Vasilescu şi, implicit, de majoritatea PSD-PER din Consiliul Local Municipal. După ce, în urmă cu doar câteva luni, se aproba de principiu planul realizării de asemenea staţii pe raza municipiului Craiova, la şedinţa de la finalul acestei luni edilii sunt chemaţi deja să aprobe lista cu amplasamentele declarate apte pentru asemenea instalaţii, descoperite de funcţionarii de la Direcţia de patrimoniu a primăriei. 

9 electro-staţii în Craiova

Astfel, proiectul supus votului aleşilor locali prevede „aprobarea amplasamentelor pentru punerea în funcţiune a 9 staţii de alimentare a automobilelor electrice” în tot atâtea parcări din Craiova:  Parcare Piaţa Constantin Brâncuşi (Gara);  Parcare Piaţa Mare (Calea Bucureşti, tronsonul cuprins între str. Fraţii Goleşti şi str. Nicolae Bălcescu);  Parcare Big Craioviţa Nouă (bld. Tineretului, tronsonul cuprins între str. George Enescu şi aleea Magnoliei);  Parcare Spitalul nr. 1 (str. Tabaci, tronsonul cuprins între bld. 1 Mai şi str. Râului);  Parcare Zona Parc N. Romanescu (str. Corneliu Coposu, tronsonul cuprins între  Calea Unirii şi str. Eroilor);  Parcare Grădina Botanică (str. Iancu Jianu, tronsonul cuprins între str. N. Titulescu şi str. Constantin Lecca);  Parcare str. Împăratul Traian (tronsonul cuprins între str. Spania şi str. Henri Coandă);  Parcare str. Sf. Dumitru (tronsonul cuprins între Calea Unirii şi str. Felix Aderca);  Parcare str. A. I. Cuza (tronsonul cuprins între str. Arieş şi str. Nicolae Bălcescu).

Un proiect pentru „liniştile” proprietarilor de maşini electrice

Raportul întocmit de reprezentanţii municipalităţii argumentează necesitatea proiectului prin angajamentele asumate la nivel internaţional, inclusiv în cadrul UE, în privinţa reducerii generării de noxe şi încurajării folosirii de vehicule nepoluante, vehicule care, dacă estimările specialiştilor se vor dovedi reale, îşi vor creşte exponenţial numărul pe străzile europene în următorii ani. Amplasarea de staţii de încărcare a vehiculelor electrice în oraş ar urma să combată, arată raportul municipal, şi „neliniştile” de care suferă posesorii unor asemenea vehicule în contextul metodelor diferite de alimentare faţă de autovehicule clasice. „Întrucât autonomia vehiculelor electrice este în general mai redusă – în jur de 380 km, medie calculată pentru 10 autoturisme electrice comercializate în prezent pe piaţă – decât cea a vehiculelor tradiţionale, vehiculele electrice trebuie să fie încărcate mai frecvent. Timpul de încărcare depinde de capacitatea bateriei vehiculului şi de cea a punctului de încărcare. În timp ce încărcătoarele „lente” şi „normale” sunt mai adecvate pentru ciclurile de încărcare la domiciliu şi la locul de muncă, încărcătoarele „rapide” şi „ultrarapide” sunt mai potrivite pentru autostrăzi şi pentru reţelele de drumuri principale. Constrângerile impuse de autonomie şi îngrijorarea privind disponibilitatea staţiilor de încărcare de-a lungul traseului pot duce la „nelinişti legate de autonomie şi de stat la coadă” în rândul utilizatorilor de vehicule electrice: teama că vehiculul lor nu va avea autonomie suficientă pentru a ajunge la destinaţie şi că încărcarea poate presupune cozi lungi în cazul în care o staţie este deja ocupată”, se arată în raport.

Facebook Comments