Exclusiv! Cum a rămas fără curent electric Gara Râmnicu Vâlcea, proiect prost cu bani europeni

Se întâmplă în zilele noastre într-o Românie în care transportul pe linia ferată, domeniu de siguranţă naţională, este într-un declin periculos. Duminică şi luni, 11 şi 12 aprilie 2021, a fost pană totală de curent electric în Gara Râmnicu Vâlcea, una dintre cele mai importante gări din Oltenia Situaţia s-a repetat şi marţi, 13 aprilie, cu fluctuaţii. Gara a fost reconstruită printr-un proiect al companiei CFR cu finanţare europeană, iar minţile obtuze ale „făuritorilor” nu au prevăzut sursă alternativă de energie.

0

Dărâmată la temelie în 2013 şi dată în folosinţă în 2016 după câteva peripeţii tipic româneşti, actuala Gară Râmnicu Vâlcea a costat circa şapte milioane de euro bani europeni. Incredibil sau nu, acest obiectiv este printre puţinele care nu beneficiază de un generator de energie electrică  în caz de avarie.  În  zilele de 11 şi  12 aprilie  şi parţial 13 aprilie, gara a rămas fără  curent, cu întreg cortegiul de inconveniente: toate afişajele au căzut, călătorii au primit nişte bilete completate de mână, noaptea clădirea s-a cufundat în beznă, comunicarea s-a întors la nivel de secol XIX.  Motivul „s-a înţepat  un cablu”, spune cineva. Regionala CFR  Craiova, responsabilă de reparaţii, nu  fusese în stare să rezolve problema timp de trei zile şi nimeni nu ne-a putut oferi un termen rezonabil în acest sens.

„Până nu trece termenul de cinci ani, nu se poate bate un cui”

Cum poate funcţiona însă instalaţia de dirijare a circulaţiei şi de siguranţă a traficului într-o astfel de situaţie? Un lucrător din  cadrul CFR care a dorit să îşi păstreze anonimatul  deoarece regulile de comunicare sunt stricte,  a oferit totuşi câteva detalii:  „Pentru sursa alternativă de siguranţă a circulaţiei se primeşte  alimentare de la Staţia Bujoreni. Gara Bujoreni are generator de curent, ca de altfel  majoritatea gărilor. Gara Râmnicu Vâlcea nu a fost proiectată cu o astfel de sursă. Până nu trece termenul de cinci ani, obligatoriu pentru regimul de investiţie europeană, la Gara Râmnicu Vâlcea nu se poate bate un cui”.

Şefimea de la Regionala  CFR Craiova nu poate fi deranjată după ora 16.00

Încercările jurnaliştilor Indiscret în Oltenia de a primi marţi o informaţie oficială de la conducerea  Regionalei  CFR Craiova s-au dovedit zadarnice. Era ora 16.00 şi acolo se încheiase  programul de lucru pentru şefime.  O salariată a spus, totuşi, că este vorba despre o avarie şi că s-a întocmit un referat de necesitate. Apoi, binevoitoare, a stabilit legătura cu cineva: „Bună ziua, mă numesc Doru Ciobanu. Eu sunt economist, nu vă pot da foarte  multe relaţii. Reveniţi  mâine până în ora 16.00”.  

Facebook Comments