Bani europeni pentru siguranţa doljenilor
CJ Dolj investeşte în achiziţia de echipamente pentru stingerea incendiilor forestiere

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Dolj, Ion Prioteasa, a anunţat marţi, 21 iulie, semnarea contractului de finanţare pentru un nou proiect implementat prin intermediul Programului Interreg V-A România – Bulgaria, ceea ce duce totalul sumelor atrase din această sursă în actualul exerciţiu financiar la aproape 22 de milioane de euro. Trebuie precizat faptul că, în ultimii opt ani, graţie fondurilor europene, CJ Dolj a reuşit să transforme aproape complet Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Oltenia“, o instituţie modernă, dotată şi capabilă să facă faţă unor provocări complexe.

0

Potrivit preşedintelui CJ Dolj, Ion Prioteasa, noul proiect, derulat în parteneriat cu Inspectoratul de Jandarmi Judeţean „Mihai Bravul“, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Oltenia“ şi Primăria Lom (Bulgaria), vizează creşterea capacităţii de gestionare a situaţiilor de urgenţă, în special prin dotarea cu echipamente pentru stingerea incendiilor forestiere. „Pentru Consiliul Judeţean Dolj, Interreg V-A s-a dovedit deja drept un instrument de finanţare foarte util pentru realizarea unor investiţii importante, în beneficiul comunităţii, constituind o fericită continuare a programelor de cooperare transfrontalieră din perioadele precedente. Iată că, odată cu semnarea acestui nou contract, în valoare de aproape un milion de euro, ajungem la un număr total de 6 proiecte implementate în cadrul Interreg şi putem vorbi despre aproximativ 22 de milioane de euro care au intrat în judeţul nostru în actualul exerciţiu financiar, doar din această sursă. Este o sumă considerabilă, care a permis derularea unor intervenţii cu un puternic impact în domenii precum sănătate, infrastructură de transport şi gestionarea situaţiilor de urgenţă.
În această ultimă sferă se înscrie şi noul demers, în cadrul căruia Consiliul Judeţean, în calitate de lider, s-a asociat cu Inspectoratul de Jandarmi Judeţean şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, pe de o parte, precum şi cu Primăria Lom, din districtul bulgar Montana, pe de altă parte. Obiectivul nostru comun este să ne asigurăm că vom răspunde cât mai bine provocării pe care o poate reprezenta stingerea incendiilor forestiere, care presupune misiuni derulate în condiţii speciale, în zone în care accesul este deseori dificil.
De aceea, proiectul nostru comun vizează, în primul rând, achiziţionarea unor vehicule conformate pentru acest tip de intervenţii, vehicule care vor reveni celor două inspectorate. De asemenea, ambele structuri vor beneficia de echipamente speciale de protecţie împotriva focului, numărul total prevăzut să fie procurat fiind de peste 50“, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Dolj.

Ion Prioteasa


De asemenea, o parte din bani vor fi folosiţi pentru extinderea unui proiect deja implementat care vizează un sistem de alarmare pentru localităţile riverane Dunării. „În paralel, tot în cadrul acestui demers, Consiliul Judeţean Dolj completează una dintre primele sale investiţii în sectorul situaţiilor de urgenţă, derulată la vremea aceea tot în colaborare cu parteneri bulgari, cea prin care am creat sistemul de alarmare pentru localităţile riverane Dunării. Reţeaua va fi acum extinsă, urmând să fie cumpărate 6 sirene electronice, destinate comunelor Brabova, Bratovoeşti, Cetate, Fărcaş, Pleniţa şi Sadova. Continuăm, aşadar, să ne îndreptăm întreaga atenţie către acest domeniu, întrucât siguranţa comunităţilor rămâne pentru noi o prioritate“, a mai spus Ion Prioteasa.

45 de milioane de euro aduse în Dolj pe „filiera bulgară“

Cosmin Vasile


La rândul său, vicepreşedintele CJ Dolj, Cosmin Vasile, a evidenţiat numărul considerabil al iniţiativelor şi investiţiilor prin care instituţia a contribuit la îmbunătăţirea dotărilor şi a condiţiilor, precum şi la creşterea eficienţei în sfera gestionării situaţiilor de urgenţă. „Consiliul Judeţean a dezvoltat de-a lungul anilor o veritabilă tradiţie a cooperării cu instituţii şi autorităţi din Bulgaria pentru accesarea fondurilor europene. Analizând ce s-a reuşit, din perioada de preaderare şi până în prezent, constatăm că am atras aproximativ 45 de milioane de euro prin intermediul unor proiecte derulate împreună cu parteneri din statul vecin.
O mare parte a acestei sume s-a îndreptat tocmai către mai buna gestionare a situaţiilor de urgenţă, dacă ne gândim că, pe lângă sistemul de alarmare care deserveşte zona de sud a judeţului, am realizat, la Craiova, un centru ultramodern de coordonare a intervenţiilor în toată zona transfrontalieră din care facem parte şi că avem în curs de implementare alte două demersuri – cel axat pe combaterea incendiilor forestiere, pentru care a fost semnat acum contractul de finanţare, şi cel care va conduce la crearea unei noi unităţi de pompieri, în vecinătatea Aeroportului Internaţional Craiova.
De altfel, este greu de identificat o altă autoritate judeţeană care a avut o implicare la fel de consistentă în domeniul situaţiilor de urgenţă, pentru că investiţiilor amintite li se adaugă altele, realizate din surse proprii ale CJ Dolj, cum a fost construirea şi dotarea punctului de operare aeromedicală SMURD, dar şi prin intermediul altor programe ale Uniunii Europene. Emblematică rămâne, în această ultimă privinţă, seria de proiecte coordonate de instituţia noastră, prin care am achiziţionat pentru cele 5 inspectorate de profil din Oltenia un număr total de 64 de vehicule şi autospeciale, a căror valoare se ridică la aproape 17 milioane de euro.
Ne dorim ca atât cetăţenii, cât şi aceşti profesionişti a căror activitate cotidiană presupune asumarea unor mari riscuri să ştie mereu că au în Consiliul Judeţean un partener receptiv, deschis tuturor colaborărilor care generează un plus de siguranţă, de operativitate şi de eficienţă în desfăşurarea intervenţiilor în situaţii de urgenţă“, a afirmat vicepreşedintele CJ Dolj, Cosmin Vasile.

Proiectul „Combaterea incendiilor forestiere în regiunea de graniţă Dolj – Lom, Montana“, cu o valoare eligibilă totală de 941.964,13 euro, are prevăzută o durată de implementare de 36 de luni, fiind finanţat din fonduri europene, în cadrul Axei Prioritare 3: „O regiune sigură“ a Programului Interreg V-A România – Bulgaria.

Facebook Comments