6.300 de angajaţi sunt afectaţi de decizie
Covid-19 bagă Ford-ul în şomaj

Peste 6.000 de angajaţi ai Ford România urmează să fie trimişi în şomaj tehnic după ce compania americană a decis încetarea activităţii pentru o perioadă de trei săptămâni. Măsura, una aşteptată de altfel, vine după ce toţi marii producători de autoturisme din Europa, printre care VW, Renalut ori PSA - care deţine mărcile Peugeot, Citoren şi Opel, anunţaseră măsuri similare.

0

Potrivit liderului Sindicatului Ford Craiova, Maria Manea, angajaţii fabricii de maşini din Craiova vor fi trimişi în şomaj tehnic în perioada 19 martie – 5 aprilie. Manea, citată de Mediafax, susţine că angajaţii vor primi 78 la sută din salarii în această perioadă, dar că este posibil ca nu toată lumea să stea acasă. „În perioada 19 martie – 5 aprilie 2020, angajaţíi Ford intră în şomaj tehnic. Vor fi plătiţi cu 78 la sută din salariu. Deocamdată nu ştim metodologia de aplicare. Ne-au fost date informaţii că se întrerupe activitatea. Bănuiesc că mai sunt activităţi care nu necesită întrerupere, dar asta vom vedea. Din cauza coronavirusului a fost luată această măsură”, a declarat liderul Sindicatului Ford Craiova.  
Producătorul american de maşini a luat această măsură din cauza pandemiei de coronavirus. De precizat că, în ultimele zile, mulţi dintre marii producători de autoturisme din Europa anunţaseră măsuri  similare. Este vorba despre compania Volkswagen care a anunţat deja că va închide aproape toate uzinele europene pentru două – trei săptămâni, compania Renault, care a anunţat, de asemena, că va suspenda temporar producţia la 12 dintre fabricile sale, ori grupul auto francez PSA, proprietarul mărcilor Peugeot, Citroën şi Opel, care a anunţat închiderea tuturor uzinelor sale din Europa.


Ford România are peste 6.300 de angajați, care lucrează atât în Fabrica de Asamblare Vehicule cât și la Fabrica de Motoare. Aproximativ 3.400 dintre aceștia au fost angajați în ultimii trei ani pentru a sprijini producția noilor EcoSport și Puma. Americanii au investit în ultimii 10 ani la Uzina de la Craiova peste 1.5 miliarde de euro şi este al doilea cel mai mare contributor la bugetul României, după francezii de la Dacia – Renault.

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ