CNAIR: „A început organizarea de şantier pentru construcţia Secţiunii 1 a autostrăzii Sibiu – Piteşti”

În data de 09.03.2020, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor a emis Autorizaţia de Construire pentru Secţiunea 1 a Autostrăzii Sibiu – Piteşti, Lotul 1, Sibiu – Boiţa (km 0+000 – km 13+170)”, potrivit CNAIR. Prin urmare, construcţia pe primul tronson al autostrăzii A1 poate începe.

0

„Pentru Secţiunea 1 a Autostrăzii Sibiu – Piteşti, Sibiu – Boiţa am obţinut Autorizaţia de Construire şi, acum, până la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, am solicitat constructorului o mobilizare exemplară. Un prim semnal pozitiv este demararea de către acesta a lucrărilor necesare organizării de şantier şi a realizării drumurilor tehnologice. Pentru acest proiect, considerat un obiectiv de importanţă strategică, CNAIR va asigura un management activ printr-o monitorizare constantă a modului de respectare a graficului de lucrări asumat prin contract”, a declarat Mariana Ioniţă, Director General al CNAIR.
Contractul de proiectare şi execuţie pentru Lotul 1 (km 0+000 – km 13+170), cu o valoare de 612.647.863,38 lei, fără TVA, a fost semnat în data de 14 aprilie 2019, între CNAIR şi Compania Porr Construct SRL. Durata contractului este de 108 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 36 de luni perioada de execuţie a lucrărilor şi 60 de luni perioada de garanţie.

Licitaţia pentru Lotul 5 trenează din anul 2017

În timp ce Lotul 1 e aproape gata pentru construcţie, pe Lotul 5 (Piteşti – Curtea de Argeş, 30,3 km) licitaţia lansată încă din iulie 2017 nu este finalizată nici până acum.
Între timp, însă, Compania de Drumuri plănuieşte să scoată la licitaţie pentru proiectare şi execuţie o mare parte din secţiunile montane din autostrada A1 Sibiu – Piteşti, practic zonele cele mai grele, cu toate că vechile studii nu au fost refăcute, iar forajele geotehnice cerute de experţii europeni lipsesc aproape cu desăvârşire.

CNAIR susţine însă că are o analiză nouă realizată de BEI, care îi sprijină, dar noi informaţii indică de fapt că aceasta a vizat doar tunelurile, nu întregul traseu. În schimb, experţii critică lipsa forajelor geotehnice, iar într-un caz chiar discrepanţa majoră între un foraj vechi şi unul realizat recent în acelaşi punct.

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ