Dăncilă cere demiterea şefului CNAIR pentru întârzieri la Autostrada Sibiu-Piteşti şi drumul Craiova-Piteşti

Premierul Viorica Dăncilă a cerut marţi demiterea şefului Companiei Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga, acuzând că au fost blocate nejustificat proiecte precum Autostrada Sibiu-Piteşti şi drumul expres Craiova- Piteşti.

0

Potrivit premierului, conducerea CNAIR a blocat, în mod nejustificat, evoluţia unor proiecte. Ea a dat exemplul autostrăzii Sibiu-Piteşti, secţiunea 4, care avea documentaţia gata din mai 2018. „Actualul management a anulat-o şi mai bine de un an nu a făcut niciun demers pentru promovarea investiţiei”, a precizat premierul. Dăncilă a mai dat şi exemplul secţiunilor 3 şi 4 de pe drumul expres Craiova-Piteşti, precizând că acestea sunt blocate de CNAIR, deşi documentaţia este definitivată din 2017.
Dăncilă a mai acuzat actuala conducere că şi-a asumat termene total nerealiste şi a dezinformat cu privire la stadiul şi evoluţia unor investiţii majore. „Mă refer la deschiderea integrală a circulaţiei pe autostrada Sibiu- Nădlac, precum şi realizarea a 180 de km de autostradă, până la final de an”, a subliniat Dăncilă.

Autostrada Sibiu-Piteşti: au apărut primii ţăruşi
Între timp, câţiva ţăruşi topografici înfipţi în pământ pe tronsonul Sibiu-Boiţa dau speranţe că, în sfârşit, lucrurile încep să se mişte în ce priveşte construcţia Autostrăzii Sibiu-Piteşti. Asociaţia Pro Infrastructură (API), notează că Porr, constructorul austriac al acestui tronson început activitatea de proiectare. Este vorba despre 13,17 km între Sibiu şi Boiţa. Contractul a fost semnat în 14.04.2019 pe suma de aproape 613 milioane lei fără TVA.
„Nu sunt spectaculoase, dar fotografiile ataşate demonstrează că Autostrada A1 Sibiu – Piteşti a început… pe hârtie deocamdată! În poze vedeţi ţăruşi topografici în zona nodului rutier Sibiu, semn că perioada de proiectare este în desfăşurare (…). Scriptic, proiectul tehnic trebuie predat în 12 luni, dar antreprenorul este capabil să îl livreze mai repede. Sperăm să vedem şi utilaje la lucru spre sfârşitul acestui an: organizare de şantier, decopertări, depozite materiale, poate piloţi foraţi la structurile majore. Termenul de execuţie este de 3 ani”, adaugă API.
Reprezentanţii Asociaţiei solicită Guvernului să adopte cu celeritate HG-ul de exproprieri (care se află pe circuitul interministerial din 11 iunie), pas birocratic esenţial în demararea la timp a lucrărilor în teren.

O adevărată operă inginerească
Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Va avea o lungime de 123 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti. Va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.
Autostrada ar urma să fie o adevărată operă inginerească: 71 de poduri, 58 de viaducte, 10 pasaje, 9 tuneluri şi opt noduri rutiere. În proiect sunt menţionate si 51 de zone în care terenul s-ar putea tasa şi ar putea aluneca, în cazul în care constructorii nu vor face lucrări de consolidare.