Au început lucrările la drumul expres Craiova – Piteşti

După mai bine de un deceniu de promisiuni, joi a început construcţia drumului expres Craiova - Piteşti. Este vorba despre primele două tronsoane, care fac legătura între Craiova - limita judeţului Olt - centura Slatinei.

0

Ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, s-a declarat optimist în ceea ce priveşte termenul de execuţie a lucrărilor, care este de 24 de luni. Acesta spune că firmele care au câştigat primele două tronsoane ale drumului expres au dovedit că pot finaliza cele două tronsoane mult mai devreme, după ce au realizat studiile de fezabilitate cu opt luni înainte de termenul prevăzut în contract.

Centura Balșului, gata până la finele anului
„A fost un drum lung și anevoios, cu multe schimbări, dar iată că, în final, am reușit să aducem primele utilaje pe șantier și să dăm drumul lucrărilor.
Momentan, asta se întâmplă doar pe două tronsoane din patru, celelalte două fiind blocate, încă, de felul diferit în care instanțele consideră să judece în România. Însă le-am promis oamenilor că acest drum se va face și sper să fie gata cât mai curând.
Încă două vești extraordinare sunt cele că Centura Balșului va fi gata până la finele anului, iar Centura de Sud a Craiovei va fi scoasă la licitație în luna august, obiectiv ce va veni îndeosebi în întâmpinarea companiei Ford“, a precizat preşedintele PSD Dolj, Claudiu Manda.
La rândul său, Liviu Dragnea a declarat că legislaţia în domeniu va fi modificată astfel încât să nu mai existe întârzieri în ceea ce priveşte realizarea proiectelor mari de infrastructură. „Am înțeles că există deja proiectul de ordonanță cu privire la legea achizițiilor publice, când o să intre în vigoare o să avem o altă viteză de execuție și atunci o să facem și noi ca alte ţări. Dacă ai bani și ai voință, sigur că te umpli de supărare când vezi că nu poți să le faci din varii motive. Dar faptul că centura Balșului va fi gata până la sfârșitul anului reprezintă un lucru extraordinar. Este un dop în această cale de comunicare. Autostrada Ploiești-Brașov a ajuns în fază finală, în sensul că s-a desemnat câștigătorul licitației, nu știu exact când încep negocierile finale ca să stabilească și să detalieze fiecare articol. Această autostradă este o durere mare cu care România stă de ani de zile. Trebuie să fie în transparență hotărârea de Guvern care aprobă studiul de fundamentare, indicatorii tehnico-economici. Autostrada Sudului este un proiect elaborat acum 30-40 de ani de zile de autoritățile românești, italiene, iugoslave și nu numai, o alternativă serioasă, mai scurtă și mai practică între Marea Neagră și Italia“, a declarat preşedintele PSD.

La eveniment au participat, printre alţii, preşedintele PSD – Liviu Dragnea, preşedintele PSD Dolj – senatorul Claudiu Manda, Olguţa Vasilescu, preşedintele CJ Dolj – Ion prioteasa, ministrul transporturilor – Răzvan Cuc şi directorul CNAIR – Narcis Neaga.

Reamintim că tronsonul 1 are o lungime de 17,7 km şi are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final limita judeţelor Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale următoarelor localităţi: Craiova, Gherceşti, Pieleşti şi Robăneşti. Tronsonul 2, lung de 39,85 km, format din două loturi, are ca punct de început limita dintre judeţele Dolj şi Olt, iar punctul final este în apropierea municipiului Slatina, la intersecţia cu DN 65B, în zona localităţii Valea Mare. Acesta traversează teritoriile administrative ale urmatoarelor localităţi: Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Milcov, Slatina şi Valea Mare.