CJ Dolj, la începutul unui an de referinţă pentru dezvoltarea judeţului

Conducerea Consiliului Judeţean Dolj a prezentat, recent, planurile instituţiei pentru anul 2019, un an care se anunţă special dacă ne uităm la lista de investiţii şi proiecte pregătite. Astfel, după o perioadă „de adunat hârtii“, cum a catalogat-o preşedintele Ion Prioteasa, Consiliul Judeţean Dolj este în măsură să demareze numeroase proiecte, cruciale pentru dezvoltarea pe termen lung a judeţului.

0

Preşedintele CJ Dolj, Ion Prioteasa, a anunţat, la finalul săptămânii trecute, semnarea contractului de lucrări pentru modernizarea drumului 542, care conectează localităţile Dăbuleni, Amărăştii de Jos şi Amărăştii de Sus, asigurând legătura rutieră cu judeţul Olt, acesta fiind cel de-al doilea contract de lucrări semnat de la începutul anului. „În aceste zile, s-a semnat contractul de execuţie a lucrărilor de modernizare a drumului judeţean 542, care porneşte de la limita judeţului Olt şi ajunge la Amărăştii de Sus, Amărăştii de Jos şi Dăbuleni. Este un drum pe care îl realizează Consiliul Judeţean Dolj şi pentru care am obţinut finanţare de la bugetul de stat, în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Locală II, o investiţie în valoare totală de aproape 10 milioane de euro. Trebuie evidenţiat faptul că, în urma derulării procedurii de licitaţie, s-a obţinut o economie de 5,2 milioane de euro faţă de valoarea estimată.
Lucrările de modernizare a carosabilului se vor desfăşura pe o lungime de peste 27 de kilometri, proiectul cuprinzând şi o serie de intervenţii conexe, cum ar fi amenajarea a 163 de intersecţii cu drumurile laterale, reabilitarea a 8 poduri, amenajarea a 6 staţii de autobuz noi şi a 8 treceri de pietoni moderne, amenajarea trotuarelor pe o distanţă de 5,7 kilometri, construirea a 106 podeţe pentru accesul la gospodării, precum şi amenajarea de rigole şi şanţuri pentru scurgerea apei cu o lungime cumulată de aproape 50 de kilometri. În acest mod, asigurăm o mai bună legătură rutieră cu municipiul Caracal şi, de acolo, mai departe, spre capitala ţării pentru cei aproape 20.000 de doljeni care locuiesc în zona traversată de drumul judeţean 542.
Aşadar, ne bucurăm că putem deschide noul an cu o serie de veşti bune privind proiectele pentru îmbunătăţirea reţelei rutiere pe care le avem în curs de implementare“, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa.
Contractul pentru modernizarea DJ 542 limita judeţului Olt – Amărăştii de Sus – Amărăştii de Jos – Dăbuleni a fost atribuit prin licitaţie publică asocierii Domarcons SRL – Alpha Construct Sistem SA – Mineralport SRL, pentru suma de 46.386.370,97 lei, inclusiv TVA (echivalentul a 9.905.268 de euro), având prevăzută o durată de execuţie de 18 luni.

Drumurile noastre toate…
Cum spuneam la început, în primele trei săptămâni ale acestui an, conducerea CJ Dolj a semnat deja două contracte de lucrări privind modernizarea unor drumuri judeţene. Vicepreşedintele Cosmin Vasile spune însă că acesta este doar începutul, 2019 fiind anul investiţiilor în infrastructura rutieră. „În acest an demarează cele mai mari investiţii în infrastructură din istoria CJ Dolj, urmând să aveam un număr record de kilometri de drumuri care vor fi reabilitaţi ori modernizaţi. Vom derula trei proiecte prin programul InteReg, un proiect pe POR, două proiecte pe Strategia Dunării, plus patru proiecte pe PNDL. Cel mai important proiect este, de departe, drumul 552 Craiova – Cetate, o investiţie de 37 de milioane de euro. A fost recepţionat deja proiectul tehnic, iar acum suntem în curs de elaborare a documentaţiei de licitaţie. Probabil ea va fi urcată pe SEAP până la finalul lunii ianuarie şi sperăm ca anul acesta să vedem şi utilajele pe acest drum“, a declarat Cosmin Vasile, vicepreşedintele CJ Dolj, care a mai spus că instituţia va reabilita câteva porţiuni de drum inclusiv din fonduri proprii, cel mai probabil lucrările urmând a fi realizate de către societatea de drumuri din subordinea instituţiei, Societatea Pentru Lucrări de Drumuri şi Poduri (SC LDP). „Sperăm să fie un an al SC LDP. Vom încerca să depăşim de la an la an numărul de kilometri de covor asfaltic care să fie reabilitaţi de către societatea noastră de drumuri. Ei au în licitaţie achiziţia mai multor utilaje pentru că vrem să modernizăm această societate. În acest moment societatea are o capacitate de lucru de peste 50-60 de kilometri pe an“, a mai spus vicepreşedintele CJ Dolj

Proiecte pentru Dolj
La rândul său, Ion Prioteasa a ţinut să specifice faptul că Doljul nu mai este acel judeţ ocolit de investiţii majore, atât de necesare pentru dezvoltarea zonei. „Spre deosebire de alţi ani, în 2019 putem să vorbim despre foarte multe proiecte care au legătură cu această zonă. Să nu uităm despre semnarea, chiar aici, la Craiova, a contractului pentru cele două tronsoane ale drumului expres Craiova – Piteşti. Un alt proiect care va aduce cu siguranţă plus valoare acestei zone este aducţiunea de apă de la Izvarna, un proiect care se ridică la 434 de milioane de euro, fiind unul dintre cele mai mari din S-E Europei. Noi estimăm că în luna martie am putea să semnăm acest proiect deosebit de important. Noi suntem extrem de implicaţi, iar în perioada următoare vom trece la exproprieri pe tot traseul conductei. Este nevoie de apă de calitate adusă din munţi la Craiova.
Putem aminti, de asemenea, că proiectul este legat de conducta de gaze Craiova – Segarcea – Băileşti – Calafat, pentru care noi, cei de la CJ Dolj, ne-am luptat foarte mult de-a lungul anilor. Am discutat cu conducerea Transgaz, iar ei au confirmat că pregătesc toate cele trei faze ale proiectului şi ne-au rugat să discutăm cu primarii localităţilor de pe traseu pentru a începe să-şi pregătească documentele necesare pentru a-şi asigura firma de distribuţie.
Aş aminti şi despre Spitalul Regional, proiect care nu a fost abandonat niciodată. Craiova nu a fost scoasă de pe harta acestor spitale. Poate nu am comunicat nici noi aşa cum ar fi trebuit, însă în acest moment am primit un draft de la proiectanţi care arată că spitalul a suferit câteva modificări. Acesta va avea cinci etaje, iar la ultimul etaj va exista un heliport. Urmează să se ia o decizie cu privire la secţiile care vor rămâne la SJU şi cele care vor fi transferate la viitorul spital. E clar că spitalul se va face. Pe actualul exerciţiu financiar se vor plăti firmele care se ocupă de proiectare, iar pe mandatul financiar vor fi alocaţi bani mai mulţi pentru construirea lui.
Doljul este un judeţ viu, un judeţ în care lucrurile se mişcă, apar investiţiile majore şi vom vedea asta şi în noul parc industrial al CJ unde 20 de firme au semnat deja documentele şi se vor apuca de treabă“, a precizat preşedintele CJ Dolj.

Aeroportul şi Spitalul de Urgenţă rămân pe lista de investiţii
Pe lângă alte proiecte, conducerea CJ Dolj a ţinut să menţioneze că, la fel ca în anii trecuţi, Aeroportul Internaţional Craiova şi Spitalul Judeţean de Urgenţă rămân în fruntea listei de priorităţi. Astfel, dacă la Aeroport se vorbeşte despre construirea unui nou terminal, precum şi extinderea celor existente, la Spitalul de Urgenţă vor continua lucrările de reabilitare şi modernizare a trei etaje, precum şi a scărilor şi parterului clădirii. Totodată, CJ Dolj doreşte să igienizeze zona din jurul spitalului prin dărâmarea unor construcţii provizorii, inclusiv a chioşcurilor din vecinătate aflate pe terenul SJU Craiova, însă lucrează şi la un proiect pentru amenajarea de locuri de parcare, o problemă extrem de spinoasă pentru acel obiectiv.

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ