Senatorul Claudiu Manda: Oltenia își dorește foarte mult acest drum expres

„Le mulțumesc celor din zona executivă că au făcut posibil acest proiect, îi felicit pe cei care au câștigat licitația și le spun că Oltenia își dorește foarte mult acest drum expres, și ne-am dori și ca perioada de proiectare și execuție să nu se încadreze în maximum perioadei din contract“, a declarat, luni, senatorul Claudiu Manda, cu ocazia semnării contractelor de proiectare şi execuţie pentru primele două tronsoane ale drumului expres Craiova - Piteşti.

0

Liderul PSD Dolj a rememorat apoi momentele importante care au contribuit la transformarea acestui proiect în realitate. „Aș vrea să spun tuturor cum au început lucrurile. În decembrie 2016, după ce am obținut mandatele de parlamentari, spuneam de fața cu toți, în această clădire, că plecăm la București pentru un mandat de patru ani și că dacă ne întoarcem fără autostradă, va fi un mandat pierdut pentru Oltenia. În ianuarie 2017, am avut o discuție în partid, cu domnul președinte Dragnea și primul lucru pe care ni l-am dorit a fost să avem un secretar de stat la Ministerul Transporturilor, domnul Ovidiu Flori, și singurul lucru pe care i l-am cerut a fost să ne ajute, să ne sprijine, ca acest proiect, atât de dorit, să înceapă, să prindă viață. În aprilie 2017, am avut Comitet Executiv Național la Sinaia, unde împreună cu președinții organizațiilor județene din Oltenia, cu domnul Dragnea, am optat pentru drum expres. La vremea respectivă ne spuneau cei de la Ministerul Transporturilor că, pentru autostradă, ar trebui să ne gândim la o perioadă de 7 ani, documentare, proiectare, execuție, că așa stau lucrurile în România. Și cea mai bună soluție ar fi ca unui proiect mai vechi de drum expres, să i se actualizeze indicatorii și să se dea drumul la treabă. Ne spuneau de atunci că ne putem gândi la 4 ani de zile. Am crezut că glumesc și am sperat ca aceasta să fie perioada cea mai mare. Tot în aprilie 2017, venea în vizită, la Craiova, primul ministru al României de atunci, domnul Sorin Grindeanu, la Ford, și anunța oficial că Guvernul declanșează oficial procedura de licitație pentru acest drum expres. Suntem acum, la un an și jumătate de la acel moment, în situația în care putem să semnăm doar pentru jumătate din obiectiv“, a precizat Manda.

Pe aceeași lege, avem decizii diferite pentru cele patru tronsoane contestate“
Vicepreşedintele Senatului a ţinut să precizeze şi motivul pentru care, deşi au fost licitate toate cele patru tronsoane ale drumului expres, se semnează contractul doar pentru două. „Au fost patru tronsoane, toate scoase la licitație pe aceeași procedură. Au fost contestate în instanță. Două dintre ele au ajuns la un complet de judecată, celelalte două la un altul. Un complet a spus ca are dreptate ministerul şi alt complet, pe aceeași lege, a spus că nu are dreptate. Pe celelalte două trosoane, probabil că se va relua procedura. Unde a câștigat ministerul, după un an și jumătate, suntem în faza în care semnăm. Să sperăm că nu o să dureze încă un an și jumătate semnarea pentru celelalte două trosoane. Să mulțumim instanțelor de judecată că, pe aceeași lege, avem decizii diferite. Poate că aici ar trebui ca România să înțeleagă că mai are de lucru.
Vreau să le mulțumesc tuturor celor care au făcut posibil acest eveniment, să îi mulțumesc domnului ministru Răzvan Cuc, domnului ministru Felix Stroe, domnului ministru Lucian Șova, domnului fost director al CNAIR Ioniță Ștefan și actualului director CNAIR Narcis Neaga“, a conchis senatorul social-democrat.