După cum aminteam recent, municipalitatea craioveană a lansat la sfârşitul lunii trecute, mai de voie-mai de nevoie, procedura de consultare publică pentru strategia serviciului de salubrizare pe termen mediu şi lung. Documentul postat pe site-ul Primăriei Craiova prevede, printre altele, o campanie agresivă de achiziţii, planificată pe durata a mai multor ani, pentru înzestrarea SRL-ului municipal de profil. E un semn că edilii nu au de gând să renunţe la SC Salubritate Craiova SRL, chiar şi în condiţiile în care, odată cu implementarea masterplanului judeţean de deşeuri, va rămâne fără o bună parte din obiectul de activitate, respectiv fără colectarea şi transportul gunoiului menajer, segment amanetat deja de ADI Eco Dolj către un operator judeţean privat. Un alt semn este că, deşi strategia se află, cel puţin teoretic, în dezbatere publică, planul de achiziţii a demarat deja.

Vehicule de vară-iarnă

Prima licitaţie a fost lansată la apă de primărie în urmă cu câteva zile, în sistemul electronic de achiziiţii publice, la o valoare estimată de peste 2,4 milioane de lei. Suma a fost alocată pentru achiziţia unul lot de vehicule destinate salubrizării stradale şi deszăpezirii, după cum arată documentaţia de atribuire publicată de edili. Procedura pentru „Achiziţie autovehicul multifuncţional cu benă basculabilă, tracţiune 4×4, echipat cu dispozitive pentru activităţi specifice de iarnă şi de vară (3 buc.)” a fost lansată pe 30 octombrie, termenul final stabilit pentru depunerea ofertelor fiind 6 decembrie. „Pentru îmbunătăţirea activităţii de salubrizare stradală, asigurarea unui climat mai curat şi sănătos pentru populaţie şi pentru asigurarea unui grad sporit de siguranţă a circulaţiei rutiere pe timp de iarnă este necesară achiziţionarea a 3 autovehicule multifuncţionale având ca scop pe timp de vară măturarea şi spălarea mecanizată a străzilor, iar pe timp de iarnă îndepărtarea stratului de zăpadă de pe carosabil şi împrăştierea materialului antiderapant pe carosabil în perioadele de îngheţ, respectiv:„autovehicul multifuncţional cu benă basculabilă, tracţiune 4×4, echipat cu dispozitive pentru activităţi specifice de iarnă şi de vară (3 buc.)”, conform cerinţelor caietului de sarcini nr. 154642/28.09.2018”, se arată în documentaţia de atribuire.

Garanţie extinsă, dar nu din cale-afară

Edilii au stabilit şi un termen minim pentru derularea contractului, de numai 15 zile, firma declarată câştigătoare fiind astfel nevoită să livreze rapid vehiculele complet utilate. Criteriul de atribuire stabilit pentru licitaţie este „cel mai bun raport calitate / preţ”. Preţul are proporţia covârşitoare de 90 de puncte din 100 maxim posibile, restul de 10 procente fiind acordate pentru ofertantul care pune la dispoziţia achizitorului o perioadă de garanţie extinsă consistentă, mai mare de 24 de luni, dar nu mai mare de 48 de luni, după cum se arată în documentaţia de atribuire: „Punctajul pentru «Garanţie extinsă a produselor» se acordă astfel: -pentru durata de garanţie de 24 luni nu se acordă puncte; – pentru extinderea duratei de garanţie de la 24 luni la 36 luni, se vor acorda 5 puncte; – pentru extinderea duratei de garanţie de la 36 luni la 48 luni se vor acorda 10 puncte. Extinderea duratei de garanţie se va face cu adăugarea a 12 luni calendaristice (respectiv 24 luni +12 luni =36 luni; 24 luni +24 luni =48 luni). Durata garanţiei este de minimum 24 luni şi de maximum 48 luni. Oferta care prezintă o durată de garanţie a produselor mai mare de 48 luni nu va fi punctată suplimentar. Oferta care prezintă o durată de garanţie a produselor mai mică de 24 luni va fi considerată neconformă. Garanţia extinsa a produselor se referă la garanţia ofertată pentru întreg autovehiculul şi accesorii, inclusiv pentru grupul propulsor autosaşiu (motor, cutie viteze, diferenţiale şi axe). Oferta care prezinta durate de garanţii diferite va fi considerata neconformă”.