Vestea că FORD continuă investiţiile la Craiova este deopotrivă un prilej de bucurie, mândrie, dar şi unul de reflecţie.
Două sute de milioane de euro investiţi suplimentar şi încă 1.500 de locuri de muncă noi şi bine plătite arată determinarea acestei companii, nu doar de a lansa un nou model de producţie la Craiova, ci de a confirma în permanenţă o viziune economică bazată pe competitivitate şi încredere.
La 10 ani de existenţă în România, putem aprecia fără să greşim că FORD a contribuit în mod covârşitor la dezvoltarea industriei auto ca principală ramură a economiei româneşti, ceea ce este cu adevărat un lucru revoluţionar.
Este corect, este principial să spunem acum că această (r)evoluţie FORD ar fi putut să nu aibă loc în absenţa iniţiativei şi voinţei unui om care a a crezut şi crede în industrie ca motor al dezvoltării economiei româneşti.
Călin Popescu-Tăriceanu a lansat proiectul Ford în România. Ca premier, împreună cu miniştrii cabinetului său, s-a bătut pentru ca acest proiect să rămână şi să se dezvolte în România, la Craiova. S-a bătut pentru menţinerea profilului de activitate, pentru un anumit volum de producţie şi, foarte important, pentru păstrarea locurilor de muncă. Ceea ce a visat acum zece ani acest om iată că se intâmplă: o întreprindere care să poată să rivalizeze pe de o parte cu ceea ce a făcut Dacia la Piteşti şi, pe de altă parte, cu marile locaţii de producţie pe care le are Ford în toată Europa şi în lume.
Dezvoltarea FORD ca fiind cea mai importantă investiţie americană în România arată că, în pofida neîmplinirilor de până acum legate de infrastructura rutieră, există încredere că acestea pot fi depăşite. Iar investiţia suplimentară făcută de FORD la Craiova este tocmai rezultatul acestei încrederi. Şi iată că guvernul din care ALDE face parte nu intârzie să ofere un prim răspuns acestei investiţii de încredere a partenerului american.
În cursul acestei veri, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va anunţa câştigătorii contractelor pentru proiectarea şi execuţia tronsoanelor 1 şi 2 ale drumului expres Craiova – Piteşti. Celebra ”autostradă Ford” se va face, în sfârşit, ceea ce va contribui masiv la dezvoltarea economică a întregii regiuni de sud-vest a României.
Important este să învăţăm cu toţii lecţia oferită de Ford în România – lecţia competitivităţii şi încrederii!

Deputatul Ion Cupă – președintele ALDE Dolj