CJ Dolj susţine programul Start-up Nation

Unul dintre punctele importante din programul de guvernare al PSD, Star-up Nation îşi propune, printre altele, să stimuleze dezvoltarea şi îmbunătăţirea performanţelor economice ale întreprinderilor mici şi mijlocii şi dezvoltarea sectoarelor economice prioritare. Pentru acest lucru, guvernul pune la bătaie un buget de 1,7 miliarde de lei, bani din fonduri de la bugetul de stat cât şi din fonduri europene, autorităţile estimând că programul va genera înfiinţarea a peste 10.000 de noi firme în fiecare an.

0

Tocmai pentru că Star-up Nation a generat un interes deosebit din partea mediului de afaceri, autorităţile au decis organizarea unei campanii de promovare şi informare legat de viitorul prgram. Astfel că, miercuri – 3 mai, Oficiul Teritorial pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie Craiova, în parteneriat cu Consiliul Judeţean Dolj, organizează o întâlnire în Sala de conferinţe a Consiliului unde vor fi prezentate obiectivele acestui program. La eveniment vor participa, pe lângă conducerea CJ Dolj, secretarul de stat din partea Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat – Harry -Ylan Laufer şi secretarul de stat din partea Secretariatului General al Guvernului – Adrian Mlădinoiu.
Start-up Nation ROMÂNIA are un buget de 1.713.798.000 lei şi este finanţat atât din fonduri de la bugetul de stat, cât şi din fonduri europene, având ca obiectiv principal stimularea înfiinţării de noi întreprinderi mici şi mijlocii, îmbunătăţirea performanţelor economice ale start-up-urilor, creşterea potenţialului de accesare a surselor de finanţare, precum şi facilitarea accesului acestora la finanţare.

Cine poate să obţină aceşti bani?
Pentru accesarea programului Romania Startup Nation, firmele solicitante trebuie să îndeplinească mai multe condiţii, dintre care cele mai importante sunt:
– sunt SRL-D, SRL sau cooperaţii;
– sunt înfiinţate după data intrării în vigoare a OUG 10/30.01.2017;
– nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale;
– au codul CAEN autorizat la ONRC în momentul depunerii documentaţiei de decont;
– creează minimum 1 loc de muncă şi îl menţin pe o perioadă de cel puţin 2 ani după implementarea proiectului;
– acţionarul/acţionarii nu au sau nu au avut calitatea de acţionar sau asociat într-un alt IMM care desfăşoară sau a desfăşurat aceeaşi activitate autorizată, pentru care aplică în cadrul programului în anul anterior înscrierii sau în anul înscrierii până la deschiderea sesiunii de înscriere.

Câţi bani pot să iau?
200.000 de lei este suma primită maximum în cadrul programului. Aceasta reprezintă o contribuţie de maximum 100% din valoarea proiectului (este posibil să existe cheltuieli neeligibile necesare, cheltuieli neprevăzute şi diferenţe de cheltuieli la decontare care trebuie acoperite de întreprinzător din alte surse).

Cum pot cheltui aceşti bani?
Cheltuielile eligibile sunt reprezentate de: echipamente şi utilaje, autoutilitare, echipamente de climatizare/încălzire, echipamente de obţinere a unei economii de energie, echipamente IT, mobilier, birotică, chirii, salarii (care vor fi limitate la salariul mediu pe economie şi la 6 luni şi vor necesita să fie plătite întâi din banii întreprinzătorului) realizare pagini web, promovare, francize, licenţe, cursuri de antreprenoriat, software şi consultanţă. Bunurile achiziţionate în cadrul programului trebuie să fie noi. Nu se acceptă second-hand, precum nici variantele de finanţare prin leasing.
TVA-ul va fi eligibil pentru firmele care nu sunt plătitoare de TVA.

Cum mă înscriu?
Înscrierea se va face on-line, pe o perioada de 15 zile lucrătoare de la lansarea oficială a programului. După cele 15 zile lucrătoare de înscrieri, urmează evaluarea proiectelor, în ordinea punctajului obţinut, perioadă care va fi tot de 15 zile lucrătoare.

Cum se face evaluarea?
Evaluarea se face în ordinea punctajului, după o grilă de punctaj deja stabilită. Condiţia de eligibilitate este ca un proiect să aibă minimum 50 de puncte.

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ