Scrierea după dictare ar putea fi interzisă în școli. „Nu reuşim să transferăm competenţe!“

Ministrul Educației, Daniel David, a declarat recent că intenționează să interzică practica unor cadre didactice de a-i pune pe elevi să scrie după dictare sau să transcrie pasaje din manuale, considerând că această metodă nu aduce beneficii reale în dezvoltarea competențelor elevilor.

0

Într-un interviu acordat Digi24, ministrul a subliniat că problema majoră în educație nu constă în conținutul predat, ci în metodele de predare utilizate. El a afirmat că simpla transcriere a textelor nu contribuie la dezvoltarea culturii generale, a abilităților practice sau a valorilor pe care școala ar trebui să le insufle elevilor. „În ceea ce priveşte metoda de predare, am şi spus, la un moment dat, caut o modalitate prin care, dacă nu vrei să antrenezi scrisul după limbajul oral, formula aia pe care o ştim mulţi dintre noi: stai jos şi scrie după dictare conţinuturi care există în manual sau altundeva, cumva să interzicem această metodă. Este efectiv detrimentală. În acest fel, noi nu reuşim să transferăm acele competenţe despre care am discutat, adică cultură, activitate practică şi valori”, a declarat Daniel David.

Ministrul a subliniat necesitatea adoptării unor metode moderne de predare și a menționat că, în cazurile în care profesorii continuă să folosească astfel de practici ineficiente, ar trebui luate măsuri drastice. El a evidențiat importanța formării continue a cadrelor didactice pentru a implementa metode de predare care să faciliteze transferul real de competențe și cunoștințe.
În plus, Daniel David a vorbit despre necesitatea unor manuale mai atractive, care să stârnească curiozitatea elevilor și să îi încurajeze să exploreze materialul didactic din proprie inițiativă. „Un manual bun va fi când copilul, de curiozitate, citește lecțiile înainte. Ăla e un manual bun. Nu suntem acolo”, a concluzionat ministrul.

Aceste declarații vin în contextul în care sistemul educațional românesc se confruntă cu provocări legate de adaptarea la cerințele moderne și de îmbunătățirea calității actului educațional.

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ