După evoluția de toată jena a reprezentantului României la concursul Eurovision Song Contest 2023 de la Liverpool, pe pagina oficială de Facebook Eurovision România au început să curgă impresiile: „Cea mai proastă piesă a României din toate timpurile”, „Voce perfectă, show plictisitor”, „Masacrul de la Liverpool” etc. Despre Theodor Andrei și piesa abordată „D.G.T. (Off and on)” și-au găsit timp de luat în pleasnă și televiziuni străine. Între care cea norvegiană, întrucât Eurovisionul este un show planetar. „Nu are deloc carismă. Zero dinamism, zero show. E neplăcut să te uiți, chiar doare!”, s-a exprimat unul dintre invitații televiziunii publice din Țara fiordurilor. „Apare o femeie uriașă, asemănătoare cu o păpușă, pe ecranul din fundal, care apoi aleargă pe scenă într-un costum mulat auriu și îl unge cu vopsea neagră pe piept. Sperăm să le iasă”, au comentat, ironic, și britanicii. Compozitori și interpreți de-ai noștri (Horia Moculescu, Mihai Trăistariu), unii chiar validați pe imensa scenă a concursului, nu și-au putut reprima Euroșocul stârnit de partea română, „în aer”, în cel de-al cincilea mare oraș din Marea Britanie ca număr de turiști, leagănul celei mai influente trupe, Beatles. Dacă tot e să ne facem de-un haz planetar, la Liverpool, birjar! Andrei a scăldat-o, ba da, ba nu: vocea bună, piesa proastă. Mesaj haihui, ca pentru a da bine undeva în Occident. Mare sculă! Nu e vorba că „D.G.T” s-a prăbușit cu tot cu interpret. S-a mai întâmplat și în cazul țărilor care n-au prins finala. Numai că în privința acestora, au fost selectate cele mai bune piese din cele mai bune. Pe când, în cazul României, a fost respinsă cea mai proastă din cele mai proaste. Televiziunea Română, organizatoarea selecției naționale, cu jurați pe măsura evenimentului la care s-a înhămat (condiția sine qua non a desemnării candidatului la Eurovision 2023), a călcat din nou în străchini. Așa cum tot calcă din 2010 încoace. Interpretarea „de gura lumii” a solistului nostru, căruia nu-i lipsește harul, dar pălăria Eurovisionului a fost prea mare pentru el, a lăsat impresia de excentricitate în vrie. Coregrafie ștearsă, scenografie tâmpă, costumație epatantă, buze roșii, domn sau doamnă. Bune și astea, admitem, dar numai conexate scenic la un concurs de o asemenea factură cum este Eurovision. Show „la plesneală”! De-ar fi fost show. A fost un fel de șo pe el spre zero. „L-au lăsat pe băiatul ăsta singur”, și-au dat cu părerea unii dintre cei mai în temă specialiști. Ratarea de felină în călduri a trimisului ei special la Liverpool a însemnat o gheară pe obrazul României. Ce deosebire ca de la cer la pământ în evoluția suedezei Loreen, câștigătoarea ediției Eurovision 2023, cu piesa „Tattoo” – caldă, sinceră, umană!…