La întrebarea „Cât de des înlocuiți anvelopele uzate cu unele noi?”, mai mult de jumătate dintre români (57,9%) spun că achiziționează anvelope noi o dată la doi sau trei ani. La aceeași întrebare, 10,3% dintre respondenți au răspuns că înlocuiesc anvelopele mașinii personale cu unele noi o dată pe an, în timp ce 29% au spus că fac această achiziție o dată la patru sau cinci ani, în timp ce 3,2% înlocuiesc anvelopele vechi cu unele noi o dată la șase sau mai mulți ani.
Când vine vorba de sursele de achiziționare a anvelopelor pentru autoturismul personal, două treimi dintre respondenți (66,1%) au afirmat că își cumpără anvelopele pentru mașina personală din magazinele de specialitate, service-uri auto sau de la dealeri locali. Aproape un sfert (24,4%) au răspuns că magazinele online sunt sursa din care cumpără anvelope, 7% au ales ca răspuns varianta „hypermarket”, în timp ce 2,5% folosesc surse multiple de achiziționare a anvelopelor.
La întrebarea „Cât de important este pentru dumneavoastră prețul anvelopelor atunci când urmează să le achiziționați?”, 87,8% au răspuns că acest criteriu este important sau foarte important. 10,2% au afirmat că acordă o importanță de nivel mediu prețului anvelopelor, în timp ce 2% au spus că acest criteriu este puțin sau deloc important. Alte criterii importante în procesul de achiziționare a anvelopelor pentru mașina personală sunt: marca, eficiența, rezistența, zgomotul produs la rulare, precum și frânarea și manevrabilitatea pe diverse tipuri de carosabil.
Participanții la sondaj au mai răspuns că, pentru a se decide în legătură cu achiziționarea de anvelope pentru autovehiculul personal, folosesc ca sursă principală de informare site-urile de specialitate (64%). 29% au spus că apelează la service-uri auto, dealeri locali și mecanici auto, 4% se bazează pe materiale promoționale, 2,6% pe sfaturile prietenilor, iar 0,4% folosesc alte surse de informare.
Sondajul „În siguranță la volan” a fost realizat în perioada 13 iunie-13 iulie 2022 pe un eșantion de 645 de respondenți din mediul online. Cercetarea a fost realizată la solicitarea Arcoplast Anvelope, de către Mediabook Company.