Vicepreşedintele subţire cu maşina hibrid se ţine
Se schimbă garda în parcarea CJ Dolj

Noii conducători ai administraţiei judeţene scapă de greaua moştenire a erei Prioteasa. Cel puţin în materie auto. Ultimele două exponate din flota de VW Pasat a CJ Dolj sunt trimise din buricul târgului reşedinţă de judeţ la munca de jos şi înlocuite cu exemplare mai de actualitate. Toate semnele arată că mai-marii CJ Dolj schimbă nu numai marca, ci şi filosofia într-una de inspiraţie ecologistă, trecând de la diesel la motorizări pe benzină şi hibrid pe deasupra.

0

Administraţia judeţeană a demarat noua achiziţie în regim de mare viteză, cu anunţul de participare publicat în sistemul electronic de achiziţii publice în urmă cu mai puţin de trei săptămâni şi data limită a depunerii ofertelor stabilită pentru 30 mai. Anunţul publicat de CJ pe 19 mai preciza că administraţia judeţeană pune la bătaie un contract cu o valoare estimată de 193.278 de lei, al cărui obiect îl constituie „achiziţia a două autoturisme noi pentru înlocuirea parcului auto învechit al Consiliului Judeţean Dolj”.
Motivaţia achiziţiei o reprezintă, se arată în documentaţia postată în sistemul electronic de achiziţii publice, starea a două dintre autoturismele de care dispune instituţia (două treimi din total – n.r.). „Parcul auto al Consiliului Judeţean Dolj este format în prezent din 6 autoturisme. Două dintre acestea au o vechime considerabilă, fiind achiziţionate în anul 2007, prezintă o uzură pronunţată, cu un consum mare de carburant, iar pentru reparaţiile curente şi reviziile tehnice periodice se întâmpină dificultăţi în ceea ce priveşte înlocuirea pieselor uzate, deoarece implică costuri ridicate, fapt ce afectează bugetul instituţiei. Datorită acestui fapt, se impune cu celeritate înnoirea parcului auto prin achiziţia a două autoturisme noi care să răspundă necesităţilor actuale ale administraţiei publice locale, în sensul rezolvării eficiente a atribuţiilor specifice. Autoturismele ce se vor achiziţiona trebuie să îndeplinească şi ultimele standarde de poluare”.

După Universitatea Craiova şi CJ se echipează în PUMA

Ultimele standarde de poluare ar urma să fie îndeplinite, conform caietului de sarcini, de o motorizare hibrid cu motorul pe benzină şi capacitate cilindrică de maximum 1.000 cm cubi. Ar fi inutil să ne mai gândim dacă specificaţiile tehnice din caietul de sarcini seamănă cu vreun model anume de pe piaţa autohtonă, de vreme ce singura ofertă depusă la licitaţia CJ aparţine PlusAuto, dealer-ul Ford din Craiova, care comercializează spre exemplu modelul hibrid PUMA. Cât despre destinatarii celor două noi autoturisme, surse din CJ susţin că ar fi vorba despre cei doi vicepreşedinţi ai instituţiei, Mihai Neaţu şi Antonie Solomon, pe care se pare că-i recomandă pentru propulsia electrică experienţa de director la Transelectrica pe unul, respectiv şefia filialei judeţene a ecologiştilor pe celălalt.

Antonie Solomon trece la mașină „prietenoasă“ cu mediul

Passat-urile moştenite din mandatele precedente ar urma să fie cedate de mai-marii CJ unor entităţi din subordinea instituţiei, mai precis unor unităţi medico-sociale de pe raza judeţului. Anterior, celelalte două maşini de acelaşi tip au ajuns în curtea DGASPC Dolj, respectiv a spitalului de la Leamna.

Facebook Comments