Furnizorii din energie, amendaţi cu 450.000 de lei pentru facturi emise ilegale către consumatori

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a amendat 27 de companii furnizoare de electricitate şi de gaze naturale cu suma de 450.000 de lei pentru că au emis facturi ilegale consumatorilor și a dispus recalcularea tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.

0

„În această primă săptămână a controalelor, comisarii ANPC au verificat 72 de puncte de lucru ale operatorilor economici furnizori de energie din întreaga ţară“, se arată într-un comunicat al ANPC. Pe lângă amenzi, insitituţia a dispus furnizorilor la care s-au constatat abateri să recalculeze toate facturile care nu respectă prevederile legii. Totodată, ANPC a emis 4 propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii.

ANPC a verificat, în cadrul controalelor derulate de Comandamentul pentru Energie al instituţiei în perioada 6-13 ianuarie, următoarelor companii furnizoare de energie: CEZ Vânzare SA, Distrigaz Sud Reţele, Engie România, RCS & RDS SA, Enel Energie Muntenia, Electrica Furnizare SA, Digi Energy, Pado Group Infrastructures SRL, E.ON Energie România SA, Euro Seven Industry SRL, Restart Energy One SRL, Gaz Vest, Megaconstruct SA, Gazmir Iaşi SRL, Grenerg SRL, Res Energy Solutions SA, Distrigaz Vest SA, CPL Concordia România SRL, CIS Gaz SA, Speakover Romance SRL, Premier Energy SRL, Gaz Nord Est Hârlău, Prisma Serv Company SRL, Gaz Est SA, Prisma Gaz SRL, MVM Trade Energy Plus SRL, Nova Power, Electric & Gaz Power Trade SRL, SST Group Transilvania SRL, Nord Gaz SRL.

Printre cele mai importante abateri constatate de către comisarii ANPC se numără:
– neaplicarea plafonării şi compensării preţurilor conform OUG 118/2021 începând cu 01.11.2021;
– tabelul privind consumul de energie electrică de pe site-ul companiei nu cuprinde consumul zilnic de referinţă, inclusiv marja de 10%;
– informările privind compensarea facturilor de energie electrică şi gaze naturale transmise clienţilor nu conţin elementele din care este compus preţul la care se aplică compensarea;
– nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor;
– nerespectarea termenului de răspuns la solicitările petenţilor de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică şi gaze naturale, punând consumatorii în situaţia de a nu cunoaşte statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile.

Inspectorii ANPC amintesc consumatorilor că, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică şi gaze naturale, pot depune o reclamaţie online sau în scris la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor.

Comandamentul pentru Energie din ANPC va continua verificările până pe data de 31 martie 2022.

Facebook Comments