Parcometrele ies din garanţie, primăria pregăteşte banii pentru mentenanţă

Primăria Craiova a lansat, zilele trecute, procedura de achiziţie a serviciilor de mentenanţă pentru cele 14 parcometre amplasate în centrul oraşului, care dau posibilitatea şoferilor să achite taxa de parcare pentru locurile cu plata prin SMS. Este vorba de cea de-a doua modalitate de plată introdusă de municipalitate pentru folosirea locurilor special amenajate din zona centrală a Craiovei, taxată cu 0,50 de euro/oră, plus TVA.

0

După modelul Cluj-Napoca, unde fuseseră montate 100 de astfel de parcometre, autorităţile locale din Bănie au achiziţionat şi ele, în toamna anului 2019, 14 parcometre. Licitaţia a demarat în luna iunie 2019 şi a avut o valoare estimată de 466.551 de lei. A câştigat firma Fast Park Co. SRL, din Cluj-Napoca, care a venit cu cea mai bună ofertă: 323.607 lei. Oferta clujenilor a inclus şi servicii de mentenanţă şi suport tehnic, care trebuiau acordate gratuit în primele şase luni după semnarea contractului. Garanţia întregului sistem era însă de minimum doi ani, iar cea a carcasei de minimum zece ani. Cum garanţia se apropie de final, Primăria Craiova a pornit rapid în căutarea unei firme care să asigure serviciile de mentenanţă. A apelat la varianta unei cumpărări directe, la cererea lansată pe 13 septembrie aşteptând oferte până la data de 17 septembrie. Executivul primăriei a apelat şi la bugetul local, punând în joc între 20.184 de lei şi 30.276 de lei, fără TVA, pentru mentenanţa parcometrelor. Valoarea minimă de 20.184 de lei reprezintă serviciile oferite pentru anul 2021, respectiv până la data de 31 decembrie 2021, în funcţie de care se vor elabora şi evalua ofertele, precizează primăria în anunţul de cumpărare directă. Valoarea maximă de 30.276 de lei, fără TVA, ar reprezenta valoarea globală estimată, care ar cuprinde şi primele două luni din anul 2022. Asta dacă ar fi nevoie de o suplimentare a serviciilor deja achiziţionate, care nu poate depăşi 50% din valoarea contractului iniţial, adică 10.092 lei.

Ce trebuie să facă firma care va asigura mentenanţa parcometrelor

Cele 14 parcometre dispun de afişaj, tastatură, fantă pentru plata cu monede, fantă pentru plata cu card bancar, modem GSM, sistem de închidere securizat şi rolă de hârtie. Parcometrul afişează textul în patru limbi – română, engleză, germană, franceză şi permite plata cu monede, cu carduri bancare tip contactless și carduri preplătite. Ele au fost montate încă din noiembrie 2019 pe străzile A. I. Cuza (la Judecătorie, la Teatrul Naţional, în colţul Prefecturii), Mihai Viteazul, Ion Maiorescu, Matei Basarab, Știrbei Vodă, Unirii, Mitropolit Firmilian (intersecţia cu M. Kogălniceanu), Romului şi Eugeniu Carada.

Ce trebuie să facă firma care va asigura mentenanţa celor 14 parcometre până la sfârşitul anului? Să le menţină în „permanentă stare de funcţionare“, potrivit caietului de sarcini. Concret, ar fi vorba de o mentenanţă corectivă (intervenţii la solicitarea beneficiarului) şi o mentenanţă preventivă (lunară, pentru fiecare automat în parte). Adică, trebuie să asigure, la nevoie, suport tehnic şi consultanţă telefonică 24 de ore din 24, 7 zile din 7, dar să şi verifice starea şi integritatea componentelor hardware şi software ale sistemului. Acest din urmă lucru ar trebui făcut fizic. Potrivit solicitărilor primăriei, firma va trebui să stabilească de comun acord cu beneficiarul un grafic de mentenanţă lunară, dar să se şi deplaseze la parcometru pentru rezolvarea problemelor sesizate, ori de câte ori este nevoie. Dacă va fi nevoie, evident.
În rest, firma de mentenanţă ar trebui să şteargă de praf componentele electro-mecanice ale parcometrului şi să le înlocuiască, dacă este cazul, dar şi să verifice imprimanta, dispozitivul care acceptă monede şi conectivitatea. Dacă unele componente prezintă un grad de uzură avansat, firma trebuie să propună înlocuirea, în cadrul intervenţiilor viitoare. Cel care va asigura mentenanţa ar avea maximum 8 ore la dispoziţie să răspundă la o sesizare şi 24 de ore să remedieze problema.

Facebook Comments