Ghinion, şcoala a început pe 13

0

Parcă dinadins, căci Dumnezeu nu bate cu parul, începutul anului şcolar a căzut în ziua de 13. A căzut în dungă. În loc să se îndrepte spre clasele care le sunt destinate, asociaţii de elevi şi-au dat întâlnire în Piaţa Victoriei, fix la ora 13, acolo unde se află şi un palat omonim, nu prea agreat. De două ori gol de aer, dacă e să cităm din Părintele ghinionului. Fiindcă e timp frumos, bun de înghesuiala al cărei record pro-covid s-a înregistrat la Cluj-Napoca, s-au poziţionat în Piaţa Victoriei asociaţii de elevi (pe când şi comitete de părinţi?) din Bucureşti, Ilfov, Bacău, Constanţa, Mureş, Maramureş, Vâlcea ş.a. Ce reclamă ele? Scăderea continuă a calităţii actului educaţional, creşterea abandonului şcolar, a numărului de absolvenţi ai clasei a VIII-a care nu se prezintă la Evaluarea Naţională şi a numărului de absolvenţi ai claselor a XII-a şi a XIII-a care fug din faţa examenului de Bacalaureat. De ce s-or fi chinuit până aici? Între primele observaţii de fond pe seama cărora vechea opoziţie îşi croia drum spre putere erau toaletele din fundul curţii. Cu masca restricţională pe figură, mirosul a dispărut. Persistă aspecte de răscruce, iar cel mai dureros este abandonul şi de-aici un lanţ întreg de drame. Cine dacă nu elevii simt pe pielea lor reculul ştiinţei de carte? „Educaţia a ajuns bătaia de joc a autorităţilor din România, chit că ne referim la premieri, miniştri, primari, inspectori etc. În fiecare an, criminalii învăţământului se pozează inocenţi în faţa şcolarilor, în prima zi de şcoală, pentru a-şi creşte capitalul politic. După ani de zile de ticăloşie, este momentul să spunem lucrurilor pe nume, să arătăm vinovaţii, să cerem măsuri concrete. Învăţământul este condus de indivizi şi miniştri care vor să-l îngroape, iar dacă societatea civilă nu va acţiona, aceştia vor reuşi”. Declaraţia nu vine din partea unui sau unor opozanţi avizi de putere, deşi aceeaşi mizerie îi caracterizează la grămadă. Declaraţia-manifest aparţine Arianei Dudună, preşedinta Asociaţiei de Elevi din Constanţa. Pe umerii ei şi ai celor de lângă ea stau răspunderi şi îngrijorări. Cei aflaţi la vârsta frumuseţii adolescentine vor mai mulţi consilieri şcolari, inspectorii şcolari de altădată, vor fonduri pentru finanţarea complementară de la bugetul de stat şi în special pentru reparaţii capitale, extinderea programului de ore remediale, mai pe româneşte de recuperare a materiei. Cer mărirea cuantumului minimal al burselor şi actualizarea programului-cadru. Lexicul, necruţător pentru nişte tineri frumoşi: criminali, ticăloşie, vinovaţi, gropari. De aceea am inclus comitetele de părinţi ca factori de normalizare a procesului educaţional, până la detaliile în vârf de ac – manuale, corelări şi orientări cărora nu le dăm de cap.

Facebook Comments