Nu fondurile europene atrase de Dolj sunt problema, ci unele din reglementările cu care banii au venit la pachet, în principal instituirea taxei de gunoi, care a produs în ultimii ani proteste la nivelul mai tuturor primăriilor din județ, mai ales cele din mediul rural. Președintele CJ Dolj, Cosmin Vasile, a făcut în premieră rezumatul dezbaterilor organizate la Craiova cu edilii din județ, în prezenta reprezentanților Prefecturii Dolj dar și ai Asociației de Dezvoltare Intercomunitară EcoDolj și ai Prefecturii Dolj, „cu scopul soluționării problemelor pe care cetățenii și administrațiile locale le întâmpină în privința colectării deșeurilor”. Edilii doljeni ar dori în principal eliminarea modalității de facturare a serviciilor de colectare și transport a deșeurilor, servicii pentru care primăriile plătesc în prezent o taxă stabilită în concordanță cu masterplanul județean de deșeuri, înmulțită cu numărul de locuitori. Primarii ar opta mai degrabă pentru un sistem mixt, care să țină cont de cantitatea de deșeuri efectiv ridicată de operatorul județean de salubritate. „Am pus în discuție o serie de măsuri care să ducă la creșterea capacității de colectare și diminuarea presiunii financiare pentru bugetele unităților administrativ-teritoriale. În principal, se dorește crearea unui sistem hibrid de taxare, taxă + tarif suplimentar pentru persoanele fizice care depășesc cantitatea de deșeuri cuprinsă în taxa de bază. Conex acestei solicitări, se impune dotarea fiecărei mașini de colectare cu sistem de cântărire și soft, pentru stabilirea sumei de plată pentru fiecare persoană fizică în parte. Am hotărât să preluăm aceste solicitări și să înaintăm o cerere către Ministerul Fondurilor Europene, pentru a obține acordul de modificare a contractului de implementare a Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor, printr-un sistem mixt taxă-tarif”, a anunțat Vasile, într-o postare pe rețelele de socializare.

Facturare pe stil nou, din ianuarie
Modalitatea de facturare a serviciilor de salubrizare către primării ar urma să fie schimbată încă din această lună, a anunțat șeful CJ Dolj, la capătul unei noi zile de dezbateri, „Împreună cu reprezentanții Asociației de Dezvoltare Intercomunitară EcoDolj, i-am informat pe primarii prezenți de modificările care vor avea loc în privința taxării deșeurilor populației și am dezbătut noi propuneri. Astfel, din această lună, se va trece la facturarea primăriilor in funcție de cantitatea pe tonă de deșeuri colectată și nu pe persoană fizică. O veste bună este aceea că municipiul Craiova se pregătește să fie inclus în SMID, astfel că se va reduce semnificativ valoarea facturilor calculate pentru colectarea gunoiului din județ. Această recalculare nu va afecta însă și prețul de depozitare către groapa ecologică de la Mofleni”, a arătat Cosmin Vasile.

Tariful de la Mofleni, „îngropat” de concurență
Prețul de depozitare a gunoiului la Mofleni, un adevărat cui al lui Pepelea pentru autoritățile municipale și cele județene ar putea fi fentat de autoritățile locale din județ, care, într-o criză de optimism epic, anunță o nouă epistolă semnată cu mic cu mare de primarii din Dolj: una către autoritățile de mediu, prin care se solicită înființarea unei noi gropi de gunoi pe raza județului. „În plus, a fost solicitată și construirea unei gropi de gunoi care să deservească exclusiv comunele doljene, pentru a avea astfel un nivel de taxare echitabil și realist comunităților din rural și urban mic . În acest sens, vom trimite o adresă semnată de către primari, de către Consiliul Județean Dolj, dar și de către reprezentanții Guvernului în teritoriu, către Agenția Națională pentru Protecția Mediului, pentru a obține acordul necesar de construire a acestui depozit de deșeuri al județului”, a mai arătat Cosmin Vasile.