Autovehicolul „pierduse“ 220.000 de kilometri pe drum
Samsar de maşini second-hand, obligat de instanţă să restituie banii unui client

Judecătorii craoveni au decis să-l oblige pe un craiovean să-i restituie unui client suma de 4.300 de euro, pe care acesta o plătise pentru achiziţionarea unui autoturism Citroen C3. Păgubitul a arătat instanţei că maşina avea multiple defecte şi, în plus, avea în bord cu peste 220.000 de kilometri mai puţin decât în realitate.

0

Conform ziare.com, Marius O., din Bucureşti, l-a dat în judecată pe Cristian V., din Craiova, cerând judecătorilor anularea unui contract de vânzare-cumparare a unei maşini Citroen C3, preluarea maşinii de către vânzător şi restituirea banilor cumpărătorului. Povestea a început în ianuarie 2019, când bucureşteanul a găsit pe OLX anunţul de vânzare al autoturismului. Acesta l-a contactat pe proprietar şi i-a spus că este interesat să cumpere maşina daca aceasta „este la fel ca în imaginile prezentate şi nu are alte probleme“. Clientul a primit asigurări că maşina este „în regul“ şi că „arată impecabil“.
Marius O. a venit apoi în Craiova unde s-a întâlnit cu proprietarul şi, împreună cu acesta, a mers la un service auto pentru a se verifica dacă maşina a fost implicată în vreun accident. Totuşi, acesta spune că autoturismul nu a fost testat cu testerul şi nici nu s-au făcut alte verificări.  

Problemele au început să apară chiar de pe drum

În drumul dinspre Craiova spre Bucureşti, Marius O. a constatat că ambreiajul are probleme, că nu funcţionează un bec, senzorul de indicare a nivelului de combustibil nu funcţiona corespunzător, pompa spalator parbriz şi lunetă nu funcţionau şi lipseau şi parasolarele. În plus, maneta „Cruise Control“ era rupta şi lipită într-un mod grosolan. Noul proprietar l-a sunat din pe cel de la care a cumpărat maşina, însă acesta i-a replicat: „Nu credeam că nu ai văzut. Dar iar observ că dai atenţie unor detalii pe care le poţi rezolva cumpărând piese din dezmembrări auto“.
Considerând că a fost înşelat cu intenţie de cel care i-a vândut maşina, bucureşteanul a mers într-o reprezentanţă Citroen, unde a constatat ca maşinii îi „lipsesc“ şi foarte mulţi kilometri. Mai exact, deşi kilometrajul afişa 162.000 de km, în realitate aceasta avea peste 386.000 km.
La scurt timp, motorul maşinii a cedat şi el.

Judecătorii i-au dat dreptate

În urma analizării probelor de la dosar, judecătorii de la Judecătoria Craiova au considerat că vânzătorul se face vinovat, chiar dacă acesta nu ştia despre „cosmetizarea“ kilometrajului, aşa cum a susţinut în apărarea sa. Magistraţii au reţinut că „potrivit art. 1708 alin. 1 Cod civil, vânzatorul este obligat să garanteze contra viciilor ascunse, chiar şi atunci când nu le-a cunoscut.
Prin urmare, nu are relevanţă dacă intervenţia asupra rulajului a fost efectuata de către vânzătorul V.C. sau nu. Dimpotrivă, singura împrejurare relevanta este că asupra rulajului s-a efectuat o intervenţie sau chiar mai multe, cu scopul de a altera uzura autoturismului, ori acesta este criteriul principal în baza căruia se stabileste preţul unui autoturism“, se arată în sentinţa Judecatoriei Craiova. Conform acesteia, vânzătorul a fost obligat să restituie preţul maşinii, plus 3.000 de lei reprezentând cheltuieli efectuate de cumpărător, urmând ca, odată cu achitarea banilor, acesta să îşi ia maşina înapoi.

Mai multe detalii găsiţi aici!

Facebook Comments